עמוד הבית » המלחמה על הכוח THE CURRENT WAR

המלחמה על הכוח THE CURRENT WAR

The Current War Photo: Dean Rogers
הסרט מופץ ע"י פורום פילם ומגיע לבתי הקולנוע החל מה- 24.10.19

תקציר:

'המלחמה על הכוח' מגולל את סיפורה של התחרות האכזרית בין הממציאים הגדולים ביותר של העידן התעשייתי – התחרות שתקבע מי מהם יזכה לפתח את מערכת החשמל שתספק כוח למאה החדשה.

בתמיכת ג'יי פי מורגן, תומס אדיסון (בגילומו של בנדיקט קאמברבאץ') מסנוור את העולם ע"י הארת מנהטן.

אך ג'ורג' ווסטינגהאוס (מייקל שאנון), בסיוע ניקולה טסלה, מזהה פגמים קטלניים בתכנית 'הזרם הישיר' של אדיסון. מלחמת כוחות מוצתת כאשר ווסטינגהאוס וטסלה מהמרים על כל מה שיש להם על 'זרם החילופין' המסוכן.

על ההפקה:

לא הרבה תסריטאים מתחילים לכתוב תסריט בשבוע האוריינטציה בקולג', אך זה בדיוק הסיפור של התסריטאי מיכאל מיטניק, ביומו הראשון ללימודים באוניברסיטת ייל כאשר קיבלו את משימתם הראשונה בשיעור דרמה, להביא רעיון כלשהו מההיסטוריה ולהציגו בכיתה.

"אוטומטית המוח קפץ במחשבתו לפוסטר של תומס אדיסון  שיצרה כפרסומת עבור עצמה חברת אפל, אותו פוסטר שהיה תלוי בחדרי לכל אורך ילדותי," נזכר מיטניק ומוסיף בגיחוך: "בעיקר קניתי את הפוסטר כי אדיסון היה נראה לי כמו מדען משוגע".

באותו הערב התחיל מיטניק להתחקות אחר דמותו של אדיסון והבין במהרה שפגע במכרה זהב של תוכן, שהוא הרבה יותר מהמצאת הנורה […] "הסיפור היה מלא תפניות, טרגדיות ורגעים מרגשים, אני זוכר שחשבתי לעצמי: 'איך לא ידעתי מזה כלום?!'. באותו הערב התחיל תהליך של עשר שנים עד אשר התסריט התגבש בהתחלה למחזמר ובהמשך לסרט באורך מלא."

במאי הסרט גומז רחון שאב השראה מהמאה ה-19 אשר הייתה מלאת תהפוכות, "כל דבר שקרה ברחבי העולם בין אם זה מוזיקה אומנות וכו' התקדם בקצב שיא," אומר רחון.

אחד ממפיקי הסרט בזיל איווניק מוסיף שרחון גם שאב השראה ממקורות יותר מודרניים. "אלפונסו התחבר לסרט כמו לשיר רוק," מסביר בזיל, "הוא ראה את הדמויות בסרט כאילו הן היו מיק ג'אגר ודיוויד בואי או סטיב ג'ובס ואילון מאסק, אשר נלחמו עקב בצד אגודל" מסכם איווניק.

"הדבר העיקרי שאלפונסו אמר לי שתפס את תשומת ליבי היתה העובדה שהוא לא רואה בזה סרט תקופתי העוסק בעבר, ההפך הוא הנכון זהו סרט עתידני, זו דרך יפה להסתכל על זה" מוסיף מייקל שאנון המגלם את דמותו של ג'ורג' ווסטינגהאוס.

בימוי: אלפונסו גומז-רחון

תסריט: מיכאל מיטניק

הפקה: טימור בקמבטוב, בזיל איווניק, מיכאל מיטניק

עריכה: דיוויד טרכטנברג

צילום: צ'אנג הון צ'אנג

פסקול: דסטין אוהלורן, האושקה

 שחקנים:

בנדיקט קמברבאץ' – תומס אדיסון

מייקל שאנון – ג'ורג' ווסטינגהאוס

ניקולס הולט – ניקולה טסלה

טום הולנד – סמואל  אינסול

אורך הסרט: 105 דקות

 

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה