עמוד הבית » חברי לשכת מסחר ישראל יוון במפגש עם שגריר היווני קיריאקוס לוקאקיס

חברי לשכת מסחר ישראל יוון במפגש עם שגריר היווני קיריאקוס לוקאקיס

שגריר יוון בישראל, מר קיריאקוס לוקאקיס, צילום אלינור וולנרמן
ביום חמישי ( 04.05.23 ) באולם הוועידות של משרד עורכי הדין מיתר הממוקם ברמת גן. נערכה אסיפה הכללית השנתית של לשכת המסחר ישראל-יוון בראשותו של קובי ביטון מנכ"ל הלשכה.

נכח באירוע, אורח הכבוד שגריר ישראל ביוון מר קיריאקוס לוקאקיס חלק מדברי נאומו בפני אורחי האסיפה לדבריו: "היחסים הדו-לאומיים בין יוון לבין ישראל אינם מושתתים רק על תיירות. אלא גם על ביטחון, כלכלה, חדשנות ותעבורה. היחסים בין השגרירות היוונית בישראל לבין לשכת המסחר ישראל יוון פוריים, יעילים, מקצועיים ומושתתים על כבוד והערכה הדדית".

"לשכת ישראל יוון בניצוחו של מר קובי ביטון, נחשבת לבין לשכות המסחר הדו-לאומיות הפעילות והפוריות ביותר" לדברי דני קטאריבס יו"ר לשכות המסחר הדו לאומיות.

קובי ביטון, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל יוון, צילום: אלינור וולנרמן

האסיפה השנתית הכללית התארחה השנה במשרדי פירמת מיתר עורכי דין ברמת גן וכללה רשימה ארוכה של דוברים מכובדים אשר סיפרו על התפתחות הקשרים המסחריים בין ישראל ליוון בשנה החולפת ולאן פני המסחר והכלכלה בין המדינות ומימוש הפוטנציאל הגלום בברית אסטרטגית זו. "מה שקרה עם לשכת המסחר ישראל-יוון עד כה לעומת שנים עברו, אינו בר השוואה כלל ביצירתיות, הרצינות, התוצרים והיוזמה" כך אמרה גב' איילת נחמיאס ורבין, יו"ר מכון היצוא.

פעילות הלשכה הינה ענפה וחוצה הרבה מעבר לעולמות הנדל"ן והתיירות. קשרי המסחר שנוצרים ביוזמת לשכת המסחר ישראל-יוון כוללים את תעשיית המזון והמשקאות, אנרגיה ירוקה, הגנות סייבר, ידע טכנולוגי, התעשייה המסורתית, עיר חכמה ועיר בטוחה, קמעונאות ועוד. בכל שנה מצטרפים בעלי עניין, משקיעים ויזמים אשר מגלים את הפוטנציאל הרב הגלום במסחר עם יוון ונעזרים בלשכת המסחר על מנת לקדם יוזמות המעמיקות את הקשרים העסקיים בין המדינות.

מיכל אנסקי אושיית הגסטרונומיה החברה בלשכת המסחר ישראל יוון, ציינה באסיפה את סיפוקה המלא מהקשרים העסקיים אותם בונה באופן עצמאי ובסיוע של הלשכה.

"הברית האסטרטגית בין המדינות, תנאי הסביבה שנוצרו, אתגרים משותפים ופוטנציאל קיים שרק ממתין שיגלו אותו, מייצרים סביבה תומכת ואוהדת לפיתוח יוזמות מסחריות וכלכליות ולקידום הפעילות המסחרית בין שני העמים ובין שתי המדינות." אמר קובי ביטון, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל יוון ומי שמכיר את הלך הרוח הישראלי והיווני מאז 2010.

מאת דנה שביט