עמוד הבית » החיים על פי אודליה יקיר

החיים על פי אודליה יקיר

אודליה יקיר, צילום איתי דרוקמן
סוכנות המרצים והאירועים 'נשים מרצות אונליין' גאה להציג את אודליה יקיר, עיתונאית, סופרת, יוצרת תוכן ומרצה.

כיאה לימי הקורונה והסגר, והואיל ואודליה רחוקה ממני מעל קילומטר, הסתפקנו בשיחת טלפון מרתקת. כשדרן ברדיו, זה די דומה וגם אין את הלחץ של שידור חי וזמן מוגבל.

אני פותח כהרגלי בשאלה הממקדת אותנו לתחילת המסלול: ספרי לי איך הכל התחיל?

"הפעם הראשונה שלי על במה הייתה בגיל 6 בערך, השתתפתי בפסטיגל מקומי בעירי. הודחתי מהר מאוד על רקע זיופים. שם הבנתי לראשונה שאני מאוד אוהבת במה, אבל שלא כדאי שאשיר. מאז הספקתי לעמוד עליה כשחקנית, סטנדאפיסטית ומרצה. היום אני מרצה ומאמנת בארץ ובחו"ל ונהנית מכל רגע. הבמה היא האהבה הכי גדולה שלי, אחרי מגנום שוקולד לבן."

אני שואל לגבי את אודליה, מה בילדותה הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית:  "אני לא בטוחה שלילדות שלי יש קשר חזק ליזמות כמו למבנה אישיות מולד שפשוט מחפש כל הזמן ליצור, ליזום, להמציא ולחדש."

"מה משך אותי למקצוע?

כמיטב הקלישאות הנכונות, היכולת להשפיע לטובה על חיים של אנשים אחרים, לגעת בהם זה לגעת בעצמי, לעורר השראה, לקבל הכרה במתנה שלי וגם להתפרנס ממה שאני אוהבת. האחרון בעיני הוא תמצית האושר".

איך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות?

"אני נוטה להתבונן בעולם ללא הפסקה ומזהה מה אנשים צריכים ורוצים וזה נותן לי דרייב לפתח מוצר בתחום. למשל, הספר שלי על שימוש בהומור בדייטים (עד החתונה זה יעזור), זיהיתי שלפנויים ופנויות רבים, יש קושי לפנות לצד השני ברשתות החברתיות והבושה מנציחה את הלבד. הומור הוא כלי נהדר שעוזר להם לפנות למין השני בפחות חשש. נקודת המפנה שלי הייתה בגיל 35, לפני שבע שנים, הופעתי בפריים טיים בטלוויזיה כקומיקאית בתוכניות סטנד אפ נחשבות והוכתרתי בהבטחה הקומית הבאה, ודווקא שם, הבנתי שאני לא רוצה להיות רק קומיקאית, אלא חשוב לי גם להשפיע ולשנות חיים של אנשים כמרצה וכמאמנת.

הייתי בסיבוב הופעות בארה"ב כשנפל לי האסימון הזה אחרי הופעה מוצלחת במיוחד ושם למעשה הונחה אבן היסוד לשיטת The Gift  – "המתנה שבך" , אותה פיתחתי במשך שש שנים לאחר מכן שמובילה אנשים למימוש עצמי דרך זיהוי החוזקות והתשוקות שלנו".

מהיכן התעוזה והאומץ?

"האינטואיציה מנחה אותי. יש קול פנימי מאוד חזק שמכוון את דרכיי וכשאני מתעלמת ממנו אני מגלה שהוא תמיד צדק. בנוסף, אני תלמידה מתמידה של היקום ונעזרת בשלל ספרים, מורים וכלים כדי לזכור שכל עוד אדם הולך אחרי ליבו ומחובר להוויה ולמהות האמיתית שלו, הכל נוטה להסתדר".

מה לגבי פחדים שבדרך ואיך זה משתלב עם קריירה ומשפחה?

"לגבי פחדים היו ויש הרבה. שזה לא יצליח כמו שאני רוצה, שאפסיד כסף, שלאנשים יהיה קשה לראות את המכלול של מה שאני נותנת מעבר לקריירת הסטנד אפ שלי. לשמחתי הפחדים התבדו. כמישהי שמכוונת להקמת משפחה בקרוב, אני לומדת לאזן את הרצון לעבוד  עם הרצון לשעות פנאי ולכן לאחרונה אני יוצאת מהמשרד מוקדם יותר ומפנה לי את הערבים לבישול, קריאה ועוד. ככה שכשתגיע הזוגיות והמשפחה, אהיה ערוכה ומוכנה".

