עמוד הבית » האלמנה השחורה או חלום שהתגשם – אחרי יותר מדי שנים

האלמנה השחורה או חלום שהתגשם – אחרי יותר מדי שנים

צילום באדיבות פורום פילם
מאה שנה – כמעט, עברו מאז נוצר לראשונה. ביקום של מרוול הכל כבר קרה – כמעט. מדובר בעשרות סרטים המעלים על נס גיבור זה או אחר, מגיבורי חוברות הקומיקס, שהחלו לשגשג במחצית השניה של שנות ה – 30 ועד לסוף שנות ה – 70.

באותה תקופה ב"יקום מקביל" – זה של המציאות – העולם מלקק את פצעי המלחמה העולמית הראשונה – שפעת החזירים מחסלת מיליונים ברחבי העולם כולו, הנאצים עולים לשלטון בגרמניה, מצעדי המוות אופפים את אירופה והעולם כולו, מלחמת העולם האחרונה, המלחמה הקרה, הסופרג'יסטיות רק מתחילות את דרכן, המצאות טכנולוגיות כבר מרתקות את הדימיון, הסרטים בשחור לבן הופכים לצבעי טכניקולור, אדם כובש את החלל ו…

עדיין אין טלוויזיה, טוב היא רק בחיתוליה.

הדרך הטובה ביותר לברוח לעולם הדימיון שבו הטובים מצליחים להביס את הרעים היא הקומיקס. יש הרבה תמונות יש מעט מילים לא מסובכות, יש מאבק וניצחון. הכל הרבה יותר פשוט.

בתקופה שבה עדיין הגברים שלטו בעולם, הדמויות הנשיות היו שוליות לרוב, בנות זוג או מזכירות. ויש את הסוכנת קארטר אהובתו של קפטן אמריקה. אבל אשה אחת נוצצת מעל כולן – האלמנה השחורה מהחדר האדום, שעורקת מהק.ג.ב לנוקמים – אין יותר פאם פטאל מזה.

60 שנה לאחר מכן, בשנות ה – 90 של המאה הקודמת, אולפני הקולנוע של מרוול מתחילים לבנות תסריטי עומק המבוססים על דמויות הקומיקס שלהם. אולפני וולט דיסני רוכשים אותם וכל השאר הסטוריה. מעל 50 סרטים נוצרו עד כה ביקום מרוול. שלושה נוספים בדרך לאקרנים ועוד שלושה מתוכננים ל-  2022.

האלמנה השחורה – שהיתה אמורה לצאת לאקרנים ב – 2020, לא הצליחה להביס את הקורונה, המתינה באולפני מרוול ערוכה ומוכנה להביא את הבשורה הנשית. במאית שנבחרה מתוך כמעט 100 במאיות, טאצ' מעט שונה מכל מה שנעשה עד כה. אג'נדה של אחווה ושל עוצמה נשית שגוברות על ניצול והתעללות גברית צינית לצרכי מלחמה.

צילום באדיבות פורום פילם

זה החלום שהתגשם?

זה החלום הציבורי. הוא משתלב בחלום פרטי של ילדה בת 9 שמתייתמת מאביה. גיבורי וגיבורות העל עוזרים לה להלחם בשדים הפרטיים של אבדן ויתמות. היא יוצאת למלחמה על חייה, על העולם הפרטי הקורס לאבק. עשר שנים לאחר שהחלו, היא מגלה ב – 2012 את גיבורי העל של היקום של מרוול ו – DC ומזדהה עם אלמנה השחורה. למרות שהיא דומה 2 טיפות מים לוונדר וומן, היא מחכה להגשמת חלומה – סרט מיוחד לאלמנה השחורה. כמוה מיליוני צופים מייחלים לכך והשנים עוברות.

הילדה הפכה לנערה ואז לחיילת. שירות מלא והנה השתחררה. כבר מילואימניקית. היא עצמה כבר גיבורת על. יש עבורה אישור מיוחד מהמח"ט לקבל זימון למילואים בכל זמן שהמפקד יצטרך אותה. מהיום להיום. ומה עם חלום הסרט שלה?

ביום שלישי האחרון החלום התגשם בידי מלאכית בלתי צפויה של מגזין מוקסיני. תודה מלאכית מגשימת חלומות. כמו מרי פופינס, קיבלת פתק משאלה של ילדה אי שם לפני עשור – כמעט. והגשמת.

מאחר וההזמנה היתה זוגית, ככותבת הנאמנה ואמא של גיבורת העל הפרטית שלי, נדרשתי למשימה. נסיעה ליס פלאנט בראשון לציון. הלכנו על האקסטרים… DX4. אולם 20. הטלפון הכבוי נמצא בשקית סגורה. מחפשת מקום ישיבה בחושך מוחלט – בזמני היה סדרן עם פנס שמראה לך איפה לשבת. נו טוב, עברנו את עידן הקרח. חמושה במשקפיים מיוחדים, הר ענק של פופקורן, בקבוק מים, והגרוע ביותר – כסא בשורה מאד נפרדת מבתי (עקב שורות לא מתפקדות ותקולות).

מילא זה, אבל מי יחזיק לי את היד?

אמא'לה!

מזל שבמאית אשה איזנה את אקשן האטרף ברגעי שקט ארוכים. הסרט מכיל הכל בכמויות נכונות. מאד דומה לחיים.

יצאתי מסוחררת משהו. הכנה טובה לבדיקת MRI…חחח.

אהבתי את הסיפור, את הביצוע והרעיון. אני אישית פחות מתחברת לגבריות שנדרשה לנשים הלוחמות. אהבתי מאד את העזרה ההדדית והאחווה הנשית שבסופו של דבר גוברות על כל הרוע. סקארלט ג'והנסון מדהימה בכל קנה מידה.

ומזל שקיבלתי קודם הסברים מלאים ומקיפים מגיבורת העל הכי חכמה, הכי יפה, הכי נשית והכי שלי – בתי.

נ.ב. אלמנה שחורה הוא שם של עכבישה קטנה שחורה עם כתמים אדומים (אלמנה שחורה מחדר אדום) בעלת ארס עוצמתי שמחסל בדקות כל מי שנלכד ברשתה (אל דאגה – לא בני אדם) ונקראת כך מאחר שהיא טורפת את הזכר שמזדווג איתה.

מה בדיוק חשב לעצמו הבורא באותו רגע? נו שוין! הוא לא חייב לענות עכשיו – יש לו את כל הזמן שבעולם.