עמוד הבית » העתיד נמצא בקריית עקרון – יישוב קהילתי ואיכותי שעומד לצמוח ולהתחדש

העתיד נמצא בקריית עקרון – יישוב קהילתי ואיכותי שעומד לצמוח ולהתחדש

צילום: אופיר חדד
אחרי שנים של מאבק – קריית עקרון עוברת מקיפאון לתנופת בנייה. בזכות השטחים החדשים יינתנו פתרונות דיור לצעירי היישוב, לבניית שכונות חדשות ולחזור להיות בחירה אטרקטיבית וזמינה עבור כל מי שמחפש דירה במקום מרכזי ובמחיר טוב.

קריית עקרון נקראה על שמה של עיר פלישתית והוקמה על אדמות הכפר הערבי עקיר שנכבש במלחמת העצמאות. קריית עקרון התפתחה ממעברת עולים ליישוב בעל מגוון תרבויות וקהילה גדולה ומשפחתית ומגוונת. כיום ידועה קריית עקרון כמובילה בתחום החינוך והקהילתיות ונמצאת רגע לפני הזינוק עם הקמת שכונות חדשות לזוגות צעירים והתחדשות עירונית במרכז הוותיק עם הקמת שכונת המע"ר.

שיר הספרי צילום: פרטי

המועצה נמצאת בשלבי צמיחה מתקדמים עם תכניות עתידיות רבות לשכונה חדשה ופרויקטים של התחדשות עירונית תוך שדרגו והקמה של שכונת מע"ר. גם המבנה הארגוני של המועצה מתפתח בהתאם – מחלקת ההנדסה גדלה וצומחת ומנכ"ל חדש ומרענן שהגיע רק לאחרונה, ניסן גז, מחלקת דוברות שהוקמה לפני מספר חודשים ומכרז לתפקיד מנכ"ל לחברה הכלכלית ש נמצא בשלבים מתקדמים בימים אלה.

כל אלה מעידים על שלבי על הצמיחה המתקדמת של הרשות אל עבר גידול משמעותי תוך המשך ההקפדה על השקעה עצומה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי עם דגש על שמירה על הקהילתיות המיוחדת של היישוב והצביון המשפחתי. כל זאת בהובלתו של חובב צברי, ראש המועצה, יליד קריית עקרון ששורשיו ושורשי משפחתו נטועים עמוק בהיסטוריה של היישוב.

צילום: אופיר חדד

"קריית עקרון עוברת מקיפאון לתנופת בנייה"

רק לפני כחודשיים חתמה שרת הפנים איילת שקד על צו המגדיל את שטחה של מועצה מקומית קריית עקרון ב477 דונם נוספים על חשבון שטחה של מועצה מקומית גזר. מדובר בגידול דרמטי אליו הוביל מאבקו העיקש של ראש המועצה, חובב צברי. השטחים שיתווספו לתחום השיפוט ישמשו להקמה של שכונה חדשה, צעירה ומתקדמת – בין הבודדות העתידות להיבנות באזור ובמרחב.

המועצה צפויה להכפיל את גודלה בשנים הקרובות בזכות השכונה החדשה ובזכות תוספות של יחידות דיור שיקומו במתחמי ההתחדשות העירונית במרכז היישוב הוותיק. בתוכנית ההתחדשות העירונית בשיתוף משרד השיכון צפויה להיעשות ל-400 דירות , ובמסגרתה יבנו 1,200 דירות, כלומר תוספת של 800 דירות על מספר הדירות שייהרסו. ובסה"כ מדובר על 3 מתחמי התחדשות עירונית.

צילום: אופיר חדד

על פי חזון ראש המועצה, עם הקמת השכונה החדשה עקרון תהיה רשות איתנה ועצמאית. היישוב כיום בדירוג סוציו־אקונומי 5 ועדיין מקבל סיוע של מיליון שקל בשנה ממשרד הפנים. יש הרבה ראשי רשויות שלא רוצים לעלות בדירוג שלהם כדי להמשיך לקבל את הסיוע .אולם צברי שואף להגיע לדירוג סוציו־אקונומי 7 או 8 ולקבל יותר סמכויות מהמדינה.

בהחלטה לספח את השטחים לקריית עקרון נכתב ונומק: "קריית עקרון מיצתה את עתודות הפיתוח שלה והוועדה שהוקמה לנושא מצאה כי יש בידי המועצה המקומית את היכולת לקלוט את תוספת האוכלוסייה המתוכננת תוך שמירה על רמת שירותים נאותה, תוך שמירה על ניהול כספי מאוזן".

היסטוריה למהלך:

מועצת קריית עקרון הגישה בקשה להרחבת תחום השיפוט שלה לראשונה בשנת 2012 ומאז הנושא נמצא בדיונים בין ועדות שונות. ההחלטה ניתנה אחרי שנים בהן כמעט ולא נעשתה בנייה חדשה במועצה, לצד מגבלות רבות של בניה לגובה בגלל שדה התעופה תל נוף הסמוך וציפוף בשכונות הוותיקות.

צילום: אופיר חדד

על ראש המועצה

חובב צברי נולד וגדל בקריית עקרון. ב-2006 סיים את שירותו הצבאי בדרגת אלוף-משנה. שירת כמפקד גדוד 603 בהנדסה קרבית וכמפקד גדוד בבה"ד 1 ובהמשך כמפקד מרכז אב"כ. בתפקידו האחרון היה מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף. לאחר שחרורו מצה"ל עבד כקב"ט מחוז תל אביב במשרד החינוך.

בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2013, התמודד מול שישה מתמודדים נוספים, ועלה לסיבוב השני מול ראש המועצה המכהן אריק חדד. הוא השיג 51.3% מהקולות ונבחר לתפקיד ראש המועצה. בבחירות של 2018 נבחר חובב צברי בשנית לראשות המועצה ברוב של 57% בסיבוב הראשון. צברי, בעל תואר שני במדעי המדינה ויחסים בינלאומיים מאוניברסיטת חיפה. נשוי ואב לארבעה וסב טרי לנכדה בת חודש.

מספר תושבים:11,488

שטח מוניציפלי: 2807

ההישג הגדול ב-2021: סיפוח 477 דונם לשטח השיפוט של המועצה לצורך הקמה של שכונה חדשה לזוגות הצעירים.

צילום: אופיר חדד

חזון/תוכנית עבודה ל-2022: התקדמות משמעותית בתכניות ההתחדשות העירונית הנמצאים בתכנון מתקדם במקביל לפיתוח השכונה החדשה, הקמה של תיכון ראשון ביישוב, השקת אולם הספורט החדש והמתקדם, השקת המרכז לגיל הרך (היחידי באזור) ופיתוח אזורי התעסוקה בילו סנטר ועקרון 2000.

 

מאת: Life style  שירבעיר- עו"ד שיר הספרי מיתוג ערים ונדל"ן הממתגת את קריית עקרון