עמוד הבית » הערים כיום הבטוחות ביותר באירופה

הערים כיום הבטוחות ביותר באירופה

גדנסק צילום באדיבות לשכת תיירות פולין
הערים וורשה וגדנסק נבחרו לרשימת היוקרתית של "הערים הבטוחות ביותר באירופה בימי הקורונה". הבחירה שנעשתה על ידי ארגון התיירות הבינלאומי הרשמי European Best Destinations

הערים שהכי פחות הושפעו ממגפת הקורונה ואלו שהטמיעו בהצלחה פרוטוקולים מחמירים בכל הנוגע להיגיינה בבתי מלון, מסעדות, חנויות ועוד, החל מהחלפת פילטרים במזגנים בין אורח לאורח, זמינות של מסכות ועד הקפדה על חוקי הריחוק החברתי.

שיקול נוסף הוא הקרבה של אותם יעדים לבתי החולים ומספר גבוה של מיטות זמינות ביחס לכמות התושבים, זאת יחסית לרוב הערים באירופה.

ורשה בירת פולין, נהנית כבר שנים ממעמד של יעד אירופאי תיירותי מוביל, מרשים ומגוון. ההיסטוריה המורכבת שלה, אשר בימים כתיקונם הופכת את הביקור בעיר לכל כך מרתקת, היא זו שאפשרה לתושביה להגיב במהירות ובאפקטיביות למשבר עם מנטרה מאוד ברורה: "ורשה שרדה שתי מלחמות עולם.

ורשה
צילום באדיבות לשכת תיירות פולין
ורשה
צילום באדיבות לשכת תיירות פולין

גם את זה נעבור בשלום, ונתראה בקרוב!"
גדנסק הנקראת בפי רבים "פנינת הים הבלטי" היא עיר נמל היסטורית בת מעל לאלף שנים והיא מושכת מבקרים מכל אירופה והעולם מדי שנה. גם כאן הוטמעו אמצעים סניטריים קפדניים בבתי מלון, מסעדות וחנויות ברחבי העיר ונרשמה תגובה מהירה ויעילה נגד המגפה.

פולין כולה נחשבת לאחת המדינות האירופאיות שהושפעו הכי מעט מווירוס הקורונה עם פי 20 פחות נדבקים ביחס למדינות מערב אירופה. בתי החולים במדינה היו רחוקים מלכרוע תחת עומס מאושפזים ומספר המיטות ביחס לאוכלוסייה גבוה יותר ממדינות כמו שוויץ והולנד.