עמוד הבית » הסוד שמאחורי ההכרויות והדייטים

הסוד שמאחורי ההכרויות והדייטים

צילום: באדיבות אלעד קיואטק
עולם ההיכרויות והדייטים. איזה עולם מורכב. במשך השנים שליוויתי גברים ונשים רבים, במערכות היחסים שלהם, בבעיות האישיות וכמובן בליווי אישי בכל הקשור לחיי ההיכרויות שלהם, התגבשו אצלי מלא תובנות ונחשפתי להמון דפוסי התנהגות.

חלקם שונים בתכלית האחד מהשני, אחרים חזרו על עצמם בצורה מופלאה עד כדי כך שניתן היה ליצור ממש נוסחאות של תעשה X תקבל Y. הרצון לצאת ולהכיר יושב על הרצון הפנימי הטמון בנו, שהוא לאהוב ולהיות נאהבים, אך עד כמה שהאהבה היא דבר מתוק, היא טומנת בחובה המון כאב, צער, ותסכול. את כל התובנות והמסקנות שאספתי במשך שנות עיסוקיי בייעוץ האישי, הזוגי והמיני, העליתי לספרי החדש, השישי במספר בסדרת הספרים שלי על מערכות יחסים, אותו הקדשתי לעולם ההיכרויות, הנקרא בשמו – 'הסוד שמאחורי ההיכרויות והדייטים'.

עולם הדייטים הוא מכלול. הוא טומן בחובו המון רגשות, אך הפלא הוא שבעיקר רגשות שליליים. יש המון אכזבות שנובעות מציפיות, המון האשמה עצמית כשדייטים לא מצליחים לך פעם אחר פעם, מחפשים מה בנו לא בסדר, מה יכולנו לעשות יותר טוב. קורה מקרים שאנחנו פתאום נגלה את עצמנו, נשים לב לדברים חדשים שלא שמנו לב אליהם, שהכישלונות גרמו לנו להתעורר ולעשות בדק בית. מה היינו צריכים להגיד, ומה לא היינו צריכים להגיד, האם התקדמנו לפגישה מהר מדיי, כיצד יכולנו להתעקש לברר יותר פרטים או תמונות קודם שיצאנו לדייט והתאכזבנו. לא חסר.

צילום: pexels

אחרים מגלים שהם לא באמת יודעים מה הם מחפשים, או מבינים תוך כדי הפגישות הכושלות מה חסר להם ומה צריך כדי להשלים את החוסר, כלומר, אי ההצלחה נובעת מההבנה שלא כולם מתאימים לנו, כי הם לא עשו לנו את זה משום שחיפשנו משהו מסוים שעד הפגישות לא ממש ידענו מה הוא.יש כאלה שנתקלים בתופעות הזויות במהלך הדייטים שלהם, שממש מעניין לשמוע כמו הסיפורים של נהגי המוניות שלוקחים אותך אל מחוז חפצך, שלהם יש את סיפורים הכי טובים, סופסוף, הם כל היום עם אנשים, אחד על אחד…

רבים מחפשים תשובות לשאלות: למה זה קרה לי, למה זה קורה לי, והאם זה ימשיך לקרות לי?

הבדידות היא קשה, כולם רוצים לצאת ממנה, חלק מהתקווה להפיג אותה היא היציאה לדייטים בתקווה ומשאלת לב להכיר את האחד או האחת שיוציאו ויגאלו אותך ממנה. כשזה לא קורה, ואתה חוזר לבדידות שלך, יש לך יותר זמן לחשוב – מה קורה כאן??? הדייטים הכושלים מתסכלים, משום שהם מתבטאים בבזבוז של כסף, זמן ומאמץ, לפעמים גם דפיקות לב… כולנו מחפשים אהבה כדי להיות נאהבים ואוהבים. בתוכנו קיים הרצון להעניק ולתת, וגם לקבל ולהתמלא, כשמוצאים אהבה, שני הכוחות הללו באים לידי ביטוי, אם נמצאים בקשר בריא כמובן.

כשמרגישים נאהבים וגם אנחנו אוהבים בעצמנו, מרגישים אושר, לשון 'אישור', האושר בעצם מאשר את קיומנו בעולם, שהיה כדאי להגיע לכאן, לחיות, בשביל הרגעים הקסומים הללו ששווה היה לחיות בעבורם, האהבה נותנת חשיבות וייחוד, כמובן גם ריגושים, והיא העוצמה הגדולה ביותר של אושר.

צילום: pexels

אבל בשביל להגיע לאושר, אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים! נכון שכל דייט כושל עלול להביא למפח נפש שמוביל לייאוש, אך צריך להיזהר מאד שהרגשות השליליים לא יובילו אתכם לכניעה. יש הרבה שמתייאשים בדייט, שאומרים זהו, התייאשתי, את מה שאני רוצה אני לא אמצא לעולם, אין גברים נורמאליים, אין נשים נורמאליות, מחליטים לבטל את כרטיסי הפרופיל מאתרי ההיכרויות, לא לצאת יותר למפגשים חברתיים על מנת להכיר, ומוסרים את גורלם למזל, או ל'חברה שתכיר לי'. למאמינים יש את הבורא להפיל עליו הכל: "הבורא כבר ידאג לי".

אני לא בעד הדרך הזאת. זוהי כניעה ואף תבוסתנות, עליך לקחת כל דבר שאתה רוצה להשיג בתור מטרת חיים ולעשות ככל שביכולתך למקסם סיכויים, להגיע אל המטרה ולהשיג אותה. כמו שהשגת רישיון נהיגה, את התואר שרצית, את העסק שפתחת, את האומנות והתחביבים שהשקעת בהם כדי להצליח כגון נגינה, ציור, ריקוד או ספורט, שאם לא היית עושה דרך להצלחה לא היית משיג אותה. נכון, הדרך להצלחה מייאשת לפעמים, יש כישלונות בדרך, אך הדרך להשגת המטרה רצופה כישלונות. ומי כמוני יודע, מכמה מקומות נדחיתי, כמה הערות וביקורות קיבלתי והיו לי את כל הסיבות לכאורה להרים ידיים, להפסיק לטפל ולייעץ לאנשים, להפסיק לכתוב בעיתונים ולהרצות ולעצור את עשיית סדרת הספרים שלי.

הדרך להצלחה רצופה דחיות, בדייטים זה אותו הדבר בדיוק! מטרתה של דחייה בעולם מערכות היחסים, היא להפריד מחיינו את מי שלא מתאים לנו ועלול לגרום לנו צער בקשר הזוגי, צער שאף גדול יותר מהבדידות שהיתה קודם.

כל אדם צריך סך הכל גבר אחד או אישה אחת כדי להיות מאושר, אבל צריך שהם יתאימו לנו, וההתאמה היא מטרה לא פשוטה. שהרי גם הגבר וגם האישה כל אחד מגיע מרקע שונה, מלבד ההבדלים המגדריים המולדים, לכל אחד יש משפחה שונה, חוויות עבר שונות, תחומי עניין שונים,  סגנון לבוש שונה, השקפות עולם ופוליטיות שונות, השקפה דתית שונה, כל זה מקשה על הבירור להגיע להתאמה המדויקת ככל שאפשר, ולכן הבירור והסינון לוקחים זמן. כללי המשחק הם סובלנות והתמדה.

צילום: pexels

בספר החדש שלי על עולם הדייטים וההיכרויות, נגעתי בהמון נקודות הקשורות לדרך החתחתים בדרך אל האושר, עם איזה אמונות מגבילות בני אדם יוצאים להכיר?

כיצד להגדיל את הסיכוי למצוא אהבת אמת?

מדוע התאהבות מסוכנת?

על מה צריך לתת דגש בשיחת היכרות?

אקס מיתולוגי, ידידים, ריבאונד – למה חשוב להכיר את המושגים הללו?

מדוע ישנם כאלה שמתחילים קשר ונעלמים?

מה לעשות ולא לעשות במהלך הדייט?

איך יודעים אם זה זה או לא? ועוד…

מוזמנים ליצור קשר – אלעד- 0526-751-731