עמוד הבית » הדרך לחירות אישית עוברת דרך שינה רצופה – יציאת מצרים פרטית בכל לילה

הדרך לחירות אישית עוברת דרך שינה רצופה – יציאת מצרים פרטית בכל לילה

צילום: unsplash
מהי חירות אישית?
אותה הרגשה, שבה אדם חש שישנן מעט מאד מגבלות לפעולות או החלטות שעליו לעשות או לקבל. החופש לחשוב או לשנות את דעתו, אם רק יבחר. חופש הבחירה הוא מרכיב חיוני בתחושת החירות.
האם חופש בחירה באמת קיים?
למשל, ישנם חוקים טבעיים כמו כוח הכבידה, שמונעים חופש זה. אם יתחשק לי פשוט להישאר באוויר, בלי ישר לנחות לקרקע, זה לא אפשרי, מבלי לשאת התוצאות הרות גורל. ישנם גם חוקים חברתיים, שלא מאפשרים לאנשים להחליט החלטות מנוגדות להם, מבלי לשאת בתוצאות חמורות, לרוב.
אולי זהו הבל הבלים, כל הרעיון הזה של חירות?
כשנסתכל סביבנו, נגלה שמרבית בני האדם, אינם רוצים להיות בני חורין, זה דורש אחריות, מכביד ומעייף.
ומה הקשר לשינה רצופה?
ביחס לשעות הערות, חופש מחשבה, חופש ביטוי, מצב כלכלי, השכלה וידע, מצב חברתי, חוקי הפיזיקה ועוד למעשה מגבילים וכובלים אותנו, אך בבירור גם שומרים על חירותנו, מוגבלת ככל שתהיה. אך בזמן השינה, כל המגבלות מוסרות.
המקום היחיד בו הכל אפשרי ופתוח:
בזמן השינה נראה כאילו אנחנו מוגבלים הכי הרבה. אין לנו אפילו חופש תנועה, שלא לדבר על אכילה, שתיה, הגנה על עצמנו או גרוע אף מזה, איננו יכולים אפילו להגן על ילדינו. בדיוק בנקודה הזו המוגבלת ביותר, נראה מעין אור בקצה המנהרה. משהו בתוכנו עובר דרך פורטל השינה לעולמות חפץ ללא מגבלות, ללא חסמים או מעצורים. למעשה הכל אפשרי ללא יוצא מן הכלל.
צילום: unsplash
הפרעות שינה:
מי שסובל מהפרעות בשינה, למעשה יוצר מגבלות חמורות אף יותר בשעות הערות. סכנות אמיתיות לחיים, בנהיגה, בעבודה, ביחסים בין אישיים, בקשר שלנו עם עצמנו. הבריאות נפגמת, השפיות במצבים מצטברים מדרדרת, כושר השיפוט, היכולת לנהוג בשיקול דעת, עלולים להפגם חמורות, לעיתים גם באורח בלתי הפיך.
נס החירות שמקנה השינה:
בבואנו לבחון את נס השינה הרצופה, שמעניק לנו "שליש על התנהגות טובה", מטעין את "הסוללה האנושית" – המצברים הפנימיים, באנרגיה חדשה ליום הבא, מאזן, מנקה הכל בניקיון פסח בכל לילה! ממיין, מאחסן, מחלים, מחליף, משפר, מלמד, מביא השראה ולמידה, חדשה, מזמן אפילו התנסויות עתידיות בכל מה שנרצה.  אפשר אפילו להתגבר על כוח הכבידה, לעוף בחופשיות לכל מקום שנרצה, ללא גבולות או צורך בדרכון או באישור מעבר, אין כבילה למימדי זמן או מרחב, אין צורך בתלות ברעב או צמא, אין עייפות – הרי אנחנו ישנים! אם יש חירות אחת שאסור לוותר עליה מרצון לעולם – היא החירות לישון שינה רצופה ומתוקה.
צילום: unsplash

 

בברכת חג חירות בטוח ורגוע,

שנזכה בשחרור פדויי השבי, הפסקת מצב המלחמה לאלתר, חזרת כל המפונים הביתה לשלום

הוספת תגובה

הוספת תגובה