עמוד הבית » העצמה ושינוי חשיבה – עם איריס פרוחזאד

העצמה ושינוי חשיבה – עם איריס פרוחזאד

צילום באדיבות איריס פרוחזאד
אני מבקש מאיריס פרוחזאד להגדיר לי במשפט אחד מי היא? הוא מחייכת ועונה מייד: "מנטורית להעצמה ושינוי חשיבה". הכותרת מרתקת אותי, ואני יודע שזה הולך להיות ראיון שיעשיר את ארגז הכלים שלי.

איריס, ספרי לי אך הכול התחיל?

כששואלים אותי למה אני עושה את מה שאני עושה למה חשוב לי לעמוד על במות? להרצות? לתת ערך? ללוות אנשים בתהליך אימון משנה חיים? אני אומרת שככל שה"למה" שלנו יותר חזק, כשאנחנו מבינים מה הסיבה שאנחנו עושים את מה שאנחנו עושים התשוקה שבנו בוערת כל הזמן והיא לא מפסיקה אף פעם.  ואיך אני אומרת.. אם הייתי יודעת לפני 30 שנה את מה שאני יודעת היום – החיים שלי היו נראים אחרת!

אבל זו הדרך שהייתי צריכה לעבור. הכל התחיל מסיפור על אמא אחת משמעותית עבורי שגרמה לתפנית של 180 מעלות בחיים שלי, אמא מדהימה, קצת חרדתית מעט היסטרית אבל ממש חונקת, לאמא הזאת יש ילד בן 12. קוראים לו אורי. אורי התחיל לגמגם בגיל 12, כשילד בן 4 מגמגם זה אולי עוד חמוד.. כשילד בן 12 מגמגם זה נורא.. כל החברים צוחקים עליו מגמגמים איתו.. והיא אמא לביאה רצה מקלינאית תקשורת לרופאים פסיכולוגים ומה לא.. רק כדי לעזור לו.. הרי מה אנחנו רוצים בחיים? שיהיה טוב לילדים שלנו!

אבל כלום לא עזר השנים עברו אורי גדל והגמגום רק החמיר..

באחד ערבי שישי אורי בן ה15 יצא עם חברים לבילוי, אותה אמא ישבה בסלון וחיכתה לו. מתקשרת בלי סוף, מתי אתה מגיע מתי מתי מתי כשאורי הגיעה היא חיכתה לו בסלון התפתח ויכוח ומריבה גדולה ביניהם ושם הוא אמר לה את הדברים הקשים ביותר ששמעה,

אמא את עושה לי בושות!

את האמא היחידה שמתקשרת!

כל החברים שלי צוחקים עלי בגללך!

דיי שחררי אותי!

אמא את חונקת אותי דייייי!

באותו לילה אותה אמא בכתה את נשמתה על הכר אבל הבינה דבר אחד מאוד ברור,הגמגום של אורי לאורך כל השנים, התסכול החוסר אונים – לא קשור לאורי, הוא קשור אליה, ועד שהיא לא תעשה שינוי בעצמה, בחרדות, בפחדים שהיא מעבירה אליו כמו בחבל הטבור, כלום לא ישתנה. אז היא לקחה את עצמה לידים והלכה וחקרה את המוח, איך הוא עובד? איך מתגברים על חרדות ופחדים, איך משנים מחשבות, שינוי מחשבה באמת משנה חיים? או שזו עוד קלישאה..

היא נצמדה למנטורים הטובים בארץ ובעולם עשתה קורסים סדנאות למדה השקיעה עברה שינוי מדהים , וכשהיא עברה את התהליך…אורי הפסיק לגמגם! אורי היום מפקד חתיך בצבא מנטור לחיילים שלו, לחברים שלו לסביבה שלו, עשה דרך מדהימה עם עצמו.. ועדיין עושה כל יום מחדש..

והאמא שלו – זו אני!

אז כך הכל התחיל… והיום אני מאמנת אישית חברת לשכת המאמנים בישראל, נשיאת מעגל נשים לשעבר, מנטורית מרצה בתחום ההתפתחות האישית והפסיכולוגיה החיובית.

צילום באדיבות איריס פרוחזאד

מה משך אותך למקצוע?

איך מוצאים את הייעוד שלך אתה יודע? איך יודעים שזה המקצוע הנכון לי?

יש 3 שאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו –

  1. מה הפאשן (תשוקה) שלי?
  2. מה היכולות והכישורים שלי?
  3. האם אני יכול להרוויח מזה כסף?

כשהבנתי שאני שיניתי את החיים שלי ב180 מעלות!!! כשהבנתי שלאמן ולטפל באנשים זו התשוקה שלי! שיש לי את הכישורים והיכולות לעזור לאחרים לעשות את זה וגם להתפרנס מזה – מברוכ. מצאתי את הייעוד שלי.

איך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות ?

