עמוד הבית » הענקת תעודות למצטיינות ומצטייני המוסד

הענקת תעודות למצטיינות ומצטייני המוסד

צילום: חיים צח/ לע"מ
נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש המוסד דוד ברנע העניקו היום תעודות הצטיינות ל-12 עובדות ועובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, בטקס המצטיינים המסורתי המתקיים מדי שנה בבית הנשיא בירושלים.

זו השנה ה-13 בה מתקיים הטקס המציין לשבח את פעילותם ותרומתם יוצאת הדופן לביטחונה של מדינת ישראל, של עובדות ועובדים במוסד. נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״אנחנו חיים בעידן טכנולוגי, עבודת המוסד היום קשה הרבה יותר. יותר מסובכת, יותר מסוכנת. אתם מתאימים את עצמכם למציאות המשתנה, והעשייה שלכם, ״בתחבולות״- תורמת לביצור ביטחונה של מדינת ישראל ושומרת על העליונות הביטחונית של עמנו. המבצעים והמעשים שלכם, כולם אפופי סוד, יישארו כך כנראה לנצח. אבל אני יודע- איזה דברים כבירים אתם עושים. אתם פועלים לא רק מחוץ לגבולות הארץ, גם מחוץ לגבולות הדמיון. בזכותכם, בזכות המוסד הישראלי, אויבנו וגם ידידנו יודעים: הזרוע הארוכה של ישראל היא אכן ארוכה מאוד וגם חזקה מאוד. והיא מגיעה לכל מקום בכל זמן. אתם כולכם, ראויים לכל הערכה ועם ישראל סומך עליכם, ובצדק הוא סומך עליכם.״

ראש הממשלה יאיר לפיד בברכתו המוקלטת: "יש במדינת ישראל אלפי אנשים, שמסתובבים בינינו חסרי דאגה. מתאהבים, מתחתנים, הולכים לארוחה משפחתית בליל שבת, מתווכחים על פוליטיקה וכדורגל, יוצאים לטיול משפחתי בארץ או בחו"ל, ויש רק דבר אחד שהם לא יודעים: שיש איפשהו חדר שבזכותו הם בחיים. יש חדר ששומר עליהם. אתם החדר הזה.

12 המצטיינים והמצטיינות מקבלים היום אות הערכה והצטיינות על מעשים שמעטים יודעים עליהם, וכך זה יישאר עוד שנים ארוכות. ראש המוסד, ראשי המוסד לשעבר, ראשי האגפים, מפקדים ומצטיינים – בשם מדינת ישראל אני מצדיע לכם, עם ישראל חייב לכם הרבה הרבה יותר ממה שהוא יודע". ראש המוסד דוד ברנע: "בחודשים האחרונים אנו מזהים תהליכים מסוכנים, מאיימים, חלקם מתריסים, מצידה של איראן. איראן מקצינה ומגבירה ניסיונותיה לבצע פיגועי טרור, אותם אנחנו בולמים מידי יום, בכל רחבי העולם.

אנו מתריעים גם היום על כוונות עתידיות של איראן, אותן הם מנסים לשמור באופן חשאי, להעמיק ולהרחיב אספקת אמל"ח מתקדם לרוסיה, אנו מתריעים על כוונות להרחיב את פרויקט העשרת האורניום, ומתריעים על כוונותיהם להעצים את פגיעתם במדינות מוסלמיות ידידותיות באזור בדרכים שונות. כפי שאמרתי כאן גם בשנה שעברה, שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד.

כ-100 ימים עברו מפרוץ המחאה העממית באיראן ועוצמתה איננה נחלשת. יש לנו הוכחות ברורות לכך שהמחאה הנמשכת מאתגרת את המשטר באיראן. אנו רואים בברור את המשטר, החזק כביכול, מופתע ומפוחד.בד בבד עם התמודדות שלנו מול איראן, המוסד פועל ללא לאות לבסס בריתות עם מדינות במזרח התיכון ועם מדינות מוסלמיות אחרות עימן אין לישראל קשרים דיפלומטיים כדי לייצר מכפילי כוח שיאפשרו לנו לפעול ביעילות ובעוצמה מול אתגרים משותפים שונים. אני רואה חשיבות רבה בתפקידו של המוסד לפלס נתיבים של נומרליזציה ושלום עם מדינות נוספות באזור ומחוצה לו.כדי לעמוד באתגרים האדירים הללו אנחנו חייבים להצטיין. להצטיין באמצעות גיוון ופתיחות לדעות ורעיונות, באמצעות חדשנות וחשיבה תחבולתית. ההצטיינות חייבת להיות חוצת ארגון. כוחו של המוסד תלוי בעוצמת כלל מרכיביו. הוא צריך להצטיין במבצעים, אך כדי לעשות זאת הוא חייב טכנולוגיה, סייבר ודיגיטל מהשורה הראשונה בעולם. המצטיינים שנבחרו השנה. הם הטובים שבטובים. אתם מודל ליסודיות, נחשיות ויצירתיות. אתם הגעתם להצלחות ולהישגים יוצאי דופן, ובזכותכם המוסד מסוגל להתמודד באופן הטוב ביותר עם אתגריו.

אני מבקש להודות לך כבוד נשיא המדינה על קיום המסורת היפה הזו, שנה אחר שנה, במשכן בית הנשיא בירושלים. תודה רבה באופן אישי על התמיכה, הליווי והעבודה המשותפת עם המוסד. תודה רבה כבוד הנשיא".