עמוד הבית » הנתיב המיני, הסודי והמקודש של אהבת אמת

הנתיב המיני, הסודי והמקודש של אהבת אמת

הסופרת רונית סטלקול אברם, צילום: קרן ליברמן
סקירה ספרותית של יהורם גלילי על "כשהפרח נפתח" - רומן ארוטי ורוחני חדש של הסופרת רונית סטלקול אברם (הוצאת ארגמן מיטב)

ברומן הרוחני והארוטי הנועז, "כשהפרח נפתח", מצליחה הסופרת רונית סטלקול אברם (שזהו ספרה השלישי) להציג התבוננות מכבדת וגבוהה במתנת המיניות, ובדרך ייחודית זו, לשחרר ממעמקי הגוף והלב עוגנים חלודים, שהתרבות בת ימינו, מקבעת היטב. מי שמתחיל לקרוא את הספר, מתאהב בנופר, גיבורת הרומן, המבטאה באופן גלוי במיוחד וללא מעצורים את כל שעל ליבה ולא יכול להניחו מידיו, עד לסוף הנועז והמפתיע.

הספר כולל תיאורים מיניים חושפניים, עד שהקורא חש שהוא ממש צופה בהם, ולא רק זאת, הוא גם חש את אהבת הגיבורים מהדהדת בעוצמה בליבו. העלילה המרתקת, מלאת התהפוכות והמשתנה, המסופרת בכול עת מפיה של דמות אחרת, מציגה את האהבה במקום ראשון ועליון בחשיבותה, אף לפני מוסד הנישואין, שכן הגיבורים הראשיים ינאי, סטודנט צעיר ומסתורי, ונופר, מרצה יפייפיה ומלאת עוצמות, מתמסרים לה בשכרון חושים, על אף מערכות היחסים האחרות שלהם. חיבוטי הנפש והיסורים שחווים השניים, נמסים מול הלהבות הגבוהות של אש אהבתם. מספר אנשים מצומצם, שותף לסוד והתחושה היא שנשמותיהם של השניים, שחוו אינספור גלגולים ביחד, נפגשו שוב, בחיים הללו, כשהם כבר לכודים בתוך מסגרות.

שם הספר, "כשהפרח נפתח", קשור לשמה של הגיבורה וגם לאלמנט מסתורי אחר, שמתחוור תוך כדי קריאה. נופר מגלה מיניות אחרת ואיתה את עצמה באופן שלא הכירה קודם. הדמות החדשה שנולדת מתוך חיבורם הייחודי היא הגרסה המשובחת ביותר של עצמה, שנתגלתה בפניה רק משנוצר החיבור המיני עם ינאי. סיפור אהבה כובש זה בין נופר לינאי נקטע באיבו בשל אירוע דרמטי הטורף לגמרי את הקלפים, האירועים, שטווה גלגל הזמן לאחר פרידה זו, סוחפים את הקורא לתוך מערבולת מפתיעה שסופה כמעט לא ייתכן.

הספר כשהפרח נפתח מאת רונית סטלקול אברם, צילום: הוצאת ארגמן מיטב

מקדש המיניות הייחודי, שנבנה בין שני הגיבורים ושאליו מורשות להיכנס, מעת לעת, דמויות העוברות סינון קפדני, הוא אנטיתזה מוחלטת לצד האפל של המיניות, שנועה, חברתה של נופר, חושפת בסיפור חייה. בניגוד לנופר, שעברה לאורך נערותה ובגרותה התנסות בצד הקר והטכני של המיניות, ואז עם ינאי, בצד המתמסר והמובל רגשית, נועה לא חוותה מעולם אהבת אמת ואף סבלה מאלימות מינית שהשפיעה עמוקות על חייה. המפגש בין שתיהן מוביל לריפוי גדול ולמסר מרפא לכל אישה באשר היא.

בסיפור גן העדן הידוע מגורשים חוה ואדם לאחר שהאגו הובילם להפר את הסיכום עם בוראם. בסיפור זה מפירים הגיבורים את הסכמיהם וחווים גם הם, פרק זמן לא מבוטל של גירוש, אלא שהפעם משהאהבה הייתה זו שאחריה הלכו, סופם הוא מפתיע ושונה לחלוטין.


שם הספר: כשהפרח נפתח,
שם הסופרת: רונית סטלקול אברם,

הוצאת הספרים: ארגמן מיטב,
מספר עמודים: 
284,

תאריך הפקה: שנת 2023.
לפרטים נוספים על הספר:
https://www.newbook.co.il/book/99998958