עמוד הבית » כוחן של מילים – ניווט באתגרים ואימוץ אחדות

כוחן של מילים – ניווט באתגרים ואימוץ אחדות

צילום: pexels
זו הייתה שעה ספציפית, 03:55, שנחרטה בזיכרוני. לא משנה מה ניסיתי, זו הייתה השעה שבו הייתי מתעוררת. זה הרגיש כאילו האוויר בורח לאט מהגוף שלי, משאיר אותי פשוט חסרת נשימה, כאילו מישהו יושב לי על בית החזה, חיפשתי נחמה, נכנסתי למקלחת, נתתי למים לעטוף אותי. עצמתי את עיניי, אמרתי לעצמי דברי הרגעה, ואישרתי לעצמי שהכול יהיה בסדר, שנתגבר על המאבק הזה.

החוויה הזו סימנה את הפעם הראשונה שנתקלתי ברגשות כה מכריעים, שהופעלו על ידי התמודדות מול אתגר משפחתי מלחיץ ומשנה סדרי חשיבה שרציתי לנהל לבד. עם זאת, התברר שהמציאות הפוכה לחלוטין מהחלומות שלי הכי מפחידים שלי שמימשו עצמם. באותו רגע הבנתי את החשיבות של בחירת המילים והמחשבות שלי בקפידה, בשאיפה לנווט את המצב לטובה. למדתי לשחרר ולהאמין שהכול יהיה בסדר, גם כשהרגשתי שהקירות נסגרים פנימה, המחשבות, המילים והדרך שבה אנהל את האתגר הם שיקבעו את התוצאה הסופית.

מאז ה-7 באוקטובר, נראה שהתחושה הזו הדהדה אצל כל אחד ואחת מאיתנו. כמה פעמים את/ה מצאת עצמך במצב דומה שמרגיש כאילו כל האוויר נגמר ?

כאן נכנסות לתמונה כוחן של מילים, שכה משפיעות באופן משמעותי על האנרגיה שמקיפה אותנו ועל התוצאות של האתגרים שנתמודד מולם בחיים. כאשר אנו מכירים ומבינים רגשות כבדים כגון עצב, חרדה ופחד, מקבלים אותם, מסתכלים להם בלבן בעיניים במקום להתכחש אליהם, אנו יכולים לבחור לראות במצבים מאתגרים וכואבים הזדמנויות לצמיחה.

צילום: pexels

 

>>>אמונותיו של המאהב המושלם 

חשוב מאוד בשלב הזה רק לתחום בזמן את השהייה שלנו בתחושות המעכבות הללו על מנת לא לצלול לעומקן, על ידי התמקדות ברגע הנוכחי ובחירה בלהבחין ביש בחייכם ולהעצים אותו , לדבר חיובי, לחשוב חיובי, לכתוב חיובי  כך נוכל להתגבר אט אט על קשיים ועצב. יתרה מכך, חשוב מאוד שנזכור שאנו משפיעים גם על הסביבה הקרובה שלנו, אנו יכולים ליצור תחושת ביטחון, הגנה ואהבה עבור הסובבים אותו או לחילופין נשריש פחד ודאגה. הדרך שבה אנו ננהל את הסיטואציה כך הקרובים אלינו יספגו לתוכם את האנרגיה בהתאם ויצמחו או ייתקעו ממנה.

שיחות על הרגשות שלנו חשובות וקריטיות, עלינו לתת ולקבל כוח מאחרים, לעמוד יחד איתנים כדי להתמודד עם האתגרים הללו חזיתית. חיבור עם חדשות מרגשות שמעוררות השראה ומרגיעות את רוחנו יכולות גם להועיל. הקשבה לסובבים אותנו, מתן אוזן קשבת וכתף מנחמת להישען עליה, מאפשרת לנו לנשום ולמצוא נחמה ואמונה שאין דבר שלא נוכל לגבור עליו כל עוד נשתמש בעקרון הפומביות נבקש ונעניק הקשבה, הרגעה, הכלה ואמפתיה לעצמנו ולאחרים. עלינו להאמין בכל ליבנו שנתגבר על הניסיונות הללו ביחד ושהם יעברו. אם אנו מרגישים צורך, אל תהססו לבקש עזרה. אין בושה לחפש הדרכה.

 

צילום: pexels

 

אני בוחרת לדבר ולהרהר בכוחן של מילים פתוחות, מחברות ומעצימות, גם בעיצומם של רגעים מאתגרים ועצובים. אני בוחרת לנשום ולהנשים, גם כשזה מרגיש שהאוויר דל, כי ביחד אנחנו חזקים יותר. אני בוחרת להביע הכרת תודה על כל דבר בחיי ולמצוא יופי בכל יום, אני בוחרת לחייך גם בימים שאני בוכה כי הקו העקום הזה הוא זה שמיישר הכול. אני מאמינה שבקרוב יגיעו ימים שלווים, ואני חולקת את הבחירות הללו עם כל מי שמוכן ומוכן להקשיב.

 

צילום: pexels

 

לסיכום, למילים שלנו יש כוח עצום בדיבור, בחשיבה ובכתיבה, הן מעצבות את החוויות שלנו ומשפיעות על האווירה שסביבנו. על ידי שיח עצמי וסביבתי מתוך כוונה, בחירת מילים של אחדות, העצמה ואופטימיות, נוכל לנווט בזמנים מאתגרים ולמצוא כוח ביחד. בואו נזכור לאמץ את הפגיעות, לחפש תמיכה ולהושיט יד מסייעת למי שזקוק לה. ביחד, נוכל להתגבר על כל מכשול שיקרה בדרכנו. לימים שקטים ואמן שכל החטופים יחזרו כבר הביתה וכל כוחות הבטחון יהיו שמורים ומוגנים היכן שהם נמצאים- תודה לצבא המופלא שלנו שעושה הכול כדי שנוכל להרגיש עטופים ובטוחים שהם שומרים עלינו .

מאת נירית ארטין- מנטורית מנטלית, משקפת מסרים, תופרת מילים ומרפאה בצבעים ובדים.
Body Speech & Mind
052-3694018
אהבת אדם 64 כפר יונה
מייל: niritertin@gmail.com