עמוד הבית » האם יש ליין תכונות ריפוי לעור?

האם יש ליין תכונות ריפוי לעור?

צילום יחצ
יצרניות מוצרי טיפוח שמכילים מיצוי ענבים טוענות כי מדובר בחומר מופלא המסייע באיזון מצבי דלקת בעור כמו גם נודעת לו חשיבות כרכיב המעכב את הזדקנותו של העור.

קרם ההזנה הטיפולי שלי בקמטים הוא תענוג לעין ולמגע: הוא עשיר ומבוסס על שמנים, הוא ארומתי ומכיל לצד חמאת השיאה, המינרלים הוויטמינים גם מיצוי של ענבים. כן, מיצוי ענבים, שמעתם נכון. מסתבר כי היין הפך בשנים האחרונות למרכיב נפוץ במוצרים רבים לטיפוח העור.

מחוללי בשורת הוינותרפיה (טיפול טיפוח ביין) היו כידוע אנשי "לה סורס דה קודאלי", כרם יפהפה השוכן ליד בורדו, שגילו את יתרון הטיפוח ביין כבר בשנת 1999. אנשי קודאלי, שהיום הוא גם ספא, מתעקשים שהכול הוכח מדעית. לטענתם ביין יש אנטיאוקסידנטים, שאמורים לעשות לעור שלנו טוב,  ובהתאם לכך, הם מציעה מסאז`ים בקברנה סוביניון, כמו גם קרמים, משחות ושמנים מחרצנים.

אם שיטת הטיפול הזאת מסקרנת אתכם, אינכם מוכרחים להרחיק עד בורדו הצרפתית שכן ממש כאן אצלנו בזיכרון יעקב,  שוכן מרכז הטיפולים "ימה צימר וספא יין", שכולו שיר הלל ליין.

בספא האמור מציעים עיסויים שונים בשמן זרעי ענבים, כמו גם אמבט יין מרלו, פילינג זרעי ענבים, עטיפת גוף מענבים, עיסוי קרקפת ומסאז` מפנק עם ענבי קברנה סוביניון.

מה צימר וספא יין צלם עמית רונת

עמית רונת, פיזיותרפיסט מוסמך, מעסה רפואי והוליסטי ומבעלי "ימה צימר וספא יין" מציין כי "הוינותרפיה משמשת לטיפולי אנטי אייג`ינג קוסמטיים ובטיפולי ספא מזה כ-20 שנים", לדבריו הצרפתים שהנחילו את השיטה עשו מבדקים שבחנו את מידת החדירה של הענבים לעור ואת תחום האנטי־אייג`ינג וגילו שבזרע, בקליפה ובגבעול של כל ענב יש ריכוז גדול של נוגדי חמצון, המעכבים את הזדקנות העור, משפרים את זרימת הדם, מגרים את מערכת החיסון ונלחמים בעייפות.

 

לדבריו הוינותרפיה החליפה את מוצרי הספא הקונבנציונאלים  לטובת השימוש בשמן זרעי ענבים, כמו גם בזרעי הענב לטובת טיפולי פילינג ועד לתרכובות מורכבות יותר כמו עטיפת גוף, קרם פנים ואפילו אמבט יין.

החומרים הפעילים העיקריים ביין הם האלכוהול והפוֹליפֶנוֹלים – חומרים נוגדי חמצון טבעיים המצויים בקליפת הענבים האדומים ולהם כאמור נודעת חשיבות בהגנה של מנגנון התחדשות העור.

גל נוגדי חמצון RESERVE מבית JEUNESSE GLOBAL. ל-30 יחידות. צילום- יחצ חול

"לענבים ולרסברטרול בפרט חשיבות רבה בתחום הקוסמטיקה", מציינת ד"ר ג`ני שטיימן נטורפתית, ומדריכה ראשית במותג הקוסמטיקה מאג`יריי.

פילינג לפנים-של-מאגיריי-
צלם-אלון-גנון

"מדובר במיצוי עם ריכוז גבוה מאד של נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) וחומרים הנחשבים למאזני תהליך דלקתי ומסיבה זאת לשילוב של יין בתהליכי קילוף עור יש חשיבות גבוהה. פילינגים ברמות גבוהות גורמים לקילוף תאי עור מתים ובכך לחידוש העור, אך תוך כדי התהליך קיים  סיכון לא קטן להופעת מצבי דלקת חריפים והיין תפקידו לאזן ולהגן על העור מסיבוכים מיותרים".

