עמוד הבית » הקסם של לירון רז

הקסם של לירון רז

לירון רז - צילום יאירה יסמין
את לירון רז, אמנית רב תחומית ושחקנית, אני מכיר כבר 7 שנים. שנינו אמנים/ציירים. ציירנו יחד, הצגנו בתערוכות. באוסף שלי ציורים שלה, על הקיר שלה ציורים שלי.

בשנת 2015 הצגנו יחד בתערוכה שעסקה באופטימיות. יצרנו יחדיו מספר ציורי פופ-ארט (אקריליק על בד* העוסקים ב-'חצי הכוס המלאה' בחיים.

אני פותח כדרכי בקודש בשאלה, איך הכל התחיל?

"הכל התחיל בילדותי כאשר ציירתי בגן בטושים ובעפרונות צבעוניים. אני זוכרת שהציור עזר לי לבטא את עצמי וגם להנות על הדרך. למקצוע האומנות והציור משכו אותי בעיקר הצבעים והעובדה שאני יכולה לשבת במשך שעות, לשכוח מכל הדאגות, להתמסר ולהתרכז במה שאני מציירת באותו רגע. אני מרגישה שגם הצבעים וגם התהליך של היצירה עצמה זה דבר שמרפא את הנפש, מעצים ומפתח את הדמיון והיצירתיות. בנוסף המסתוריות והקסם סביב זה מאוד משך אותי והקרובים אלי ביותר קוראים לי "קסם לירון".

אני מחייך ונזכר בתערוכה שאצרתי ללירון ב'גלריית הבית הירוק' השייך לאוניברסיטת תל-אביב, וזה היה השם שבחרנו יחדיו. לירון, ספרי לי על המשחק והמשיכה לבמה?

"למקצוע המשחק משך אותי ההילה סביב זה והעובדה שאני יכולה לבטא דברים פנימיים נסתרים שלא תמיד אני יכולה לבטא בחיי היומיום. גם זה משחרר ומרפא. אני יוצרת רלוונטיות ויצירתיות ע״י מגוון פעולות וכלים שאיתם אני משתמשת שמעוררים אצלי השראה כמו: תרגול של מדיטציה ונשימות כמעט באופן יומיומי, הליכה ושהייה בטבע, נמצאת בקשר עם אנשים יצירתיים ובתחום וסופגת מהם השראה. מדי פעם מסתכלת על תמונות שמעוררות בי השראה ליצור ושיחות עומק שנותנות לי רעיונות מרגשים".

לירון רז – רישום

אני שואל לגבי נקודת מפנה:

"אצלי היא הייתה לפני כ – 4 שנים אחרי מוות במשפחה שגרם למשבר ושינוי גדול אצלי בו מצאתי את עצמי תוהה מהי משמעות החיים ומה באנו לעשות כאן.  הבנתי שהחיים קצרים ומוטב שאעשה מה שאני אוהבת ומעורר בי תשוקה. פתאום שמעתי קול חזק וברור בתוכי שאמר לי: 'הכל אפשרי ואת יכולה, גם אם קשה לך עכשיו'. 'היקום יתמוך בך'. 'הוא אוהב אותך'. התעוזה והאומץ מגיעים מתוך ההקשבה לאינטואיציה ולתחושות שלי, ממדריכים ואנשים שאני לומדת מהם כל מיני דרכים להעז ומאמא שלי 'שלא רואה בעינים' ולוחמת כלביאה על עקרונותיה.

הפחדים שבדרך?

"כמעט כל יום אני נפגשת עם פחדים, אבל אני מדברת אליהם יפה ובמתיקות ממש כמו לילד קטן שמבקש תשומת לב, חיבוק ואהבה ואז הם מתמוססים והולכים. ככה אני מסתכלת על זה וחווה את זה ואני מאמינה שכאלה הם הפחדים – נמצאים שם ומגיעים אלינו כדי לשמור ולהגן עלינו שלא נפגע".

איפה הקורונה תופסת אותך?

"בימים אלה של הקורונה אני יוצרת ומציירת המון, כותבת, מלמדת תלמידים ציור ושיעורי אנגלית, לומדת קורסים שקשורים להרחבת התודעה, יצירתיות והקשבה לאינטואיציה ויצירת נסים ושפע. גיליתי שהאילוץ של 'הזום' יכול להיות לעיתים גם יתרון, וכי ניתן ללמד גם מרחוק בצורה יעילה".

לירון, מה הערך שאני מביאה לשוק? מה מרגש אותך?

"שמחה, תדר גבוה, ביטוי וחיבור לרגשות, עוררות תחושת המסוגלות והבטחון, יצירתיות, כנות, אותנטיות, רוגע וריפוי, כל אלו הם בעיני ערכים שאני מביאה עימי. מה שמרגש אותי  זה למשל זוג זקנים הולכים ברחוב משולבי ידיים מלאי אהבה והערכה אחד לשני, ביטויים ומחוות של אהבה אמיתית, מוזיקה נוסטלגית, חיבוק מהלב, צחוק של ילדים, החתולות שלי, כשאנשים מגשימים את החלומות שלהם באומץ, יצירת אומנות בועטת ומהפנטת שמגיעה מעומק הנשמה ומסיפור חיים אישי. וזה לא הכל…".

חצי הכוס המלאה – יצירה משותפת של לירון רז ואבנר אברהם

ולסיום לירון, מהו סוד ההצלחה שלך?

"אמונה, אומץ והתמסרות לדרך ולכיוון שלי, לא משנה מה אחרים אומרים".

לירן רז מיוצגת באתר סוכנות 'נשים מרצות אונליין': www.womenspeakers.online