עמוד הבית » הנישואים שמנסים להרוג את הסקס

הנישואים שמנסים להרוג את הסקס

צילום: pexels
דעיכה הדרגתית בעוצמה ובתדירות של יחסי מין בין זוג נשוי היא אחת הבעיות והדילמות הנפוצות ביותר בעולם הטיפול המיני, יש מקום לומר שזאת עובדה בלתי נמנעת של החיים הביולוגיים, ואם כן, מדובר במצב נורמאלי לחלוטין, אך לקבל אותו גורם אי נוחות רבה. זאת למרות שקולות רבים כיום ממקדים מאמץ רב בהבטחה שנישואים יכולים להיות מנוהלים בתשוקה מתמדת.

בפשטות, ירידה ומיעוט בחיי המין במערכות יחסים מבוססות, קשורים לקושי שלנו ל'עשות סוויץ' בראש בין מצב יומיומי למצב ארוטי, תשוקתי, משחרר. התכונות הנדרשות מאיתנו כאשר אנו מקיימים יחסי מין עומדות לעתים בניגוד חריף לתכונות הנצרכות בניהול רוב הפעילויות היומיומיות השגרתיות האחרות שלנו. נישואים נוטים להיות כרוכים – אם לא באופן מידי, אז תוך שנים ספורות – בניהול משק בית וגידול ילדים, לפעמים במלחמת הישרדות, מסוג הדברים שמרגישים לנו דומים לניהול של עסק קטן המצריך כישורים מתאימים כגון מיקוד, שליטה, סדר ואחריות.

סקס מוצלח ביסודו מבוסס על דגשים המנוגדים לשגרת חיי הנישואים ולשגרה בכלל. הוא ממוסד בשורשו על התרחבות, דמיון, שובבות ואובדן שליטה, ולכן סקס חייב מעצם טבעו לקטוע שגרה, וויסות, וריסון עצמי. זוגות שנמצאים בזוגיות ממוסדת פעמים שנמנעים ממין לא בגלל שהוא לא כיף אלא בגלל שההנאה שבו עומדת בקונפליקט מול הדרישות המאומצות והתובעניות שהסידורים הביתיים שלנו מציבים.

צילום:pexels

למין יש גם דרך ליצור פערים בין הסיזיפי לאירוטי, זאת במקום לאזן את מערכת היחסים שלנו מבחינה מינית עם השותף שלנו במשק הבית שלא תמיד הוא שותף שלם במיטה. בסיס של מין טוב בנוי על תיאום ציפיות והבנה מה עושה לשני טוב ונעים, ומה הפנטזיות שלו, פעמים שזה מחייב בן זוג אחד להפוך לפגיע על ידי חשיפת מה שעשוי להתפרש בעיניו כמו צרכים מיניים משפילים. המעבר בין התלבטות על איזה סוג של מכשיר ביתי לרכוש, איזה קניות צריך לבית, איזה בית ספר לרשום את הילדים, מי הולך לאספת הורים ואיפה נעשה חג, לבין בקשות מאתגרות יותר הקשורות לפנטזיות ופעילויות מיניות, למשל בקשה לביגוד סקסי, דיבורים מלוכלכים בסקס, שליטה וקשירות, או הכנסת אביזרי מין למיטה, הוא פעמים מעבר חד ואף קיצוני לזוגות שהשגרה שואבת אותם וגורמת להם כהות תשוקתית.

סיפוק הצרכים שלנו עשוי לאלץ אותנו לבקש דברים שהם מבחינה שטחית פתח לשיפוטיות וביקורת מגוחכים ובזויים כאחד, כך שבסופו של דבר, יש שנאלצים בלית ברירה לסתום את הפה ולא להפקיד את הנאותיהם בידי מי שהם נתקלים בו יומיום, ויודע בדיוק מה הם רוצים ומפנטזים ולא קיבלו. הבושה לחשוף מסנדלת, וכך עוברת לה שנה ועוד שנה בבזבוז וחוסר מיצוי של המין בקשר. רבים ירגישו בנוח לדבר מיניות, להשתחרר ולהשתולל דווקא עם מישהו שלא צריך לאכול אתו ארוחת בוקר בשלושת העשורים הבאים. וזהו האבסורד – חיי נישואים הופכים לעסק הישרדותי ולא לעסק אינטימי, איבדנו את זה!

לא סתם זוגות רבים מחפשים לשנות אווירה ולהכות בשגרה האכזרית כדי לשפר ולחוות חוויות מיניות סוערות, גם כשמדובר בשינוי אווירת מבנה, מלונות וצימרים, שהם חשובים מאד מבחינת שינוי מטפיזית.

צילום:pexels

הקירות, המיטות, הכיסאות המעוצבים והמרופדים בנוחות, תפריטי שירות החדרים, הטלוויזיות והסבונים העטופים היטב עושים הרבה יותר מאשר הרגשת יוקרה. כניסה למלון או אפילו לחדר ללילה הינם פתרון קסם לקיפאון מיני ארוך טווח. אך הפתרון הוא פתרון רק כאשר מבינים שיש בעיה ומחפשים דרך יצירתית לפתור אותה. לעיתים נגלה את הצד הארוטי שלנו, זה שקשור קשר הדוק לסביבה הבלתי משתנה בה אנחנו מנהלים את חיי היום יום שלנו, דווקא במקום שונה. אפשר להאשים בכך את הנוכחות היציבה של השטיח וכיסאות הסלון בבית בכישלון שלנו לקיים יותר סקס. הרקע הפיזי הקבוע, מחלחל לנו לתת מודע ומונע מאיתנו להתפתח. הרהיטים הדוממים מעבירים מסר בקול דממה דקה שאנחנו לא יכולים לשנות ולשבור שגרה משעממת – כי הם אף פעם לא עושים זאת.

צילום:pexels

ביציאה ממושכת של שינוי אוירה כמו חופשה במלון, אם נרפה מתובענות השגרה ולא נגיע לחופשה עם לוזי"ם, יומנים, רשימות מכולת, ואובססיה שהכל צריך להיות מתוקתק ומסודר, אנו עשויים להתאהב שוב כי נגלה מחדש שיש חיים מאחורי התפקידים שאנו נאלצים למלא על ידי הנסיבות הביתיות שלנו. זה הזמן לחזור ולהתחבר שוב לזהויות המיניות שמשכו אותנו לראשונה להיות יחד – בעזרתם של זוג חלוקי מגבת, בקבוק יין משובח ושני כוסות מעוצבות, סלסלת פירות חינם ונוף אל ים בלתי נגמר.

אם הכינו לנו לבבות ועלי פרחים אדומים על המיטה זה בכלל יהיה להיט לגלות בכך את המאהב שלנו כאילו רק עכשיו הכרנו.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה