עמוד הבית » זה מביך… איזה תסביך

זה מביך… איזה תסביך

צילום: unsplash
מבוכה היא הרגשת אי נוחות, שבדרך כלל נגרמת מחמת פעולה הנתפסת בעיננו כפוטנציאלית לשפיטה שלנו על ידי אחרים. מה יחשבו עלינו, כיצד אנחנו נתפסים בעיניהם.

בניגוד לבושה, המבוכה איננה מקרה של התבוננות עצמית מוסרית. היא רק תגובה למצב שבו האדם מרגיש שלא בנוח בזמן נתון. המבוכה היא רגעית ומשתנה מאדם לאדם. מה שיהיה מביך בעיני אחד, יכול להיות אמיץ, נכון, ברור מאליו לגבי אחר. אדם שיש לו אישיות כנועה מאוד יכול להיות נבוך בקלות בניגוד לאדם שיש לו אישיות יוצאת דופן, ביטחון עצמי, וקשרים חברתיים רבים יותר. דברים שגורמים בושה יותר קל להגדיר מאשר דברים הגורמים מבוכה, שהם יותר משתנים מאדם לאדם.

במרקם החיים, מבוכה יכולה להיגרם מחמת פעולה או לא להופיע מחמת בחירה של הימנעות מפעולה. אם נשליך להיבט המיני, ישנם דברים שקורים בחדר המיטות שעלולים לגרום מבוכה לאחד הצדדים, ובאופן אחר, אחת מהנפשות הפועלות תימנע לעשות דברים מסוימים במיטה מחמת מבוכה. בדרך כלל מדובר בדברים שדורשים קצת יותר "אומץ" או שמדובר בדברים חדשים שלא התנסית בהם והיו נראים לך רחוקים ולא ברי השגה, מעין משהו שלא יכול להיות שלך מעולם, לא כי אתה לא רוצה, אלא משום שאתה נתפס בעיני עצמך כלא ראוי לעונג כזה גדול.

צילום: unsplash

אתן כמה דוגמאות: אורגזמה מהירה בין של האישה ובין של הגבר במהלך האקט (בעיתים מזדמנים, אינני מדבר כאן על שפיכה מוקדמת שהיא אתגר הדורש התיחסות נפרדת)  עלולה לגרום למבוכה של: "מה הוא או היא יחשבו עלי עכשיו? שהייתי כל כך מגורה וגמרתי מהר, אני עד כדי כך לא יכול לשלוט על עצמי? גם במקרה של שפיכה היוצאת מהאישה שלא בצורה מתוכננת נגלה פעמים רבות מבוכה, כי הרטבה נתפסת אצל נשים בדרך כלל כבריחת שתן. ובמקרה של שפיכה בסקס, זה ממש לא…

ישנם אקטים אחרים שיתכן שתרגישו נבוכים לעשות אותם באקט, כמו מין אוראלי, אנאלי, לדבר בצורה סקסית יותר, לדבר מלוכלך, לגנוח בצורה משוחררת, לכוון את בני הזוג במה עושה לנו נעים, או לשאול אותם מה נעים להם. לספר על הפנטזיות שלנו ועוד… ואז הם כלל לא יצאו לפועל מחמת החשש להרגיש נבוכים. המבוכה נגרמת כאן בגלל סיבה פשוטה, כל הדברים האמורים לעיל הם לא דברים שגרתיים. הם לא ההתנהלות היומיומית שלנו. האדם השגרתי, ההולך עם הזרם, הפוליטקלי קורקט, הוא האדם עם הכי פחות סיכויים להיות שפיט ונתון תחת ביקורת, משום שהוא עושה מה שמקובל חברתית ולא פורץ גדרות.

כשאתה שובר את השגרה, ופתאום צריך להפוך למשהו אחר, שמציג אותך כמיני, יצרי, חסר שליטה, מנבל ת'פה, גונח נאנק, נהנה פיזית מדברים שבחוץ הצניעות יפה להם, עלולות לעבור לך מחשבות בראש: "מה הוא חושב עלי עכשיו? האם הערך שלי לא יורד בעיניו? האם אני לא מתנהג כמו מטומטם?"

צילום: unsplash

כיצד מתגברים על מבוכה או מונעים אותה מראש?

הכל תלוי ברמת החיבור שבין הגבר והאישה. כשאתה משרה ביטחון, לא שופט ולא מבקר, אדרבה מפרגן כשקורה מצב שעלול להיתפס כמביך, מדבר על כמה הפרטנרי/ת שלך יפים במצב הזה, מושכים אתכם, אתה עוזר לצד השני להשתחרר ולהרגיש נוח עם עצמו.

חשוב לדעת להקטין להבות, לגמד, כשאתם מזהים מבוכה אצל הצד השני, תנו לו להבין שהוא נמצא במצב הכי טבעי בעולם, מצב מתבקש, מצב נכון עבורו. ספרו לו כמה הוא או היא סקסית בעיניכם, כמה הם יפים כרגע, ו"אאאךךך כמה אני אוהב אותך!"תאמרו את זה בפה לבני הזוג שלכם. אל תהפכו ביישנים גם אתם.

סקס ואינטימיות פיזית הינם חלק חשוב בהנאות החיים והצד השני צריך להרגיש שמגיעה לו ההנאה הזאת, שהוא בסדר גמור, הוא חווה את מה שמגיע לו לחוות, ושבצורה הטבעית והמשוחררת שלו אתם מתאהבים בו יותר ונמשכים אליו. תכלס, זה לא נכון???

צילום: unsplash