עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – ארבע תובנות מארבעה זוגות

חתונה ממבט ראשון – ארבע תובנות מארבעה זוגות

צילום: pexels
בפרק של אתמול צפינו בהתקדמות הקשר הזוגי של ארבעה מזוגות העונה, ויכולנו לקלוט ארבע תובנות בנושא יצירת זוגיות.

ניצן ומנו

בקליניקה של יעל, ניצן אומרת: "מנו מתקשר במגע. אני מתקשרת במילים", ויעל משיבה לה: "אלה אכן שתי שפות שונות".אלא שזה לא מנו לעומת ניצן, כי אם גברים לעומת נשים.

ככלל, נשים מדברות ומתקשרות הרבה יותר מגברים. הן משתפות יותר, תקשורתיות יותר, מדבררות יותר כל דבר, כותבות הודעות טקסט ארוכות יותר, בעלות כושר ביטוי גבוה יותר ועוד. גברים הרבה יותר פרקטים. הם עושים. החלק התקשורתי פחות מפותח אצלם ולכן הם פועלים יותר ברמה הפיזית, כולל מגע. באופן כללי ניתן לומר שאצל גברים דרך המגע הלב נפתח, ואצל נשים דרך הלב מגיע המגע.ואת זה ניצן חווה עכשיו עם מנו.

היא מרגישה שמשהו עצור שם, ושהם לא מצליחים באמת להגיע אל הזוגיות הרצויה. מנו, לעומת זאת, מגלה ליעל שאין לו ניצוץ. אבל כשניצן מנסה לדבר איתו על הנושא, הוא מדבר הרבה ולא אומר כלום. אי אפשר להבין  מבליל הדברים שלו מה המסר שהוא רוצה להעביר. גם ניצן לא הבינה, ולמרות שהיא מנסה שוב לדבר איתו הוא מתחמק ולא משתף פעולה.

כתוצאה מכך ניצן מתחילה לחשוב שאולי הציפיות שלה גבוהות מידי והיא לא אמורה ליצור איתו זוגיות בשלב הזה של התהליך. אלא שלא. הציפיות שלה לא גבוהות מידי. מנו פשוט לא משתף פעולה ומשאיר אותה באפילה הלא ברורה.בינתיים, עד שהיא תקלוט ותבין את המצב בעצמה. לעומתם, עינת משתפת את יעל שהיא לא מרגישה שלירון נותן לה בטחון לגבי עתיד הקשר שלהם.

צילום: pexels

עד כה, עינת ולירון הם הזוג היחיד שממש מרגיש שהם בזוגיות. אין לאף אחד מהם לבטים האם יש או אין ניצוץ, האם הם נמצאים באזור החברי או הזוגי, ברור לשניהם שהם בזוגיות, ושניהם מרוצים מהמצב. אלא שעכשיו עינת מצפה מלירון שיתן לה בטחון לגבי המשך הקשר, וכשהוא מנסה להגיד לה שיש לה בטחון כאן ועכשיו, היא מסבירה לו שכאן ועכשיו זה לא בטחון. הבטחון זה העתיד.

יעל מקצינה את הסיטואציה בכוונה ואומרת לה שזה כמו לצאת לדייט ראשון ולשאול את הדייט שלך אם ירצה להיות אב ילדייך. אבל ההקצנה הזו היא נכונה. לירון לא יכול לתת לעינת את הבטחון שהיא מבקשת, פשוט משום שהוא עדיין לא יודע. הם יחד שבועיים בסך הכל, והוא עדיין לא יודע איך הוא באמת מרגיש. הוא יודע שנעים לו, שטוב לו, ושהכל מתקדם לכיוון טוב, אם כי מהר מידי, אבל מה מי יודע יהיה מחר? הוא עדיין לא מכיר אותה כדי לדעת מה הוא ירצה בסוף.

זאת ועוד – שגם אם היה מרגיש עכשיו שזה הכיוון ושהוא הולך על זה עד הסוף, והיה מבטיח לה שבסוף התהליך הוא רוצה שהם יהיו יחד, מי אמר שעד סוף התהליך זה לא ישתנה? תכלס, כבר מחר זה יכול להשתנות. אז מה שווה ההבטחה שלו?