פילינג יין (Herba Wine Peeling-activator) – הוא למעשה פילינג אינטנסיבי על בסיס חומצות אלפא, בטא ופולי הידרוקסי הגורם להיפרמיה מבוקרת, לחילוף חומרים מוגבר, לקילוף ולחידוש העור. "טיפול שכזה נועד לזרז את ייצור סיבי העור (קולגן ואלסטין) ולתרום להחלקת מרקם העור", אומרת שטיימן  ומוסיפה שבין המרכיבים הפעילים מככבת תמצית זרעי ענבים המשולבת לצד חומצות גליקולית, מנדלית, לקטית (AHA), אזילאית, סליצילית (BHA), גלוקונית ולקטוביונית (PHA), חומץ תפוחים, אפרסק ומשמש, סרפד, זנגביל, רימון וחומצה היאלורונית.

טיפול קוסמטי אחר הקשור במרכיבים פעילים שמקורם בענב ובתוצריו הוא ה-Château-de-Beauté של המותג כריסטינה המבוסס על כימיה ירוקה וטכנולוגיה פעילה.

באדיבות כריסטינה צילום יחצ זאביק דרור

איכויות הענבים והיין במוצרי הטיפול הזה נועדו להמריץ את מחזור הדם, להעניק לעור חיוניות מתחזקת, ולחשוף שכבת עור חדשה ורעננה. למעשה מדובר בטיפול ביו אקטיבי המשלב את תכונותיו המיטיבות של פרי הגפן עם קדמת המדע והטכנולוגיה במטרה למנוע, לטשטש ולעכב תהליכי הזדקנות בעור, ועל פי אתר היצרנית מחקרים רבים הוכיחו כי  בכוחו של הרסברטרול (הרכיב הפעיל בטיפול) להגן על העור, לחזקו ולהעניק לו גוון ומרקם אחידים יותר וזוהרים הרבה יותר.

"אחת המטרות של הקוסמטיקה היא לסייע לשמור שתאי הגזע לא יינזקו ושיצליחו לתפקד ברמה גבוהה של יעילות: יגבירו את קצב חלוקת התאים, ימשיכו לספק פקודות לייצור הקולגן (רקמת חיבור), יחדשו את העור וישקמו במהרה כל פצע או קמטוט, ומשום שנוגדי החמצון מגנים על תאי הגזע מפני פגיעה של קרניים אולטרה סגולות ורדיקלים חופשיים הפוליפנולים, כמו גם ויטמין E וויטמין C הם בבחינת מרכיבים חיוניים בקוסמטיקה. תאי גזע מהווים כ־3% מתאי בסיס האחראים על התחדשות העור וכשהגוף זקוק להפעלת תהליכי תיקון וריפוי, כמו לאחר פציעה למשל, התאים הללו מתחלקים ומתמיינים על פי הצורך ומשתתפים בתהליכים של איחוי הרקמה ומסיבה זאת הקוסמטיקה אימצה את תמצית זרעי הענבים העשירה בפוֹליפֶנוֹלים ושילבה אותה בתכשירים רבים", מציינת סיגל קדם – המדריכה הראשית בחברת הקוסמטיקה תפוח טכנולוגיות.

קרם הזנה וטיפול בקמטים של תפוח טכנולוגיות צלם אלון גנון

איפה עוד תמצאו אותו? בג'ל נוגדי החימצון RESERVE של JEUNESSE  GLOBAL המיוצר מרסברטרול ומכיל חרצני ענבים ומיץ ענבי קונקור הנועד לספק לגוף את ההגנה לה הוא זקוק, ואף להילחם ברדיקלים החופשיים המאיצים את תהליך ההזדקנות, בתכשיר הפרואקטיב של ד"ר דב קליין בו הוא שולב לצד קומפלס מעצים לחות של שמן זית, ויטמין E וחומצה היאלרונית במטרה להרוות את העור, בסדרת בוטניקל של גרנייה המועשרת בתמצית ענבים שמקורם במקסיקו במטרה לסייע בתחושת ניקיון ורעננות ובקרם העיניים החדשני "אילומינייטיג איי" מבית פיתוחם של ד"ר יואל קוניס- מדען בתחום הכימיה הקוסמטית וד"ר צחי שלקוביץ- דרמטולוג, מומחה לרפואה אסטתית קוסמטית אשר שילבו את הרסברטרול יחד עם נגזרת רזורצנול, ניאצינאמיד וחומרים נוספים לטובת הבהרת העור ולטיפול בפיגמנטציה כמו גם כמרכיב המסייע בפעילות צמצום והעלמת קמטים.

קרם פנים המכיל מי ענבים לעור רגיל עד מעורב של גרנייה צילום יחצ חול