אני בודקת תמיד עם עצמי מה רלוונטי לי? מה הייתי שמחה לקבל? אילו כלים יכולים לעזור לי לשינוי בחיים.אני אתן לך דוגמא, שני הבת שלי ואני לומדות יחד כבר 3 שנים לימודי דרמה אלו לימודים רוחניים גבוהים של קארמה בודהיזם וכל השאר,

היה לנו דייט קבוע כל יום ראשון 4 שעות, הדייט הזה היה מיוחד, זה לא היה דייט רגיל, זה לא קניון זה לא בית קפה, זה לא סרט זה לא דומה לשום מפגש אחר.. העוצמות שחווינו במפגשים האלו הייתה גדולה וחזקה מאוד, והחלטנו להפוך את זה למוצר בעל ערך לאמהות ובנות הקמנו את המותג "דייט עם אימוש" מגיל 18 ומעלה והתחלנו לעשות מפגשים כאלו לאמהות ובנות בקונספט יחיד בארץ, חוויה מטורפת לכל אמא ובת, מלא העצמה דימוי עצמי בטחון עצמי השראה גדולה וערך רב. זה מסוג הדייטים שאין אותם בשום מקום אחר. אלו סדנאות בוטיק מושקעות לנשים שרוצות להשקיע, מגיעות אלינו אמהות ובנות וסבתות מכל הארץ.

זה מרגש אותנו מאוד. זו רלוונטיות ויצירתיות.

אני מספר לאיריס, שבגיל 40 התגרשתי. זה שינה את כל חיי, ושואל: מהי נקודת המפנה שלך ?

גם אצלי זה קרה בגיל 40, נקודת המפנה הרצינית שלי, משהו בסגנון של.. שברו את הכלים ולא משחקים.במשך 20 שנה אני מנהלת כספים בעסק המשפחתי שלנו דפוס מאירגרף בתא, 20 שנה רואה דוחות כספיים בכל הצורות והמספרים.. לקראת גיל 40 הבנתי שאני רוצה לעשות משהו אחר. לא ידעתי מה! משהו בער בי בבטן!. אבל הסיפורים בראש התחילו לרוץ יותר מידי מהר.. לאן תלכי עכשיו את בת 40.. יש לך 3 ילדים קטנים.. עזבי אותך שטויות. תראי איפה את נמצאת בחממה מוגנת ועטופה באהבה ונתינה יש לך הכל.

מה תחפשי עכשיו.. כדי למלא את המחסור או את החלל הזה בבטן הצטרפתי לארגון מעגל נשים הפועל בארץ ובעולם בהתנדבות מלאה למען נזקקים ילדי פנימיות חיילים בודדים משפחות נזקקות ניצולי שואה ועוד.בום ! הבנתי שפה אני רוצה להיות.. לעזור לעוד ועוד אנשים.. זו הייתה נקודת המפנה שלי ומפה הכל התקדם בצעדי ענק.

מהיכן התעוזה והאומץ?

אחרי שנתיים שפעלתי בארגון מעגל נשים, הציעו לי להיות נשיאת הארגון. קיבלתי את התפקיד וכיהנתי בבורד מעגל נשים 4 שנים, זה היה אחד הצעדים הגדולים והאמיצים שבחרתי לעשות, תפקיד הנשיאה משמעותי ומאתגר שגורם לכל אחת שלוקחת את התפקיד לצאת מאיזור הנוחות במלוא מובן המילה, לגלות על עצמה פוטנציאל שהיא לא ידעה שקיים בה. אני חושבת שהאומץ מגיע מהמחשבה שאני רוצה לטרוף את העולם, לחלום להעיז להגשים! החיים הם כאן ועכשיו ואני רוצה לחיות את הרגע אם לא עכשיו אז מתי כן?

הפחדים שבדרך?

מיליון פחדים בדרך, איך זה יעבוד? יצליח לי? ואם לא? יבואו לסדנאות? לא יבואו? איך לשדר בטחון ויציבות (עם עקבי מסמר) מול קהל עצום של אנשים שבאו לשמוע אותי..

מי שאין לה פחדים – לא באמת זזה מהמקום הבטוח שלה היא תשאר תמיד באותו המקום.  לא תפחד. לא תזוז. לא תתקדם.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה?

אוי נוגעת בנקודה רגישה. שלא יספרו לך סיפורים, תמיד דבר אחד בא על חשבון השני היום המשפחה שלי הם חלק בלתי נפרד מהקריירה שלי הילדים ובעלי במעורבות של 100 אחוז בכל, יש לכל אחד תפקיד כולל בעלי וזו ההנאה הכי גדולה שלי, הבנים על השיווק ועל החלק הטכני והבת דלי יד ימיני בסדנאות הרצאות וכמובן דייט עם אימוש. המוטו שלי הוא לחיות בתודעת שפע, במקום לומר או זה או זה תמיד לחשוב איך אפשר גם וגם וגם.

מה עשית בימים של הקורונה?

הסגר הראשון היה בחודש מרץ בעיצומן של הרצאות ליום האישה, יום לפני הסגר עוד הספקתי להופיע מול 450 נשים יחד עם הראל סקעת על אותה הבמה עם הרצאת העצמה שלי החיים הם סרט ואנחנו הבימאיות!  ויום למחרת הופעתי בהיכל נוקיה לעובדות ההיכל. הייתי עם  אנרגיות מטורפות ויומן מפוצץ בהרצאות וערבי נשים.

