עמוד הבית » ההוא שיודע, זאת שיודעת, אלו שיודעים, ואלו שלא…

ההוא שיודע, זאת שיודעת, אלו שיודעים, ואלו שלא…

צילום:pexels
ב"מאזן הכוחות" של הפערים המיניים בין בני זוג שהכירו ורוצים למסד קשר, נמצא ארבעה חילוקים: כשלגבר יש ניסיון מיני עשיר מהעבר ולאישה פחות או ממש לא. שלאישה יש ניסיון מיני מעברה ולגבר פחות או ממש לא. שלשני בני הזוג אין כל ניסיון מיני, בדרך כלל נמצא את זה אצל זוגות דתיים שנישאים לראשונה. והאחרון – שלשני בני הזוג יש ניסיון מיני מכובד מהעבר.

כשאני מדבר על ניסיון מיני עשיר, אין הכוונה דווקא על קיום יחסים בפועל שקיימו הגבר והאישה בחייהם לפני שהכירו את בני הזוג הנוכחיים, אלא מדובר גם על קריאה וחקירה על נושא המיניות, שהם קראו ולמדו דברים שקשורים למיניות האדם והקיפו את הנושא עד כמה שיכלו במסגרת הכלים והיכולות שעמדו לרשותם. כיום ניתן לקרוא, לשמוע הרצאות, ואף לקבל שיעורים פרטיים בתשלום על כל הקשור במיניות הזוגית והאישית ולהרחיב את האופקים והיידע.

כשאחד מבני הזוג הוא בעל הניסיון המיני ה'מעוטר' יותר, או שלפחות ככה הוא מתיימר להציג את עצמו, צריך מאד להיזהר לתת לבן הזוג השני, זה שהתנסה קצת פחות, את המרחב והזמן. לזהות את הקצב הנכון ולדעת שיש בני אדם שלא בנויים תמיד על ההתחלה להתנסות בדברים חדשים או קיצוניים מדיי. ההיכרות הראשונית שלהם עם חוויות מיניות חדשות לפעמים לוקחת קצת יותר זמן מהרגיל. אך זה לא כלל גורף.

צריך לנקוט משנה זהירות שלא להתנשא ולהתרברב על בן הזוג שהניסיון המיני שלו אינו רב אם בכלל. סוד ההצלחה הוא להיות מורה טוב, מכיל, מקרב ואוהב, ולעזור לבן הזוג לגלות את עצמו על ידי חוויות מיניות שהוא יעבור יחד עם הצד שמבין ובקי יותר. וזה נכון גם במצב שהאישה היא הדומיננטית והאסרטיבית יותר מבחינה מינית.

צילום: pixabay

נכון שבגישה הסטראוטיפית עדיין יש כאלה שסוברים שהגבר הוא זה שצריך להוליך ולהוביל את האקט ולהיות היוזם והאקטיבי יותר, ואף יתכן לומר שרוב הנשים מעדיפות את המצב הזה, אך עדיין, בעידן שלנו, שנשים הפכו גם הם לכוח מוביל בחברה, נגלה כיום יותר ויותר זוגות שהאישה לקחה יוזמה ועברה עם בן הזוג שלה תהליך של למידה – שהיא לימדה אותו על המיניות באופן כללי, או על המיניות שלה באופן אישי.

נשים שמודעות לעצמן מבחינה פיזית, יכולות לעשות טובה גדולה לגבר שלא יודע מימינו ומשמאלו על מיניות האישה, על מה היא אוהבת במשחק המקדים ועל הווגינה שלה על כלל היבטיה. אני אישית מעדיף שגברים יידעו את הדברים האלה מראש ויבואו מוכנים מבחינת הכרת הפיסיולוגיה הנשית לעומק, זה יעשה טוב לכולם, אך לא תמיד מה שרצוי – מצוי.