יעל מבינה את זה היטב ולכן אומרת שאין אהבה בלי סיכונים, ושאין עתיד בלי עבר ושולחת אותם לעשות שיעורי בית. למעשה, היא שולחת אותם להכיר טוב יותר אחד את השנייה. והנה, בסוף הפרק הם יושבים, ועינת שואלת שאלה של דייט ראשון: "אז למה החלטת להיות עורך דין?" עכשיו נקווה שהם ישארו דלוקים אחד על השנייה גם אחרי שהם ילמדו להכיר יותר לעומק.

דני ושני

אחרי ששני החליטה על הפסקת שיחות העומק המעייפות, ועל יציאה לדייטים, משהו בדני מתעורר לחיים. המיקוד שלו הופנה למקום אחר – ליצירת חוויות – וזה עובד. לא רק שני חווה דני שונה, גם אנחנו. פתאום הוא רואה כמה שני מיוחדת, ולפתע פתאום מתעורר הניצוץ.

אחרי שהבין ששני חלמה שהיא בתהליך עם מישהו אחר ונלחצה מכך, מה שגרם לה לרוץ אליו בלילה ולחבק אותו חזק – הבחור התעורר לחיים! איך זה קרה? גם בגלל ההתרכזות בחוויות המשותפות, אבל גם בגלל שגברים צריכים מגע כדי לעורר את הלב שלהם. וברגע ששני גם יצרה חוויות משותפות מהנות והסיטה את המיקוד, והבהירה לו שהיא רוצה אותו פלוס חיבוק בלילה במיטה – זה הפך אותו ב-180 מעלות.

פתאום הוא הבין את המשמעות של התוכנית אליה הוא נרשם: "קבלתי שיעור!" הוא אומר בהתלהבות "צריך לתת צ'אנס אמיתי לצד השני, להכיר אותו, להיות סקרן, לא לקום וללכת. לא להחליט מיד. לתת את הזמן. ללכת איתו דרך. לצבור חוויות".ואם נזכור את דני של הפרקים הראשונים של העונה, זה שיעור רציני עבורו.

צילום:pexels

שי והדס

למי מאיתנו לא קרה שמישהו, שהיה הכי אחלה שבעולם, מאוד רצה אותנו, אבל בתוך הלב שלנו לא קרה כלום? למי מאיתנו לא קרה שנורא רצינו מישהו, ודווקא הוא לא רצה אותנו בחזרה?

נראה שמנגנון ההגנה של שי הוא לא לראות את זה. האופטימיות שלו כבר מזמן עברה את גבול ההגיון או הטעם הטוב, והגיעה כבר בפרק השני (הראשון האמת, אבל הייתי עדינה) אל עולם הפנטזיה והדמיון. הדס מעולם לא רצתה אותו ומעולם לא היתה מעוניינת. גם לא קצת. כבר יותר הגיוני לחשוב שהיא לסבית מאשר מעוניינת בו. אבל הוא שומר על אופטימיות, וגם אצל דני בקליניקה הוא מספר ששאל אותה וביקש ממנה להבהיר את המצב לאשורו.

דני כמעט מתפחלץ כשהוא שומע את זה, כי הוא בעצם מבין שאם תיבת הפנדורה הזו נפתחה, יש סיכוי לא מבוטל שעוד זוג פורש מהתוכנית. אבל המעשה נעשה, השאלה נשאלה והתיבה נפתחה, מה שגרם לשי למצוא בה את התשובה הברורה והלא רצויה: אפס משיכה כלפיך.

הוא מסביר לדני שהיא רוצה פחות, ודני שכבר לא יכול להתאפק יותר, יורה לעברו: "היא לא רוצה פחות. היא לא רוצה בכלל!". סוף-סוף מישהו מבהיר לו שהוא לא צריך לייפות את המצב, אלא להתמודד איתו כמו שהוא!

שי מסביר שבמצב כזה הוא צריך להתמודד עם דחייה, וזה לא קל. הוא צודק. זה לא קל. לאף אחד. בטח שלא מול כל עם ישראל. מעניין לראות אם יש לאן לעלות מכאן בקשר הזה, או שמפה הדרך היחידה שנותרה להם היא בנפרד.

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel