עמוד הבית » החתן המושלם של רוחל'ה הצגת בכורה

החתן המושלם של רוחל'ה הצגת בכורה

צילום: בתיה בר לב
מדינת ישראל היא מדינה שהוקמה בין השאר על ידי ניצולי שואה ועל מנת שלעולם, לא תהיה עוד שואה. כדי שהיא תוכל להתקיים היא חייבה את הניצולים להשאיר את חוויות השואה נוראיות מאחוריהם ולנסות ליצור איזון עדין בין הצורך לשכוח וכמה עלינו להניח מאחורינו לבין הצורך לזכור את אותה טרגדיה נוראה וכמה עלינו להשאיר, אצלינו לעולמי עד כדי שנוכל אנחנו וילדינו אחרינו לחיות חיים נורמליים.
המחזה "החתן המושלם של רוחל"ה של תיאטרון יידיישפיל מדובר על דרמה מרגשת העוסקת באהבה, זיכרונות והקושי של ילדי ניצולי השואה להתמודד עם העבר של הוריהם. רוחל"ה היפה והחכמה, ביתו הבכורה של שלוימה, אלמן ניצול שואה, מוצאת סוף סוף את החתן המושלם. אולם, כשמסתבר לאב שדודו של החתן היה קאפו ובגללו נתלה אחיו של האב בן ה 13 על ידי הנאצים, מחליט שלוימה לבטל את החתונה.
בפני הצופים נפרסת יריעה סבוכה של סיפור אהבה מלודרמטי השוזרת בתוכה, מערכת יחסים כואבת בין רוחל'ה ואחותה הגרושה לאה, ובין שלוימה וחברו הטוב סטאשק אשר בזמנו ניהל רומן סוער עם אשתו של שלוימה.
צילום: בתיה בר לב
ההצגה בוימה והוצגה על ידי השחקנים במצוינות רבה. לצערי, דבר אחד העיב על צפייתה. רבים מהצופים שאינם דוברי אידיש התקשו לעקוב אחרי ההצגה עקב מיקומם של מסכי התרגום בשני צידי הבמה במקום במרכז הבמה מעל השחקנים כפי שבדרך כלל הם אמורים להיות ממוקמים.
השחקן הראשי אלי גורנשטיין היה מעולה בגילום דמותו של שלוימה האב. כמו כן, קטע מרגש ארע בסיום ההצגה כשגורנשטיין הודה בפני הקהל שעד לפני חצישנה לא ידע מילה באידיש.
צילום: בתיה בר לב
ארבעת השחקנים לא נפלו ממנו במשחקם המטלטל והמרגש.
ישראל טרייסטמן – סטאשק
יהונתן חזן – החתן
חן בר – לאה
שריאל יוסף – רוחל'ה
מנהל אמנותי – ששי קשת
בימוי – יונתן אסתרקון
מפיק – יובל רפפורט
כתבה את המחזה הסופרת והמחזאית, סביון ליברכט, בת להורים ניצולי שואה, וזוכה בפרסי התיאטרון הישראלי
 ההצגה החל מה-22.5.22 ברחבי הארץ 
הצגה מאד מומלצת.
מאת: בתיה בר לב

הוספת תגובה

הוספת תגובה