אציין עובדה נוספת. כשאחד מבני הזוג הוא יותר סגור מבחינה מינית, או לפחות מאמין שהוא כזה, ובפרט אם זה נובע מחמת זה שהוא עבר חוויות מיניות כואבות ומטלטלות רגשית בעברו, לבן הזוג שנמצא יותר בעניינים ומבין את הכוח הרגשי שיש בקשר זוגי על מנת לגרום לשני להיפתח ולהרגיש טוב ובטוח, יש תפקיד חשוב ואולי מרכזי, לרפא את הנפש של בן או בת הזוג שלו על ידי חוויה מינית מתקנת. לפעמים כל מה שהיה חסר לבן הזוג הסגור, שעבר חוויות לא נעימות בעברו, זה החבר הטוב, המכיל, המעניק חום ואהבה, ואז הדברים הטובים יוצאים מאליהם.

צילום: pexels

נעבור למצב הבא – כשמדובר שלשני בני הזוג יש ניסיון מיני עשיר, זאת עדיין לא ערובה להצלחה שהקשר המיני ביניהם יהיה טוב כמו שהם חוו בעבר – כל אחד לחוד, משום שעדיין בני אדם הם שונים זה מזה לגבי העדפותיהם המיניות, ויתרה מכך, גם מי שבטוח בעצמו שהוא מתפקד כראוי, עלול לגלות שמבחינת פערים עדיין בן או בת הזוג שלו הם בהחלט יותר מבינים ומנוסים ממנו.

כמו כן, הניסיון המיני של העבר לא יספיק, משום שמיניות האדם תלויה בהרבה דברים נוספים שקשורים למצב בהווה, רמת המשיכה, האווירה ומצב הרוח והקשר בהתאם לרגע הנתון.

גם ניסיון מיני עשיר בעבר לא מעיד בהכרח על רמת הביצועים והאינטליגנציה הרגשית בפועל של אותו אדם. בעיקר כשמדובר על המין הגברי, שהוא בדרך כלל מאופיין בצייד ובכיבוש, שאצל כאלה, הנשים בחייהם הם סך הכל מספר ברשימת הפריטים הניצודים, מבלי שנוכל לדעת בוודאות שאותם נשים באמת נהנו בסיטואציה המינית עם אותם ה'ציידים'.

אך מה קורה כששני בני הזוג ממסדים קשר כשלשניהם אין ניסיון מיני בכלל? תתפלאו, אך זאת יכולה להיות חוויה מדהימה עבור שניהם. לא פעם נשאלתי, האם אין צורך לעשות 'התאמה מינית', לפני שמתחתנים וממסדים קשר? את השאלה הזאת נשאלתי בעיקר על ידי זוגות דתיים/חרדים, שלא שוכבים לפני החתונה, אך בגלל שהם שמעו על מקרים אחרים שהיו אצל זוגות עם בעיות מיניות, הם חוששים שחוסר הידיעה של שניהם יכול להעיב על הקשר, ויתכן שחוסר הידיעה של שניהם יהיה לרועץ. לא שהם מחפשים היתר, הם פשוט מביעים חשש.

אנחנו נוטים לחשוב שכדאי שלפחות לאחד מבני הזוג יהיה את היידע והניסיון על מנת שהמין בזוגיות יצליח בצורה טובה. אך הנחת העבודה הזאת איננה בהכרח נכונה ואולי אפילו מוטעית.

כחלק מהדברים החדשים שאנחנו לומדים יחד על החיים עם בני הזוג שלנו, שזה כולל לדעת להסתדר לבד, לנהל סדר יום של בית עבודה, הורות חדשה, חילוק הזמן בין המטלות והרומנטיקה ועוד, ישנו החלק של רזי המיניות הטמונים בגבר ובאישה, שכשאין יידע וניסיון מוקדמים, זה ממש כיף לגלות אותם יחד.

ההתנסויות הראשונות, כמו גם הלימוד המשותף והחקירה של הנושא המיני באופן כללי, בצורה משותפת, יוצרים חיבור עז בין הגבר והאישה, והם יכולים להנות מתהליך פורה של גילוי ושדרוג. ששניהם מתחילים ממצב אפס ומתקדמים לאט לאט, מעלה מעלה, במרומי הסולם וכובשים יחד שיאים חדשים.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה