עמוד הבית » הענקת תמריצים לספורטאי ישראל, באליפויות בעולם

הענקת תמריצים לספורטאי ישראל, באליפויות בעולם

יגאל כרמי אלכס מיאקינין סרגיי וייסבורג ארטיום דולגופיאט חילי טרופר
הוועד האולימפי בישראל ומשרד התרבות והספורט קיימו אתמול במשרדי הוועד האולימפי בתל אביב, מפגש בו העניקו תמריצים לזוכי המדליות באליפויות אירופה ואליפויות העולם בשנת 2020 במתכונת מצומצמת מאד, קפסולרית לפי ענפים, בהתאם להנחיות הקורונה ולא כפי שנהג בעבר לקיים טקסים מכובדים.

שנת 2020 היתה אחת השנים המוצלחות ביותר של ספורטאי ישראל באליפויות אירופה ובאליפויות העולם, חרף ביטול תחרויות רבות במהלך השנה בגלל משבר הקורונה כולל בענפים המובילים בתנועה האולימפית כמו האתלטיקה והשחייה. ספורטאי ישראל זכו ב-2020 ב-14 מדליות באליפויות אירופה ומדליה אחת באליפויות העולם. באליפויות אירופה, זכו ספורטאי ישראל ב-5 מדליות זהב (מספר שיא), 4 מדליות כסף ו-5 מדליות ארד. באליפויות העולם זכתה ישראל במדליית ארד אחת.

סך כל התמריצים לשנת 2020 לספורטאים ולמאמנים שלהם עומד על יותר ממיליון ₪.לזוכים העניקו שר התרבות והספורט חילי טרופר ויגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל. בדבריו לספורטאים אמר השר טרופר: "ההצטיינות של כל אחד ואחת מכם הופכת את כולנו למצויינים. אתם המראה של החברה הישראלית, אתם הסיפור הישראלי של מקצועיות, הישגיות, צניעות, ערכיות ומידות טובות".

יגאל כרמי נמרוד קריביצקי ואבישג סמברג

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמר: "עם פרוץ משבר הקורונה קיבלנו החלטה משותפת עם משרד התרבות והספורט לא להעניק תמריצים בשל ביטול רב של תחרויות. לפתע קרה משהו, הספורטאים פרצו החוצה והגיעו להישגים מרשימים מאד.  הוועד האולימפי בישראל במשותף עם משרד התרבות הספורט החלטנו להעניק לכם את התמריצים ואנחנו אומרים לכם תודה על ההישגים הנפלאים. היעד של כולנו הוא המשחקים האולימפיים בטוקיו ביולי הקרוב. המאמצים של כולנו ומכוונים לשם וכולנו רוצים כבר להיות שם".