עמוד הבית » הכוח שבסמל "רויאל ג'יפסי", ראיון עם מעצבת הגלביות מיכל מונקה

הכוח שבסמל "רויאל ג'יפסי", ראיון עם מעצבת הגלביות מיכל מונקה

מיכל מונקה צילום נטעלי קוטלובסקי
מיכל מונקה היא מעצבת ובעלת המותג "רויאל ג'יפסי"- מותג אופנה שמעצב כפתנים, שמלות וגלביות תוך שילוב בין סמלים מסורתיים לחידושים מודרניים.

מונקה נולדה בעכו ובגיל עשרים עזבה את הארץ וטסה לאוסטרליה בעקבות אהבה.שם התחתנה עם פעלולן אוסטרלי שפגשה בהפקת סרט של ג״ג בנווה אילן. לאחר שנתיים וחצי סוערות הם נפרדו ומונקה חזרה ארצה שבורת לב.

"התחלתי לעבוד כמנהלת הצגה של צביקה הדר (ג׳וג׳ו חלאסטרה) ובמקביל כסטייליסטית בהפקות אופנה ובעיתונים".בהמשך הפכה מונקה למפיקת הסטילס הראשונה בישראל והיתה אחראית על הפקות נחשבות כגון: גוטקס,  פוקס, קסטרו, המשביר לצרכן ועוד.

איך נפגשת עם עולם העיצוב?

"תשוקה לאסתטיקה ויופי מאז ומעולם היתה בי. טיילתי הרבה בעולם ושאבתי השראה ממקומות ותרבויות רחוקות.  כשנכנסתי להריון בגיל 43 הבנתי שזה הזמן שלי ליצור עבור עצמי״.

מהיכן ההשראה לעצב דווקא גלביות?

"אני מאמינה שאישה הכי יפה כשנח לה ושלכל אחת מגיע להראות מלכה, בלי קשר לנתונים הפיזיין שהיא באה איתם  לעולם ולשינויים שהגוף הנשי עובר במהלך השנים. כשהגעתי להודו במסגרת טיוליי בעולם – התאהבתי בסארי ההודי שמפאר כל אישה. בחרתי לגור שם בארמבול אזור בו חיו הרבה היפים, שם פגשתי לראשונה את המנדלות והסמלים  המקודשים.״

צילום מעין קריסי

בהודו פגשה מונקה את אבי בנה הסקוטי ולאחר כמה שנים שגרו שם נפרדו והיא חזרה ארצה לבד עם בנה בן ה 3  כיום היא מתגוררת בקיסריה בשכנות עם בן זוגה יוסי גינסבורג – מחבר הספר "בחזרה מטואיצ'י".

צילום נטעלי קטלובסקי

מה כלכך מיוחד בסמלים המקודשים שתפס אותך?

"לסמלים האלו, שאני רוקמת על הבגדים יש תדר גיאומטריה מקודשת היא ביטוי גרפי לנוסחאות מתמטיות שמרכיבות   תדרים מוסיקליים. הסמלים האלו הם סוד עצום ועתיק שהיה ידוע לתרבויות העולם העתיק. "זרע החיים " למשל עוזר   להיזכר שאנו אלו שיוצרים את המציאות שלנו ולכן אם הוא עלינו כתכשיט רקום על בגד הוא לעולם יזכיר לנו שאנחנו  לא קורבן ושיש ביכולתנו לשנות את המציאות ולקחת אחריות עלחיינו, לא משנה באיזו סופה נהיה"!

צילום נטעלי קוטלובסקי

מה הייחודיות שבמותג שלך?

״המותג שלי הוא בעצם שילוב בין חומר לרוח. אני רוצה ליצור בגדים ותכשיטים שיש בהם אנרגיה ותדר, שעוזרים לנו בחיי יום".

איך הדבר מגיע לידי ביטוי בבגדים?

"לכל שמלה שלי מצורפת תעודה שמסבירה את התדר של הסמל שרקום עליה ומשמעות הבחירה בו. אני מטעינה את   הבגדים בתטא הילינג והתגובות שאני שומעת מהלקוחות הן יוצאות דופן".

צילום מעין קריסי

מה עשית תקופת הקורונה?

"ניצלתי את התקופה הזאת לנח רגע, לעשות סדר במחסן ולתת להשראה למלא אותי לקראת העונה הקרובה".

צילום מעין קריסי

איפה את עוד חמש שנים?

"אני רואה את עצמי חיה על הקו איביזה – ישראל כשחנות הדגל נמצאת באיביזה. מתכננת שרויאל ג׳יפסי יהיה עסק אונליין בינלאומי עם שיתופי פעולה מפרים ומוצלחים. אבל הכי הכי אני רוצה – חיים של בריאות, יצירה וחופש אמיתי".

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה