עמוד הבית » המטפלת שהתגרשה והפכה למצילת זוגות

המטפלת שהתגרשה והפכה למצילת זוגות

זהרה זהבה בן חמו, צילום: עופר אוחיון
לפני 8 שנים עמדה זהרה זהבה בן חמו ברבנות ובבכי תמרורים שמעה את המילים "מגורשת, מגורשת, מגורשת" וקיבלה את הגט.

עוד אז כבר היא הייתה מטפלת מצליחה, מובילה נשים בתהליכי ריפוי והעצמה והייתה בשיא תהליך השינוי והריפוי האישי שלה מפגיעה מינית שחוותה בילדותה. ולכן השאלה : "איך יכול להיות שזה קרה לה? " הוציאה אותה למסע מרתק במטרה למצוא את התשובה ולהבין את הדבר הזה שקוראים לו זוגיות.

זהרה זהבה: "לצערי, הרגשתי שככל שאני התפתחתי הוא נותר מאחור ופרשתי את הפערים שנוצרו בינינו בשפה, בהסתכלות, בתודעה כאילו הוא חי בחושך ואני המוארת והנאורה. מהר מאד הפכנו שיפוטיים, ביקורתיים ועוינים אחד כלפיי עולמה של השנייה. הרגשתי שאני סובלת, בודדה, אין מי שיראה יבין יכיל אותי והפכתי עצובה וריקה כי לא משנה כמה הייתי מוצלחת ואהובה בחוץ, בבית הרגשתי שאני שקופה ושנואה וזה גרם לי למוות איטי ומייסר עד שאמרתי "די" לא יותר. לא באמת רציתי להתגרש אבל הרגשתי שאני לא יכולה יותר לסבול ולכן, חרף כל ניסיונותינו להציל את זה, התגרשנו . ולא, לא היה שם שום קונפטי באוויר או קעקוע חדש. רק תחושת כאב, כישלון וצער עמוק שלא הצלחנו אחרת.

צילום: unsplash

התחלתי להתבונן במערכות יחסים שניהלתי ובאנשים וזוגות שמגיעים אליי לקליניקה וחקרתי כל מיני שיטות וגישות לימוד לנושא ולהבין "האם יש בי משהו דפוק? או שמא אנחנו מפספסים פה משהו?" אחרי הכל, איך זה יכול להיות ששני אנשים טובים שמתחתנים מאהבה גדולה הופכים מהר מאד עוינים אחד כלפיי השנייה ונפרדים בדיוק מאותן סיבות שגרמו להם להתחתן מלכתחילה?

במהלך השנים לקטה זהבה כל מיני רעיונות וכלים אבל הרגישה שלא שם נמצאת האמת שהיא מחפשת והמשיכה לחקור את שורש הדברים עד שיום אחד, רגע אחד, שיעור אחד, משפט אחד שאמר הרב גרליץ בשיעור זוגיות שהייתה בו זהבה הפך לה את החיים ולנגד עיניה התגלתה שליחות חייה. זהבה: "זה היה רגע מכונן שלא אשכח לעולם. הרגשתי שמרימים מסך מעל העיניים שלי ופתאום אני רואה את כל חיי לנגד עיניי בבהירות שאין לתאר, וכאילו תוך שניות כל הנתונים של החיים שלי, של שושלת הדורות שלי ושל כל המטופלים שהיו אצלי הסתדרו לכדי נוסחה אחת ברורה והרגשתי שסוף סוף מגלים לי את התשובה ובדרך שאדם רוצה ללכת מוליכין אותו .

כבר באותו חודש נחשפתי ל 2 שיטות לימוד שהשלימו לי את הפאזל וגרמו לי להרגיש שזהו, מצאתי את האמת המיוחלת. הגילוי הזה אומנם גרם לי לבכי של שנה ופתאום 6 שנים מצאתי את עצמי מתאבלת על הנישואים שפרקתי. כי הבנתי שאם הייתי יודעת את כל הידע והסודות האלו לפני אז לא הייתי מפרקת לנו את הבית ואת הלב והייתי נשואה באושר עד היום. ועל אף, שלצערי זה היה כבר מאוחר מידי עבור המשפחה שלי. מתוך החושך בקע אור גדול והבנתי שכל זה נועד להכשיר אותי לשליחות חיי וקיבלתי החלטה להפיץ את הבשורה.

מהר מאד ייסדתי את גישת "בראשית" גישה שמורכבת מכל מה שלקטתי בחיי האישיים והמקצועית ומחברת אנשים למהות השורשית והאמתית שלהם ועוזרת  להם לבחור ולהתאהב מחדש. בעצמם. בנשואים. בחיים ב 3 שלבים מובנים בלבד והיום, אחרי עשרות זוגות ובתים שזכיתי ללוות אני מבקשת לומר לכל מי שקורא אותי כעת: אין רק 2 אופציות או להישאר ולסבול או להתגרש. יש אופציה שלישית – ליצור היפוך זוגי ולחוות פרק ב מאושר ושמח בנישואים, גם מבלי להתגרש.

צילום: unsplash

בס"ד

לצד המלחמה שמשותפת לכולנו זהבה מנהלת מלחמה פרטית משלה לחיזוק שלום הבית של בבתיי ישראל והצטרפה למיזם חברתי להיכרויות וחתונות, שהקימה רחל חיה מושקא, שם היא עוזרת לאנשים לזהות מיהו הזיווג הנכון להם וכיצד לבנות נישואים טובים ואהבת אמת. זהרה זהבה היא אמא ל 2 בנות, סבתא ל 2 נכדים, בעלת קליניקה פרטית, מרצה ומנחת סדנאות וקורסים לאהבת אמת ויצירת נישואים עדי עד למי שכבר במערכת זוגית ולכאלו שרוצים לזמן להם אחת.

וכעת, היא משתפת אותנו: "אחרי שסיימתי את תהליך האבל על הפירוק שלי והשבוע אף הסכמתי לשחרר את שם משפחתי מהנישואים הקודמים אני פנויה ובשלה להכיר את האיש שלי ולהתחתן מהמקום הנכון והמתוקן ביותר שידעתי אי פעם"

פרטים נוספים: 052-8464610