עמוד הבית » גאווה ישראלית, פרס אוסקר הוענק לצוות ישראלי

גאווה ישראלית, פרס אוסקר הוענק לצוות ישראלי

הצוות הישראלי זוכה פרס האוסקר אוניברסיטת תל אביב צילום יחצ
האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה אמש על הזוכים בפרסי האקדמיה (אוסקר) בקטגורית המדעיים וההנדסה לשנת 2021: פרופ' מאיר פדר, מהפקולטה להנדסה ע"ש אייבי ואלדר פליישמן באוניברסיטת תל אביב וד"ר צבי רזניק, תלמידו לשעבר ושותפו להקמת חברת הסטארט אפ אמימון - Amimon. יחד עימם זכו בפרס גם אנשי החברה גיא דורמן ורון יוגב.

מדי שנה האקדמיה האמריקאית לקולנוע מכריזה גם על הזוכים בקטגוריות השונות של הפרסים המדעיים והטכניים שהשפיעו בצורה ניכרת על תעשיית הקולנוע העולמית. במסגרת כך, חברי האקדמיה הודיעו אמש כי טכנולוגיית הווידאו האלחוטי שפותחה על ידי הצוות, ומומשה בשבבים של "אמימון", היא הזוכה בפרס האוסקר היוקרתי על תרומה מדעית והנדסית משמעותית לתעשיית הקולנוע. החברה הוקמה בשנת 2004 על ידי פרופ' מאיר פדר, ד"ר צבי רזניק ומר נועם גרי (אף הוא בוגר האוניברסיטה).

פרופ' פדר מסביר שהטכנולוגיה שזכתה בפרס נפוצה עתה בכלל תעשיית הקולנוע העולמית. לדבריו, הטכנולוגיה מסוגלת להעביר צילומי וידאו באיכות גבוהה מאוד וממספר רב של מוקדי צילום, בצורה מידית וללא כל השהייה, ובכך בעצם מאפשרת לבמאי הסרט ולצוות הקונטרול שליטה מלאה בכל זוויות הצילום בעת ובעונה אחת.

מנימוקי ועדת הפרס: "על ידי שימוש בהרחבות חדשניות של העברת מידע דיגיטלי ואלגוריתמי דחיסת נתונים, יחד עם תיעדוף מידע על סמך יַחַס סִיבִּיּוֹת שְׁגוּיוֹת, מערכת השבבים תומכת ביצירת מערכות צילום עם טווח תנועה בלתי מוגבל, דבר המרחיב את החופש היצירתי במהלך צילומי סרטים."

פרופ' פדר: "זהו יום מרגש מאוד עבורי, וזו גאווה גדולה מאוד לאוניברסיטת תל אביב. פיתחנו את הטכנולוגיה הבסיסית בשנים  2004 – 2005 כאשר כולם חשבו שהמשימה קשה עד בלתי אפשרית. ידענו שמדובר בהישג טכנולוגי של ממש, אך מעולם לא דמיינו שנקבל על כך אוסקר. לפני כשנה הודיעו לנו מועדת הפרס שאנחנו מועמדים, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות, ראיתי בזה גימיק.

לפני כחודש, קיבלתי פתאום מייל רשמי מהאקדמיה בהוליווד ובו הודיעו לנו שזכינו באוסקר והתחושה הייתה נהדרת. באקדמיה זכיתי בהרבה פרסים, אבל אין ספק שהאוסקר הוא המפורסם מכולם, זה פרס שכל אדם ברחוב מכיר. מבחינתי ומבחינת הצוות שיחד פיתחנו את הטכנולוגיה זה הישג כביר ואני גאה מאוד על כך".

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה