עמוד הבית » הוועידה השנתית לבכירי התעשייה

הוועידה השנתית לבכירי התעשייה

מיכה מייקסנר, ניסים פרץ, שלומי בסון, מלי ביצור פרנס, אורנה הוזמן בכור, אברהם ביגר, מנדי זלמן. צילום דרור סיתהכל
הסקר נערך מטעם  קבוצת הייעוץ תפן, בהובלת מנכלית החברה מלי ביצור פרנס' בקרב 500 מנהלים בכירים בתעשייה חשף תמונת מצב עגומה של התעשייה בישראל וסיפק תחזיות פסימיות גם לגבי עשר השנים הבאות.

הסקר   הוצג בוועידה השנתית השלישית לבכירי התעשייה של מידע כנסים שנערכה היום באווניו, ועלה ממנו כי 56% מהמנהלים בחברות התעשייתיות סבורים כי עד שנת 2030 המחסור בכוח אדם מקצועי בתעשייה יחריף, באופן שישפיע על יכולתה של התעשייה להטמיע רכיבים טכנולוגיים ליצור מתקדם במטרה לשפר את יכולתה להתחרות בשווקים ולהעלות את רמת הפריון.

יותר משליש מהמנהלים סבורים כי יותר ויותר קווי יצור יועתקו במהלך השנים הקרובות למדינות במזרח אירופה או לסין – שבהן היצור זול יותר.

התעשייה הישראלית משקיעה רק 21.3% מהמשאבים בטכנולוגיה וחדשנות, ומרבית ההוצאות (למעלה מ60%) הולכות על חומרי גלם ועל גיוס כ"א והכשרתו. למעלה מ- 50% מהמנהלים אומרים שהתחומים שהכי חסרים להם בהם ידע הם אסטרטגיה, חדשנות וטכנולוגיה.

לגבי תעסוקת עובדים- הסקר מצביע על פערים גדולים בהשתלבות של נשים בתעשייה. שליש מהנשאלים מסרו כי בארגונם שיעור הנשים עומד על בין 10% ל-20% ממצבת העובדים. ורק ב-6% מכלל הגופים התעשייתיים מספר הנשים המועסקות הוא כ 50% ממצבת העובדים. בעלי התפקידים שלגביהם קיים הקושי הרב ביותר לגיוס לטענת המנהלים הם מפעילי מכונות וזאת בעוד שאנשי כספים ומשאבי אנוש זמינים הרבה יותר.

כמחצית מכלל העובדים בתעשייה נשארים באותו מקום עבודה לתקופה שבין 5 ל-10 שנים, כ-38% מהעובדים ממשיכים באותו מקום לתקופה של יותר מ-10 שנים והשאר, עובדים בתעשייה עד שלוש שנים.

שמואל דונרשטיין מנכ"ל רב בריח שמתמודד על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים אמר: "התעשייה הישראלית כרגע לא נמצאת במקום טוב, אם הייתי חושב אחרת הייתי נשאר ברב בריח. אם אקבל את האמון אני מתכוון להתחיל במהפכה שתעשה לתעשייה הישראלית את מה שעשו בהייטק".

דונרשטיין הוסיף: אני עושה פעילות ספורט ותמיד בתחושה שאני צריך להרזות. שמתי לב שאחרי שאני מוריד את ה3-4 קילו ההתחלתיים, אני כבר רץ יותר טוב. גם בתחום התעשייה, צריך להתחיל את המהפכה שתייצר הקלה והזדמנויות חדשות באופן מיידי לתעשייה, ובמקביל לקדם את התכנון ארוך הטווח".

לדבריו: "אחת מתוכניותי כנשיא תהיה לכלול את כל חברות ההזנק בארץ, התוכנה, הטכנולוגיה ואת התעשייה המסורתית בגוף אחד. חברות ההזנק שמתעסקות ברעיונות נפלאים, יחד עם חברות הטכנולוגיה שמפתחות את הרעיון יהיו בהלימה עם התעשייה המסורתית. כך נצליח להשאיר ולהגדיל בארץ את התעשייה היצרנית המקומית"

הוועידה סקרה את מגמות העתיד בתעשייה הישראלית ועסקה באתגרים, רגולציה, טכנולוגיה וחדשנות ובנושאים שישפיעו על המשק בשנת 2030.

התארחו בה בכירי המשק ומקבלי החלטות וחברות מובילות ובהם : אורנה הוזמן בכור- יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אברהם ביגר- יו"ר דירקטוריון קבוצת פז נפט, ניסים פרץ- מנכ"ל נתיבי ישראל, שלומי בסון- מ"מ מנכ"ל קבוצת בזן, מיכאל מייקסטנר- מנכ"ל רכבת ישראל, מנדי זלצמן- מנכ"ל נמל חיפה, שמואל דונרשטיין- מנכ"ל רב-בריח, מלי ביצור פרנס- מנכ"לית קבוצת תפן, בועז בודניק- מנהל פעילות עסקית סימנס, אלי ונטורה- ראש תחום איקומרס אלקטרה, עוז כץ, מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה; איל זילברמן, בעלים ויו"ר קבוצת הייעוץ Tefen ומייסד קבוצת Qualitest ; רן מידן, מנכ"ל ונשיא נטפים בע"מ; שרה הליקזר, מנכ"ל, Infor ישראל; עו"ד נעמה קאופמן פס, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה; בועז בודניק, מנהל פעילות עסקית, Siemens Digital Industry Software; סא"ל ברוך כלפון, ראש ענף תוכניות עבודה בלהק ציוד, חיל האוויר ועוד.

בפאנל של בכירי התעשייה אמרה אורנה הוזמן בכור- יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אמרה בנוגע לתחרות בנמלים: "תחום הנמלים עובר ויעבור שינויים גדולים.

נמל אשדוד נערך להיות האמזון של הנמלים וזאת לקראת התחרות הצפויה להתגבר עם פתיחת שני נמלים נוספים עוד שנה ( בנוסף ל4 הקיימים היום). הדירקטוריון אישר השקעות בסך של מעל ל2 מיליארד שקלים בתשתיות טכנולגיות וחדשניות הכוללות מסוע גרעינים, רכישת עגורנים וציוד מכאני, העמקת השוקע והיערכות להפעלת רציף חצי אוטומטי".

ועידת התעשייה 2030
צילום נעמה משיח כהן

הוספת תגובה

הוספת תגובה