אני סקרן לשמוע וללמוד אודליה, מה את עושה בימים אלה של הקורונה?

"בימים אלה ספרי על הומור כתקשורת מקרבת בין נשים לגברים בעולם הדייטינג סיים את תרגומו והוא עולה לאמזון בשם 'Laugh At First Sight', בעברית הוא נקרא  'עד החתונה זה יעזור'. מעבר לכך, התחלתי לכתוב את ספרי השני, על הדרך לזהות ולממש את המתנה איתה נולדנו ולהפוך כשרון מולד לעסק מניב ובעיקר מרצה הרבה בזום, לקהל מקומי ובינלאומי על הקשר בין הומור ומנהיגות, על מימוש עצמי ועל אומנות הפרזנטציה".

אודליה יקיר, צילום מאיה ברק

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

"אף אחד לא הגיע למעלה לבד. לדעת לבקש ולקבל עזרה ולהקיף את עצמי באנשים חכמים ממני".

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

"הפידבקים. כשקוראים של הספר שולחים לי הודעות שבעזרתו הם מצליחים יותר בחיי האהבה שלהם, שהיה להם דייט מוצלח, שהם השתמשו בהומור גם מול הבוס/ית וזה עזר, כשאנשים מגלים וממשים את המתנה שבהם גם בגיל 60 + ופותחים עסק עצמאי מבוסס תשוקה".

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

"לתחושתי הוא עוד לפניי".

מה הערך שאת מביאה לשוק?

"גישה אופטימית, קורטוב הומור בכל דבר, נקודת מבט חדשה וייחודית על נושא המימוש העצמי (זיהוי היעוד שלנו בהתאם לזיכרונות הילדות שלנו) – אותנטיות שמתבטאת בכך שכל מה שאני מרצה עליו עברתי בעצמי, ואולי הכי חשוב, נגישות".

מה מרגש אותך?

"להכיר בקרוב את אהבת חיי, ומעבר לכך, להגיע לשוק הבינלאומי עם התכנים שלי. עליית הספר שלי באנגלית לאמזון, זו בהחלט תחילתה של ידידות נפלאה עם קהל נוסף וחוצה גבולות".

מה סוד ההצלחה שלך?

נחישות. והייתי צריכה הרבה ממנה כעצמאית כבר כמעט שני עשורים, וכמובן, חוש ההומור שלי ששומר אותי שפויה ועוזר לי לסגל נקודת מבט אופטימית כמעט על כל סיטואציה.

טיפ למתחילים?

"יש הרבה מרצים ומנטורים שם בחוץ, בדרגות מצוינות שונות. אל תמכרו מנטרות בשקל, אלא חדדו והעמיקו את הכלים שלכם כדי שיהיה לכם מה לתת לאורך שנים".

עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

"חלקית. רב החברים הטובים הם כאלה שאספתי במהלך החיים בתחנות שונות, אם זה חברות מתקופת הדיילות באל על, מהצבא או מהתיכון, וחלק הצטרפו בשנים האחרונות דרך מפגשים מקצועיים והפכו לחברי אמת. באופן כללי אני לא נוטה לערבב בין השניים".

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

"בהיבט האישי להקים משפחה. בהיבט המקצועי להפוך את העסק שלי מעסק של אישה אחת לחברה שמפיצה טוב בעולם בכמה שיותר אמצעים דיגיטליים, קרי קורסים והרצאות זום, כמו גם להכשיר מאמנים בשיטות שפיתחתי, לפתוח בית הספר לעמידה מול קהל לילדים ולמבוגרים וגם לכתוב סדרה לטלוויזיה שתעסוק במציאת אהבת אמת".

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

"שאני מזל סרטן עם אופק קשת שזה אומר שלמרות שאני אוהבת במה ונוטה לבלוט גם בחיי היום יום, אני מאוד רגישה ושאני לא אוהבת גלידה בטעם שוקו, אלא אם כן זה הטעם היחידי שנשאר במקרר הגלידות".

אנחנו מסיימים את הריאיון בהבטחה שהפגישה הבאה תהיה על גלידה!

אתר סוכנות 'נשים מרצות אונליין': www.womenspeakers.online