עמוד הבית » האמנם מכירה באונליין קלה יותר מלמכור בקניון?

האמנם מכירה באונליין קלה יותר מלמכור בקניון?

צילום gonogo-plan
השילוב בין פעילות עסקית ב offline לבין זו ב online הפך למאתגר מאד בשנים האחרונות. רבים מהמותגים, במיוחד בתחום הריטייל, השכילו לזהות את המגמה כבר לפני מס׳ שנים ובנו נוכחות דיגיטלית חזקה המפצה על הירידה בפעילות המסורתית.

אלו שאיחרו את הרכבת מוצאים עצמם כיום במציאות עסקית מורכבת, הבאה לידי ביטוי בירידה חדה בהכנסות, ברווח הגולמי ובתזרים מזומנים קשוח אשר מקשה מאד על היכולת לקבל החלטות עסקיות אסטרטגיות.

המוכנות מראש כחלק מכתיבת תוכנית עסקית שנתית ורב שנתית הכריעה עתידם של מותגים רבים ותכריע בעתיד אחרים. הענף אשר סבל במיוחד משינויים אלו הוא כמובן ענף האופנה, אשר מצוי בקשיים בארץ ובעולם.

יזמים רבים אשר שואפים לבנות מותג לייף סטייל חדש כיום, בוחרים להתחיל באונליין, מתוך אותה חשיבה כי המציאות עסקית המסורתית מורכבת וקשה. יזמים אלו אינם מודעים ברב המקרים לאתגרים אשר טומנת בחובה פעילות ברשת; כדי להגיע לחשיפה לקהל הלקוחות ה end user, דרושים תקציבים שמנים מאד והיכרות רבה עם האופן בו הזירה הדיגיטלית עובדת. ריבוי ערוצי הפרסום, הרשתות החברתיות, והתחכום שבעולם הדיגיטלי, יוצרים מצב בו רק אלו בעלי ידע מקיף בעולמות אלו יוכלו להתחרות מול אותם מותגים בכלי כיסים עמוקים, מערכת משומנת ויכולות תפעוליות חזקות.

המחשבה, השגויה במקרים רבים, יש לומר, כי יותר זול להגיע ללקוח דרך אתר מסחר או אפליקציה מאשר דרך חנות ברחוב או בקניון עוזיה להביא לכישלון היוזמה העסקית. תקציבי השיווק אשר מופנים לערוצים הדיגיטלית ונקבעים במסגרת הכנת תוכנית עסקית מסודרת לפעילות זו, גבוהים מאד וה-Cpa – עלות הבאת לקוח רוכש, גבוהה מאד, בוודאי בתחילת הדרך, משווי ההעסקה לאותו לקוח.

במסגרת הכנת תוכנית עסקית מקצועית, יש להעריך מתי בדיוק העלות הממוצעת להבאת לקוח רוכש יורדת מתחת למחיר הממוצע לעסקה בשלב הראשון, מהרווח הגולמי בשלב השני ובסופו של דבר מתורגמת כמובן לרווח נקי. מעבר למדריך מקיף בנושא של חברת GONOGO.

תוכנית עסקית לפעילות באונליין או באופליין, מצמצת את הסיכון ומגדילה את הסיכוי להצלחה וליצירת תזרים מזומנים חיובי. כל סעיפי ההוצאות מתוקצבים במסגרת הכנת התוכנית, ונקבעת הערכה לגבי שיעור ההכנסות בטווח הקצר ובטווח הארוך. בסופו של דבר הערכות אלו מתורגמות לתחזית פיננסית, במקרים רבים חודשית, לכמה שנים קדימה, וזו מתורגמת לתזרים מזומנים, תזרים המזומנים יקבע את צרכי האשראי, מהבנקים או ממשקיעים פרטיים.

המסקנה העיקרית, חשוב לתכנן מראש, ולא לחשוב בטעות, כי הצלחה עסקית תלויה לבדה, בהעלאת קטלוג אופנה יצירתי ככל שיהיה, לאתר ברשת.