עמוד הבית » חודש מודעות " פרוייקט החתולים הגדולים"

חודש מודעות " פרוייקט החתולים הגדולים"

צילום Jade EyedLeopard
"חודש החתולים הגדולים" הוא ספיישל שנתי בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק ווילד, המציג את ההדר והמלכותיות של משפחת החתוליים.

במהלך החודש, יוקרנו בבכורה שורה של תכניות המתעדות את חיי החתולים הגדולים, דרכן מפנה הערוץ את תשומת הלב גם למאמציו של ארגון נשיונל ג'אוגרפיק להגן על החתולים הגדולים ושטחי המחייה שלהם באמצעות "פרויקט החתולים הגדולים", בשיתוף החוקרים ויוצרי הסרטים דרק ובוורלי ג'וברט.

החתולים הגדולים בעולם ניצבים כיום מול אתגרים רבים; שישה מתשעת תת-המינים של הנמרים בעולם מתמודדים עם בעיות משמעותיות ואוכלוסיות נרחבות של חתולים גדולים נמצאות בסכנת הכחדה עקב היעלמות או פגיעה בסביבות המחייה שלהם או התנגשויות עם בני האדם.

נמרה ירוקת עיניים (Jade Eyed Leopard) –בכורה! יום ראשון ה-7 לפברואר

צילום Leopard Legacy

https://ql.mediasilo.com/ql/5fdaa01de4b025dd3522c865

התוכנית עוקבת אחר שלוש השנים הראשונות בחייה של טוטו, נמרה ירוקת עיניים.שמה טוטו, שמשמעותו בסווהילית היא "קטנה", ויש לה עיניים ירוקות מדהימות. היא נולדה באוהל במחנה ספארי במסאי מארה בקניה. התוכנית מספרת בקולו של השחקן זוכה האוסקר והמועמד לפרס האמי ג'רמי איירונס ("השומרים"), על שלושת השנים הראשונות בחייה של טוטו שבהן היא לומדת את כישורי ההישרדות הבסיסיים וגדלה מגורה לנמרה בוגרת. יוצרי התוכן הנודעים, דרק ובוורלי ג'וברט, שהינם חוקרים של נשיונל ג'אוגרפיק הפועלים  למען אוכלוסיית החתולים הגדולים בעולם, חושפים את סיפורה של טוטו מנקודת מבט יוצאת דופן – הסרט צולם בפורמט K4 צלול להפליא לרבות צילומים נדירים שנעשו בשעות החשיכה בעזרת טכנולוגיית ראייה תרמית.

נמרה וצבוע: ברית לא שגרתית (Leopard & Hyena: Strange Alliance) –בכורה!יום ראשון ה-7 לפברואר

צילום Diary OfATeenage Leopardhttps://ql.mediasilo.com/ql/5fdaa098e4b0d32194a760a4

לאחר שגורש מלהקת הצבועים שלה השתייך, כרת הצבוע הצעיר טוני שותפות ציד בלתי צפויה עם הנמרה מאהרי. אויבים טורפים ממתינים להזדמנות לסכסך בין השניים. לאחר מתקפה אכזרית של זאבים טלואים, טוני חייב להחליט האם לחזור למאהרי או להקים להקה משלו.

מורשתה של נמר (הA Leopard’s Legacy) ) – בכורה! יום ראשון ה-7 לפברואר

צילום eetah Queen Of Cats

https://ql.mediasilo.com/ql/5fdaa0c8e4b00294ba324876

נמרה בטוחה וחזקה בשם אולימבה שולטת באזור יוצא דופן בגודלו לאורך נהר לואנגווה בזמביה. היא ציידת מצוינת, שליטה אמיצה ואם מסורה. לא מכבר המליטה שני גורים קטנטנים וכעת היא מתמודדת עם משימת האימהות המאתגרת. מדובר במאבק מתמיד להצליח בציד, להגן על שטח המחיה שלה ולשמור על גוריה מפני אויבים. בחודשים הראשונים מתפתחים הגורים יפה ואולימבה מתחילה להכיר להם את עולמם של אוכלי הבשר. ואולם, כאשר היא צריכה לצאת לציד, הם נותרים ללא הגנה. יום אחד מגלה אולימבה נמר נודד בקרבת גוריה והיא תוקפת אותו ללא היסוס. הנמר התוקף מצליח להימלט ואולימבה מגלה בשובה למאורה שאחד מגוריה אינו בין החיים. במקביל להתמודדות עם האובדן, אולימבה ממשיכה לשמש כאם מסורה המעבירה את כל חוכמתה לגור כחול העיניים שלה, מקומבי. עם הגיעו לגיל שנה, מקומבי כבר יודע לצוד טרף בעצמו והאם והבן נפרדים. בקרב האחרון שמנהלים השניים, נפגע הנמר הצעיר מפציעה חמורה בעינו. הוא ממשיך ושורד עם עין אחת, התמדה ואומץ, וגדל לצייד מיומן ונחוש.

