עמוד הבית » משפחה מאושרת מתחילה בקשר הזוגי. קבלו 7 טיפים לכבוד יום המשפחה

משפחה מאושרת מתחילה בקשר הזוגי. קבלו 7 טיפים לכבוד יום המשפחה

צילום: pixabay
בתקופה שבה פורקן עול חיי המשפחה הפך כמעט ללגיטימי וערך המשפחתיות הודח מראש סדר הערכים של רובינו לטובת אידיאל המימוש העצמי המלחמה הזכירה לנו שזוהי אחת מאבני היסוד החשובות בחברה היהודית. אז איך יוצרים משפחה מאושרת? משפחה מאושרת מתחילה בקשר הזוגי שלכם אומרת זהרה זהבה בן חמו, מצילת זוגות מגירושין ומטפלת אישית זוגית ומשפחתית ומשתפת אותנו ב 7 טיפים לכבוד יום המשפחה.

כולנו רוצים משפחה מאושרת ומלוכדת ולגדל ילדים בטוחים, שמחים ואהובים, בימות שגרה או מלחמה. אומרת לנו זהרה ומוסיפה שתא משפחתי חם ותומך אינו חלום באספמיה. אלא, הוא תוצר של לימוד מעמיק, השקעה וטיפוח והוא מושפע יותר מכל מהקשר הזוגי שבין ההורים. מעולם לא הכרתי ילדים לא מאושרים כשבבית שלהם מתקיים קשר זוגי אוהב ומכבד בין ההורים.

אז רגע לפני שאנחנו ממהרים לקנות להם עוד משהו או שולחים אותם למטפל זכרו שילד שגדל בבית שבו ההורים מנהלים זוגיות טובה, בריאה ויציבה, מרגיש שיש לו קרקע בטוחה להתפתח בה המקנה לו שקט נפשי להתפנות ללימודים, לחיי חברה ולמימוש העצמי שלו. מודעות לגורמים המביאים לריחוק בין ההורים, וכן למרכיבים המסוגלים להביא לחיבור, הינו הצעד הראשון בדרך לחיזוק הקשר הזוגי והמשפחתי. הצעד השני יהיה יישום.

צילום: pexels

והנה 7 טיפים להתחיל איתם כבר עכשיו:

  1. אתם במקום הראשון – זוגיות לא מוכנה להתפשר על המקום השני. היו נדיבים אחד לשנייה ודאגו לטוב שלכם. הורה טוב הוא הורה שטוב לו. ילד שטוב לו זה ילד שמבחין שהוריו טובים ואוהבים אחד את השנייה
  1. הכניסה הביתה – רגע הכניסה הביתה חשוב ומשמעותי והוא מקפל בתוכו מסר חינוכי לילדכם גם בלי מילים. הקפידו לנשק אחד את השנייה בהגיעכם הביתה (עוד לפני הילדים)
  2. תריבו בכיף – קונפליקטים הינן חלק מקשרים ומערכות יחסים. ולכן, כל עוד אתם מדגימים ומלמדים אותם כיצד מנהלים שיח מכבד גם ובמיוחד כשלא מסכימים, זה נפלא בעיניי גם אם הם מתקיימים לעיתים בנוכחות הילדים. הקדימו ללמוד לעשות זאת, בין אם אתם נשואים או גרושים. ואל תשכחו גם להתפייס בנוכחותם. ככה הם יסיקו את חשיבותכם אחד לשנייה ומעמדכם בבית.
  1.  הרבו במגע – מגע הוא בריא. הרבו לחבק, ללטף ולעטוף את בני זוגכם במיוחד בנוכחותם. כלפיי ילדכם אני משערת שקל ופשוט לכם יותר .
  2. צבירת חוויות- זמן משותף, מהנה ומשמעותי. אושר אינו צבירת נכסים וחפצים אלא צבירת חוויות וזיכרונות מהנים ומשמעותיים. הפרידו בין זמן זוגי  למשפחתי והשקיעו בזה את מיטב מרצכם וכספכם.
  3. שלושת מילות הקסם- תודה, סליחה, בבקשה הם שלושת המילים שחסרונן מחרב יחסים ושימוש נבון בהם מחזק ומשפר אותם. הקפידו להכיר תודה אחד לשנייה, להתנצל כשפגעתם ו/או טעיתם ולמדו לבקש בבהירות ובענווה במקום להתלונן, לצפות ולהאשים.
  4. חזרו הביתה – חלק גדול מאוד מהנוכחות המטיבה שאנחנו באים איתה כהורים וכזוג קשורה באנרגיה הקוטבית האישית שלנו. כלומר- נשים– החיבור שלנו לאנרגיה הנקבית שלנו, וגברים– החיבור שלנו לאנרגיה הזכרית שלנו. לצערי, לא פעם קורה שנחטפנו לקוטב ההפוך ולכן, אנו נדרשים לחזור הביתה.

ככל שאנחנו מחוברים יותר לקטבים ה”טבעיים” שלנו, נחווה יותר שמחה, בטחון, אינטימיות, חיוניות ותשוקה בחיינו הזוגיים והפרטיים, והדוגמא האישית שנפגין לילדינו תהיה עוצמתית פי כמה.

צילום: pexels

בנקודה זו אני מבקשת להזכיר שהמלחמה עוררה ומחברת אותנו לתשתיות הכי עמוקות של הכוחות הללו וכעת זו הזדמנות מצויינת לתעל אותם הביתה למרחב הזוגי והמשפחתי שלנו.

ולכן אני מזמינה גברים להתחבר חזרה לתכונת ההשפעה ולכוחות הזכריים שבתוכם של גבורה, נחישות, התמדה, מיקוד במטרה וחיבור לרצון ולשאול את עצמכם באופן נוקב: איזה מן גבר ואבא אני רוצה להיות? איזו מן משפחה אני רוצה ליצור?

ואת הנשים אני מזמינה להתחבר לכוחות הקבלה והמושפעות הממגנטים והמרפאים שמאפיינים את הקוטב הנקבי, לדמיין את ההשפעה המטיבה שהיית רוצה למשוך מהאיש שלך ולחוות בגוף את ההתרחבות והשמחה שזה גורם לך. הצעד הבא זה לשתף אותו בזה ולאפשר לו להשפיע ולהעניק לכם .

צילום: pexels

 

זכרו הבית והמשפחה שלנו הם לא העורף, הם החזית של כל המלחמה הזו ובעבורם יצאנו להילחם מלכתחילה. זהו מרחב ההתפתחות הכי משמעותי ועוצמתי שלנו, ובו כוח אדיר עבורנו ועבור ילדינו.

 ליצירת קשר עם זהרה זהבה בן חמו – 0528464610

הוספת תגובה

הוספת תגובה