וזהו. כאן זה נעצר. כל שאר ההרצאות בוטלו וחטפתי כאפה רצינית. עם הזמן התאפסתי על עצמי והעברתי את כל ההרצאות והאימונים האישיים לזום, בניתי סדנאות והרצאות חדשות, בזכות הקורונה סיימתי הסמכה ללשכת המאמנים בישראל והיום אני מאמנת ccil  בלשכת המאמנים. מכל דבר רע יוצא משהו טוב – זו הייתה שנה מלאת עשייה.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

להיות הצפרדע החירשת. מכיר? אל תקשיבי לרעשים מסביב כל אחד שמביע דעה בעצם מספר לך את הפחדים שלו ומגיע עם האמונות שלו מהבית, זה לא קשור אליך.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

אני בשליחות, הסיפוק שלי הוא לראות את השינוי שהמתאמנים שלי עושים בחיים שלהם בזמן כל כך קצר. תפנית של 180 מעלות ומיליון אסימונים שנופלים בדרך. הנאה גדולה.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

היו הרבה שיאים וכולם מרגשים. השיא שלי היה להופיע ביום האישה מול 450 נשים ויום למחרת בהיכל נוקיה. והשיא הוא גם להוביל אישה בת 50 שהייתה בקרקעית מבחינתי, לחיים מלאים סיפוק והגשמה. מה צריך יותר?

מה הערך שאת מביאה לשוק?

מובילה משפיעה מחוללת שינוי דרך ניסיון חיים וכלים שיכולים לקצר  למתאמן את הדרך.

מה מרגש אותך?

המשפחה שלי. מרגש אותי לראות את הילדים שלי עוברים תהליך מדהים עם עצמם הפכו למנטורים לסביבה שלהם מתגברים על אמונות פחדים גדלים מיום ליום מנטלית והופכים להיות כל יום יותר טובים מאתמול.

מה סוד ההצלחה שלך?

לעשות את מה שאני אוהבת כל יום כל דקה להיות תמיד באנרגיה גבוהה לעשות ספורט, כשאני בתנועה גלגלי המוח שלי זזים, דרך אגב את כל ההרצאות שלי אני בונה בצעידה בים. להיות אותנטית לתת ערך לעזור למלא אנשים, להוות השראה ומודל לסביבה שלי.

טיפים למתחילים?

  • תעשי תמיד רק מה שאת אוהבת – שיהיה לך טוב -בתשוקה בהתלהבות בהנאה!
  • תהיי את – אל תנסי להיות אף אחת אחרת.
  • כל יום תעשי משהו אחד קטן וטוב למישהו אחר – זה מעולה לקארמה טובה.
  • תעניקי תמיד בלב פתוח ונתינה גדולה – בלי לחשוב מה את מקבלת בתמורה.
  • תפני זמן לעצמך ועכשיו את – חולמת מעיזה מגשימה! – כי החיים הם כאן ועכשיו יש לנו רק סיבוב אחד בעולם הזה.

 עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

זו לא עבודה זו שליחות, התפתחות אישית יומיומית למידה והתקדמות התמודדות עם קשיים ואתגרים והבנה איך לצלוח אותם, השינוי שלי משפיע ישירות על כל המשפחה המורחבת שלי על הילדים שלי דור שני ואורי, כל אחד מהם הפך להיות מנטור לסביבה שלו, הם למדו לחשוב חיובי לדבר חיובי ולשאול תמיד איך כן?  ואם אחד מאיתנו נופל בלשונו ומתחיל להתבכיין יש מי שמרים אותו ומראה לו את הטוב. זה מדהים לראות את השינוי שחל בהם, שני מצאה את הייעוד שלה בגיל 23  בזכות הסדנאות שאנחנו עושות יחד והיום היא סטודנטית לפסיכולוגיה. איזה כיף זה.. תחשוב.. היא יודעת מה היא רוצה. יש אנשים שבגיל 50 אין להם מושג למה הם פה.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

החזון שלי לעשור הקרוב? לפתוח מרכז העצמה נשית, בית לנשים שרוצות לעשות שינוי בחיים, מקום להרצאות סדנאות דייט עם אימוש קורסים ואימונים אישיים. להוביל להשפיע לחולל שינוי לכמה שיותר נשים אמהות ובנות. לכתוב ספר שיהפוך לרב מכר, לצאת עם הקורסים החדשים ועוד.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

אני שלא האמנתי בעצמי לרגע – הפכתי למנטורית מובילה.

גם את יכולה, גם אתה יכול.

כל מה שתבחרו להיות.

 

איריס פרוחזאד מיוצגת כמרצה באתר סוכנות 'נשים מרצות אונליין': www.womenspeakers.online

תגובה

הוספת תגובה

  • מתוך הכירותי את איריס💕כל הנאמר בכתבה אמיתי ואפילו צנוע, זכיתי לראות אישה מוארת יפת מראה ויפת נפש … שהלכה צמחה והתפתחה , הגיעה למקומות גבוהים בזמן יחסית קצר…. אין מילים… עבורי היא מלכת הלבבות💕כל מי שזוכה להיפגש איתה.. מקבל מתנה לחיים