יומנו של נמר Diary of a Teen Leopard)) – בכורה! יום ראשון ה-7 לפברואר

צילום Jade Eyed Leopard

https://ql.mediasilo.com/ql/5fdaa05ee4b025dd3522c86a

 פימבה הוא הבן האהוב על אמו. בגיל שנתיים, הוא כבר אמור להיות עצמאי אך ממשיך להתגורר בבית. כמו הרבה בני נוער, גם הוא חסר סבלנות ועקשן, שתי תכונות שמונעות ממנו לעקוב ולצוד ביעילות. לפיכך, אמו ממשיכה לצוד את המזון עבור שניהם. ואולם, כאשר אמו נפצעת, לפימבה אין ברירה אלא לגדול מהר ולשרוד. האם יוכל לעזוב את סינרה של אמו ולהתמודד עם הסכנות המלוות את חייהם של נמרים בוגרים?

ססיל: מורשתו של מלך  (Cecil: The Legacy of a King) –בכורה !יום ראשון ה-14 לפברואר, בשעה 19:00

צילום Diary Of ATeenage Leopard

https://ql.mediasilo.com/ql/5fdaa046e4b01d907692d457

סרט יוצא דופן ומדהים זה עוקב אחר חייו ומורשתו של אחד האריות המפורסמים בעולם -ססיל. המלך הבלתי מעורער של משפחת החתולים הגדולים, ססיל, היה לוחם, אב ואח נאמן. אך מותו בטרם עת מציד בלתי חוקי אותת גם על סיומה של תקופת מלכותו היוצאת דופן. הידיעה על מותו בנסיבות אלו עוררה גל של תגובות זעם ועצב ברחבי העולם. סרט זה נוצר כדי להנציח את חייו של האריה שמאחורי הכותרות. הוא בוחן את הלהקה שהנהיג, לפני ואחרי מותו, וגם כיצד הפך להיות המלך האולטימטיבי של חיות הבר באפריקה.

המלכה המהירה של הסרנגטי  (Serengeti Speed Queen)–בכורה! יום ראשון ה-21 לפברואר, בשעה 19:00

צילום Cecil The Legacy Of AKing_LR

https://ql.mediasilo.com/ql/5fdaa07ee4b0d32194a760a2

נזורי היא הצבועה המהירה ביותר בסרנגטי, אך מהירות לא מצילה אותה מאיומיהם המתמשכים של הצבועים האחרים בערבה ומהאריות המשחרים לטרף בביצה. לאחר שהרגו שניים מגוריה, משפחתה של נזורי מגורשת אל היער המשמש כאזור מעבר. שם היא לומדת להתאים את שיטות הציד שלה ולחזק את מהירותה הטבעית באסטרטגיה שתאפשר לה להתחכם לאויביה ולהמשיך לגדל את גוריה עד לבגרות.

מלכת הטיגריסים של הודו (Tiger Queen of Taru) –בכורה! יום ראשון ה-28 לפברואר, בשעה 19:00

https://ql.mediasilo.com/ql/5fdaa033e4b00294ba324868

Pסרט זה, שצולם במשך שש שנים, מספר את סיפורה של הטיגריסית מאיה בשמורת הטיגריסים טאדובה שבמרכז הודו. בשמורה זאת, הטיגריסים הבנגליים צדים זאבים טלואים, נאבקים בדובים השפתניים ומתקוטטים בינם לבין עצמם על מעמד ושטחי מחיה. כל אלה זמינים לצפייה בצילומים שטרם נראו מעולם. הטיגריסית מאיה מכתיבה כללים משל עצמה לגידול גוריה, אך לומדת שהאימהות אינה משימה קלה. דבר אחד ברור: היא תעשה כל מה שצריך כדי להגן על המשך השושלת שלה בממלכה.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה