עמוד הבית » "העבודה עם אבא מוציאה הרבה אמוציות"

"העבודה עם אבא מוציאה הרבה אמוציות"

זואי גבע, צילום מוטי דביר
זואי גבע מגלה כיצד החלה את דרכה אצל הזמרים מארינה מקסימיליאן וגיא מנטש ועל הסטודיו שלה לקעקועים ופירסינג "Zoshka" בתל אביב, שבו פועל בית ספר לפירסינג הגדול בארץ

זואי גבע, בת 25 מתל אביב, היא בעלת סטודיו לקעקועים בשם "Zoshka" במרכז תל אביב הנחשב לאחד המצליחים בארץ, שבו פועל בית הספר לפירסינג הגדול בארץ. היא גדלה מגיל אפס להורים גרושים, שכיום שניהם נשואים בשנית. חייה קיבלו תפנית כאשר נולדו אחיה התאומים מצד אביה, שאחד מהם, ליאו בן השבע, הוא בעל אחוזי נכות גבוהים (235%), מתמודד עם שיתוק מוחין, אוטיזם, פיגור ואפילפסיה. ההתמודדות היום יומית והאופטימית של ליאו מכתיבה עבורה את תפיסת החיים ונקודת המבט על נושאים כמו: הצלחה ויכולת. כבר מגיל קטן למדה מהוריה שבני אדם הם בני אדם, שכל עבודה מכבדת את בעליה ושלכל אחד מגיע יחס מכבד.

זואי, בוגרת תואר בתקשורת וניהול עם התמחות בפרסום ושיווק במכללה למנהל, היא יזמית ואשת עסקים. היא מודה כי תוך כדי תנועה למדה רבות על עצמה, להעריך את היכולות והאיכויות שלה ובעיקר לא להתפשר על מה שעושה לה טוב.

היא אומרת כי הייתה רוצה לחיות בעולם שבו ילדים בעלי מוגבלויות לא נדחקים לשולי החברה, ויכולים להגיע לכל מופע ילדים וסרט ולשחק בכל משחקייה או גינה ציבורית. "מעבר לנגישות, הייתי רוצה שהסביבה תלמד לקבל את האחר ולחבק אותו. ילדים לא רואים הבדלים, אלו המבוגרים שמחלחלים להם את השוני ומציגים אותו כבעייתי – במקום לעשות ההיפך. כרגע אני עובדת על תערוכת תמונות שיועמדו למכירה, ההכנסות יוקדשו לתרומה לילדים עם שיתוק מוחין כמו אחי ליאו. אני לא מאחלת לאף אחד התמודדות כזו, קשה מאוד להבין את המשמעות של נכות – עד שהיא מגיעה אליך הביתה. אמנם אני רק בתחילת דרכי, אבל אני רוצה להותיר חותם בעולם הזה, לגדול כדי להיות בעלת השפעה ולקדם את התמיכה בבעלי מוגבלויות בישראל".

זואי גבע עם אביה, צילום מוטי דביר

את דרכה החלה זואי כשעבדה לצד הזמרים מארינה מקסימיליאן וגיא מנטש. זואי חברה למארינה ואף ליוותה את המשפחה במשך חודשיים לרומא כשמארינה צילמה את הסדרה "Devils" לצד פטריק דמפסי. זואי השתתפה בשני קליפים לשירים של מארינה: ״Innocente״ שבו שיחקה את הכפילה שלה ו"lord save me" שבו השתתפה ככפילה של מארינה.

זואי: "במשך חודשיים שהיינו ברומא גרנו בדירות סמוכות וזו הייתה חוויה יוצאת דופן. הקשר עם מארינה וגיא הפך לחברי ונוצר חיבור מיוחד. מארינה הפכה לחברת נפש ואשת סוד, המייעצת מספר אחת, זו שמזהה ומעודדת את השובבות והסקרנות שבי. בקליפ לשיר 'Innocent' שיחקתי את הכפילה שלה לאורך הקליפ, והחלפנו בגדים כל פחות משעה עגולה. גם זכיתי לעבוד עם המאפר ערן פל ומעצב השיער אבישי מסטי, שהם מהמוכשרים בתחומם".

מארינה מקסימיליאן אומרת כי "זואי היא בחורה חריפה, בעלת אינטיליגנציה רגשית מטורפת וכושר ביטוי מדויק, יצירתי ומלא הומור. היא מהירת מחשבה עם קליטה להמון מידע חדש והפנמה זריזה, חדת לשון, כיפית, נועזת ומשוחררת, פתוחה לחיים וחיובית. היא חברה ואשת משפחה מסורה, רגישה וורסטילית, כנה, ישירה, ברורה, מאורגנת, אמביציוזית. מחוברת לעצמה, יצרית, גועשת, ממגנטת סערות ועניין, מוקד אקשן ושובבות, נדיבה עם תקשורת בין אישית מהטובות שראיתי, בעלת מרכז חזק ובקשר חשוף עם עצמה ללא מבוכה".

זואי גדלה בתל אביב במרכז העיר, הייתה ילדת צופים, הדריכה ותפקדה כרשג"דית. "תמיד הייתי מוקפת בחברים. אהבתי להיות במרכז הענינים ולהישאר מעודכנת", אומרת זואי שלמדה במגמת פסיכולוגיה – סוציולוגיה בתיכון עירוני א' לאומנויות והייתה עסוקה בחייה החברתיים יותר מהציונים בבית הספר, דבר שהשתנה בלימודיה האקדמיים. בצבא שירתה כמש"קית ת"ש בבסיס חיל האוויר פלמ"חים.

השנה היא סיימה תואר משולב בתקשורת וניהול עם התמחות בפרסום ושיווק. במהלך התואר לקחה חלק בסדנאות רבות בתחומי הקריאיטייב, אסטרטגיות שיווקיות, פרסום מסחרי וכדומה. את העסק הראשון שלה "Zoshka" פתחה בשנה השנייה לתואר. מייד לאחר  הפתיחה תפעלה לבדה את כל מערך השיווק: קופירייטינג, קריאטיב, בניית אסטרטגיה שיווקית, ניהול מדיה וכו'. כיום, לאחר שהסטודיו התרחב וגדל יש לה צוות שיווק העובד לצידה.

זואי: "האומנות שלי היא הפרסום והשיווק. שני הוריי עוסקים בתחומי עיצוב, אומנות ובעלי תחביבים מהתחום. כילדה גם אני יצרתי ופיסלתי, אבל ככל שהתבגרתי מצאתי כי אני נמשכת לתחום הפרסום, הסושיאל מדיה וכתיבת התוכן. שם מצאתי את היצירתיות שבי. בית הספר לפירסינג נולד מהבנה של צורך. בישראל יש קורסים רבים לקעקועים, אך אין הרבה קורסים מסודרים בתחום הפירסינג. הפירסינג בסטודיו צבר תאוצה והפך לסיפור הצלחה בגלל המקצועיות וחווית הלקוח".

זואי מאמינה גדולה בחווית הלקוח ובכך שכל לקוח שנכנס לסטודיו שלה צריך לקבל יחס מקסימלי. "זו הסיבה לכך שבתצוגת הפירסינג שלי אפשר לרכוש עגיל החל מ-100 שקל ועגיל בסכום של מעבר ל-1,000 שקל. כל לקוח – ולא משנה כמה בחר לשלם – מקבל יחס זהה. כשפתחנו את קורס הפירסינג גילינו שיש ביקוש ענק וכנראה שאנו היחידים שמספקים סילבוס מסודר וקורס מקיף המכיל חומר תיאורטי, התנסות מעשית על איברי גוף מסיליקון והתנסות מעשית בפועל על מודליסטים המגיעים לסטודיו לצורך העניין. תלמידי הקורס צוברים ניסיון ויוצרים תיק עבודות. בסוף הקורס מתקיים הפנינג פירסינג אינטנסיבי במחירים מוזלים עם עגילים מעוצבים, מין "טבילת אש" לתלמידים המסיימים את הקורס".

לאחרונה עלה לאוויר אתר המכירות של הסטודיו, שם אפשר למצוא מעל 1,000 דגמים שונים של פירסינג. הסטודיו השתתף באירועים פרטיים של חברות הייטק "השתתפנו ביריד Urban Market במועדון "הקפלה" בתל אביב אותו הפקתי יחד עם עוד שני שותפים. אני רואה את עצמי ממשיכה לגדול בתחום הקעקועים והפירסינג, בהפקות ובאירועים. תחום הקעקועים והפירסינג הפך לפרוץ ואנשים רבים עובדים מביתם ללא אישור משרד הבריאות וללא ביטוחים. לנו בסטודיו חשוב להעניק שירות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ולהעניק ללקוח את החוויה הנעימה והבטוחה ביותר".

הקשר עם האבא – שי גבע, התחזק עם השנים עד לרמה ששניהם הפכו לשותפים בעסק ובתחומים נוספים תחת הגדרות כמו: אבא ובת, החברים הכי טובים ושותפים עסקיים המצליחים לשלב בין כל העולמות.

כיצד את ואביך מצליחים לעבוד ביחד ולשים בצד את כל הרגשות של אב ובת?
"זה לא קל. אנחנו מכירים את קרובי המשפחה שלנו כאנשים אהובים ומגבים אותם בכל החלטה, עד שאנו עובדים איתם. העבודה עם אבא מוציאה הרבה אמוציות. אני בחורה עקשנית. אחת הסיבות שפתחתי עסק משלי היא כי אני מאמינה בדרך מסוימת. בהתחלה היו רגעים שהרגשתי שאני מתאפקת, אבל לאבא שלי יש ניסיון רב בעולם העסקים והכבוד הגדול שיש לי אליו לימד אותי לעצור ולהקשיב. למדנו לעבוד יחד ולחלק תחומי אחריות. למדנו לסמוך אחד על השניה בהחלטות שונות. שנינו אנשים דעתניים ודומיננטיים, וזו חוויה מרגשת ומסעירה יחדיו. זכינו ואנחנו עדיין זוכים להכיר אחד את בצורה הקרובה ביותר".

לאתר של סטודיו "Zoshka":

https://zoshka.com/