עמוד הבית » בלעדי: מרכז לנשום אלטרנטיבי, אז קחו שאיפה עמוקה

בלעדי: מרכז לנשום אלטרנטיבי, אז קחו שאיפה עמוקה

צילום באדיבות מרכז לנשום
בתוך כל הלחץ וסדר היום האינטנסיבי, אנשים רבים היו שמחים אילו הייתה להם רק שעה אחת קטנה לנשום אויר מלא ריאותיהם ולהירגע. "מרכז לנשום" הינו מרכז אלטרנטיבי שמטפלים בו ע"י תאי חמצן. מטרת הטיפול היא להעלות את כמות החמצן בדם ובכך לגרום להחייאה ולתפקוד משופר של הרקמות בגוף. שוחחנו עם מנכ"ל המקום (...) ושמענו ממנו על פעילות המרכז ומטרותיו.

למה נוצר "מרכז לנשום"?

"מטרתו העיקרית של המרכז היא להנגיש את הטיפול בחמצן לכלל האוכלוסייה, כך שכולם יוכלו לקבל טיפול ולא רק בעלי היכולת הכספית או אנשים הנצרכים לטיפול כזה מבחינה רפואית".

מהו תא חמצן?

"זה תא מתנפח שאליו נכנס המטופל. הוא שוכב בתוך התא ובינתיים החלל מתמלא באוויר שיוצר לחץ אטמוספרי. תא הלחץ מייצר אנרגיה ומשפר את התפקודים שלנו: הוא גורם לזרימת דם מואצת, משפיע על הרקמות, פותח סתימות ברגליים, עוזר במצבים של סכרת ויכול להציל מכריתה. בסיום התהליך, התא עובר חיטוי מלא הכולל החלפת מצעים ומסכת חמצן".

צילום באדיבות מרכז לנשום

במה הוא מתאים לאנשים שאין להם בעיה רפואית כלשהי?

"תא הלחץ עוזר לאנטיאייג'ינג, מייצר קולגן שמסייע לעיכוב הליך ההזדקנות, משפר דלקות פרקים ובאופן כללי מוריד כאבים גופניים".

מה עושים בזמן שנמצאים בתוך תא החמצן?

"המטופל יכול בינתיים לקרוא ספר או לשמוע מוסיקה. אנחנו ממליצים למטופלים להתחבר לנשימות שלהם ופשוט להירגע ולנוח".

למה פתחתם את המכון?

"אחד היזמים שהביא את הרעיון היה בכנס לחולי סרטן בחו"ל ופגש אדם העוסק בתחום. הם שוחחו על יתרונות המכשיר עבור האדם הממוצע ועל כך שהטיפול על ידו גורם לשיפור המערכת החיסונית. החיבור היה פורה מאד והניב תוצאה של הקמת מכון כזה בישראל".

מה ההבדל בין תא לחץ בבית חולים לבין מה שאתם מספקים במכון?

"אנחנו מקום אלטרנטיבי ובית חולים הוא מקור רפואי. יחד עם זאת תאי לחץ קיימים הרבה שנים בבתי חולים ומספקים חמצן בצורה אישית לכל אחד לפי הצורך שלו. לעומת זאת, במכון אנו מספקים לחץ עם אחוז חמצן קבוע וזהה לכולם. בחיי היום יום האדם נושם 20 אחוזי חמצן ובתא החמצן אנו נושמים 100 אחוזי חמצן טהור בלחץ סביבתי של 1.3 אטמוספירה".

צילום באדיבות מרכז לנשום

למי הטיפול יכול לסייע?

"לכל אדם ואדם. קשת המטופלים רחבה מאד וכוללת גם ספורטאים ואנשים סוכרתיים".

כמה טיפולים צריך לעשות כדי לחוש בשיפור?

"הטיפול משפיע על כל אדם ואדם באופן שונה ואישי. אין פה קסמים. מי שחושב שיגיע לטיפול ראשון וכבר ירגיש הבדל גדול- טועה. תדירות הטיפולים חשובה מאד ואנו ממליצים להגיע לפחות שלוש פעמים בשבוע לתא הלחץ כדי להכניס את הגוף למסלול קבוע של אספקת חמצן טהור".

מדוע רמת המודעות לטיפולים נמוכה?

"עד היום המדינה לא רצתה שאנשים יטופלו בתאי לחץ פרטיים,  ולכן ההקצאה הייתה אך ורק לבתי חולים. יצא מכך שרק אנשים בעלי יכולת היו יכולים להרשות לעצמם טיפול כזה. בשנים האחרונות חלה מגמת שיפור בנושא וגם האוכלוסייה יותר מכירה וחשופה לאופן הטיפול הזה. אנו מאמינים שבעוד חמש שנים אנשים כבר יוכלו לרכוש תאי לחץ שיהיו פרטיים עבורם ויאוחסנו בבתים בתור מכשיר שמשפר את איכות החיים.