עמוד הבית » המחלקה לעיצוב אופנה שנקר בשבוע האופנה

המחלקה לעיצוב אופנה שנקר בשבוע האופנה

שבוע האופנה 2022 מחלקת אופנה שנקר צילום: נופר ריונלי
בשבוע האופנה אני תמיד מחכה לתצוגת אופנה של מחלקת האופנה שנקר לראות לחוות ולהרגיש את העיצובים המיוחדים ללא רסן וללא גבולות זרימה בלתי מוגבלת של עיצובים וסגנונות. יצאנו לתצוגה שהרעישה את הבמה.

התצוגה הייתה שונה מכל התצוגות שראיתי, הדוגמנים והדוגמניות עלו לבמה מעין יחידות של תת מחלקות קטנות ודיגמנו על המסלול, עיצובים מסורתיים לצד עיצובים פורצי דרך והסתכלות אל העתיד הדמיוני.

חלק מהעיצובים עוצבו בקונספט טכנולוגי בגדים בהשראת הטכנולוגיה שאנו חיים כיום, שמלה שחורה ובאמצע הבטן מעין חלון תלת מממד, חולצה ומאחוריו מעין קופסא טכנולוגית וכל זה לצד הטרנדים של היום חליפות צבעוניות, גברים לבושים בשמלות מסורתיות, המון סטייל "רחוב" צועק ובועט, צבעוניות בבדים בשלל צבעים, צבעים מתכתיים, נוצצים, גזירות א סמטריות לצד עיצובים קלאסיים העיצובים בהובלת אילן בז׳ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה, שנקר.

צילום: עדי סגל
צילום: עדי סגל

עיצב אופנה, כמו בכל תחום אחר ואולי אף יותר, חייב להיות בן-זמנו, יצירתי ופרגמטי, סקרן ואנליטי, חשוף למורשת התרבותית, מוביל ורגיש לכל השינויים וההתפתחויות סביבו אשר מביאים לידי ביטוי של המעצב את המקוריות ויצירתיות שבו מול העולם שהוא נחשף אליו וזה נעשה ע"י למידה  וחקירה.

בשל היותה פורצת דרך ומעצבת את עתיד האופנה על ידי תוכנית לימודים ייחודית, המשלבת שימור מסורות קראפט והיסטוריה, לצד תכנים טכנולוגיים חדשניים, שיטות היברידיות ללימודי עיצוב, ערכי קיימות ושיתופי פעולה יוצאי דופן עם תעשיית האופנה המקומית והבינלאומית.

המחלקה היא חממה שבא הסטודנטים פועלים ללא הגבלה בנושאי זהות, מגדר, מגזר, צבע, דת, מידה או גיל  ומתבקשים למצוא את קולם בתוך המציאות המורכבת אליה הם גדלים וזאת בשאיפה לקיים מרחב פלורליסטי ללא גבולות הנותן דרור בכל התחומים של עולם האופנה. התצוגה חושפת את עבודותיהם של סטודנטים משנים ב׳,ג׳,ד׳ מכל קשת הקורסים הנמצאים במחלקה ומציגים את התעוזה והמקוריות הלא מרוסנת פועמת בליבם של המעצבים הצעירים המלווים יד ביד צוות המרצים המוביל בתחומו.

צילום: עדי סגל
אליענה פריימן תלבושות לבמה מחלקת עיצוב אופנה של שנקר צילום: אחיקם בו יוסף

בסיום התצוגה הקהל לא הפסיק למחוא כפיים ללא הרף ואני חושבת לעצמי שזו אחת התצוגות הנפלאות שראיתי, שנון, חכם, מבריק בועט, חצוף עם המון תעוזה צעיר רענן וללא רסן וללא ויסות שאפו לבית ספר שנקר גרמתם לי לניצוצות בעיניים.

הקורסים המשתתפים בשבוע האופנה: בגדי גברים, חולצה לבנה, ,Genderless ,מה אכפת לי, תרבויות עולם, מישהו לרוץ איתו, הלבשה תחתונה Old and Fashion סריגים, Ready to wear, תלבושות לבמה, מחויטים, מחויטות, בגדי עור, שמלה שחורה, כור היתוך, ההיסטוריה של המחר, Fashion Tech ,יוצא מן הכלל, על משמעות ואופנה, ג'ינס, F43D, איתחול אופנה ועוד.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה