עמוד הבית » גלריית בארי עוברת לתל אביב

גלריית בארי עוברת לתל אביב

סיור לוקיישין צוות ההקמה של גלריית בארי, צילום: יחצ
גלריית האמנות שפעלה בקיבוץ בארי שבעוטף עזה נשרפה כליל במתקפת חמאס בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. חברת YBOX נדל"ן תארח את גלריית בארי בבית רומנו בתל אביב ל-3 השנים הקרובות

הגלריה בבארי הנה גלריה ציבורית נתמכת ומוכרת ע"י משרד התרבות והספורט. היא נפתחה באוקטובר 1986 (בחג ה-40 לבארי) ולאורך השנים הציגה את מיטב האמנים הישראלים. בגלריה הוצגו כ- 400 תערוכות במגוון תחומים; ציור, פיסול, צילום, וידיאו, הדפס, מיצב ופרפורמנס. אוצרות הגלריה זיוה ילין וסופי ברזון-מקאי משלבות בפעילות השוטפת מפגשי אמן, הדרכות לגנים ובתי ספר, סיורים לקבוצות, אירועי תרבות וסדנאות מגוונות.

בית רומנו המיתולוגי בתל אביב הוא מבנה בן 4 קומות בשטח כ-10,000 מ"ר ברחוב דרך יפו לאורך פארק המסילה בסמוך לשדרות רוטשילד. המבנה הוקם ב-1947 ואכלס בתחילה חנויות אופנה ומשרדי ממשלה. בשנים האחרונות הוא הפך למרכז בילוי וכלל את בר "התדר" של השף אייל שני, מסעדת רומנו, מועדון הרפי ועוד מספר מיזמים תרבותיים. YBOX רכשה את בית רומנו במאי 2022 בתמורה ל-370 מיליון שקל. לאחרונה דיווחה חברת YBOX שהיא מעבירה לידי העירייה את הבעלות על בית רומנו, בתמורה לתוספת זכויות בנייה למגורים ותעסוקה בפרויקטים שכבר מובילה החברה במתחמי ניבה-גת רימון וחסן עראפה בתל אביב-יפו.

בגלריה הריקה בבית רומנו, רגע לפני שיפוץ.צילום: יחצ

לדברי יזמת הפרוייקט רויטל בן-אשר פרץ, יועצת ראש עיריית תל אביב-יפו לאמנות ומחזיקת תיק התרבות:  "בשבת השחורה ביקש החמאס להשמיד את הגוף ועמו את הרוח. לכן, כשהצעתי לאוצרות הגלריה, זיוה ילין וסופי ברזון מקי, להקים מחדש את מעוז הרוח של קיבוץ בארי בתל אביב-יפו, החל משב של תקווה נושב בין חבריה. בזכות התרומה הנדיבה של חברת YBOX נדל"ן, עיריית תל אביב-יפו ואזרחים נוספים, תוכל הגלריה להמשיך בתוכנית התערוכות השנתית שלה ולהוות מוקד התכנסות לקהילת בארי כולה. יחדיו נפעל למען היצירה כי שם- טמונה התקומה.

עיריית תל אביב-יפו, תתרום החברה את החלל ללא שכירות בעוד שהעירייה תממן את הארנונה.