עמוד הבית » חזרה לשגרה בקלות: של אחרי סוכות Re-set

חזרה לשגרה בקלות: של אחרי סוכות Re-set

צילום: pixabay
עם סיום חג הסוכות, רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם ההשלכות של כל תענוגות המתוקים והמלוחים בחג. המעבר בין ארוחות חג עתירות קלוריות חזרה לשגרת כושר ותזונה קבועים עשוי להרגיש מאתגר במיוחד. אבל אתם כבר מכירים אותי, אין לכם ממה לחשוש, הנה כמה טיפים מעשיים, פשוטים וכיפיים להחזרת האיזון לגוף ובעיקר להחזרת הבטן חזרה למקום.

חזרה עדינה לשגרה:

לחות: התחילו את המסע שלכם לאחר סוכות על ידי ריבוי לחות של הגוף. שתיית מים בשפע עוזרת לשטוף עודפי מלחים וסוכרים הנצרכים במהלך ימי החג. רוצים אקסטרה טעם? אתם יכולים להוסיף למים שלכם פרוסת לימון או גבעול נענע טרייה לטוויסט מרענן.

ארוחות מאוזנות: גבירותיי ורבותיי, הגיע הזמן לחזור להרגלי האכילה הקבועים שלכם על ידי התמקדות בארוחות מאוזנות. אל תשכחו לכלול הרבה ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים בתזונה בשביל שתרגישו שבעים. אלה יעזרו לייצב את רמות הסוכר בדם ולבלום את התשוקות והחשקים שאפיינו את החג.

אכילה מודעת: בדיוק עכשיו, לאחר ארוחות השפע בחג הסוכות, הגיע הזמן לתרגל אכילה מודעת. קחו את הזמן, תלעסו לפחות 20 פעמים והתענגו על כל ביס. ככה יהיה לכם הרבה יותר קל להקשיב לאותות הרעב והשובע של הגוף שלכם. מה שהיה כבר היה, מה שיהיה זה מה שמשנה וחשוב, בבקשה אל תכניסו את עצמכם לצומות מיותרים או להגבלות באוכל. אם אתם מרגישים צורך לתקן, עשו זאת במתינות ובדרך נכונה. הרעבה היא לא פתרון!

הכנת ארוחות מראש: בואו נהפוך את החזרה לשגרה לפשוטה במיוחד על ידי הכנת הארוחות שלכם מראש. תארו לכם שבערב פתאום תוקף אתכם רעב ובמקום לאלתר ולהתבאס אחר כך, יש ארוחה שהכנתם מבעוד מועד. אני מבטיח לכם, אין הרגשה יותר טובה בעולם מאשר לאכול את מה שהכנתם מראש במקום שטויות.

צילום: pixabay

תנועה תוך כדי תנועה:

התחילו לאט: כמו שלא עושים דיאטה קיצונית, אנחנו לא נבצע פעילות גופנית קיצונית. התחילו את תוכנית האימונים שלכם בעדינות. אחרי חוסר הפעילות מצד אחד והרבה מאוד אוכל מהצד השני, אולי תרגישו קצת איטיים וזה ממש טבעי ובסדר. בחרו בפעילויות בעצימות נמוכה כגון הליכה רגועה, יוגה או אפילו מתיחות.

התקדמות צעד אחר צעד: ככל שרמות האנרגיה שלכם עולות, הכניסו בהדרגה אימונים אינטנסיביים יותר לשגרה שלכם. אנא מכם, אל תמהרו, תקשיבו לגוף שלכם ותתאימו את העצימות את בהתאם. כשתעשו זאת, תוכלו לשמור על שגרה אימונים לאורך זמן ולא "תישרפו" מהר.

הברקות ספונטניות: שלבו פרצי תנועה קטנים שקלים לניהול לאורך כל היום. אתם חיים? אתם בריאים? בואו ננצל את הגוף ע"י יציאה לטיולים קצרים, ניצול המדרגות במקום מעליות, חניה קצת יותר רחוקה ממקום היעד שלכם, או תשלבו אימונים של דקה בעבודה. זה יכול להיות בטן סטטית (פלאנק), שכיבות סמיכה, כפיפות בטן או אפילו מתיחה טובה לשרירים.

מצא שמחה בפעילות גופנית: בשיעור הראשון בקורס מאמני כושר אמרו לנו שהאימון הכי טוב לבן האדם הוא האימון שגורם לו להמשיך להתמיד. מניסיון החיים העשיר שלכם אתם כנראה כבר יודעים, אם יש הנאה, יש התמדה! וודאו שהאימונים שלכם מהנים. תשלו פעילויות שאתם אוהבים ונהנים מהם, כאלו שגורמים לגוף שלך לנוע ולזוז, כמו למשל: ריקוד, משחקי כדור עם חברים, פעילויות עם הילדים וכו'. כל אלו יגרמו לכם לנוע ולצאת מבטלה מבלי להרגיש שאתם במטלה.

צילום: pixabay

פעולה מאזנת:

על ידי ביצוע טיפים אלו, תוכלו להחזיר את האיזון לגופכם וחייכם תוך מניעת הצורך באמצעים קיצוניים או בצומות ממושכים. תזכרו שבסוף שבריאות היא מסע לכל החיים וזה בסדר ליהנות מדי פעם מפינוקים. אז תעצמו עיניים, קחו נשימה עמוקה, אפסו את הכוונות שלכם וחזרו להסתער על המטרה – לאורח חיים מאוזן ובריא.

צילום: pixabay

בעודנו יוצאים למסע לאיזון בריאותנו ורווחתנו לאחר חגיגות חג הסוכות, מי ייתן והעונה הזו תכניס אנרגיה מחודשת, איזון וחיוניות לחייכם. שתגיעו לגבהים חדשים במסע האישי שלכם, עם גוף ונפש בהרמוניה מושלמת.
זכרו, אתם אף פעם לא לבד בנתיב הזה. אם אתם מוצאים שאתם זקוקים לתמיכה והדרכה מקצועית בחיפוש אחר בריאות וניהול משקל טובים יותר, אל תהססו לפנות. השקט שלכם הוא בראש סדר העדיפויות שלי. מאחל לכם חג שמח ובריאות!

מאת אביעד אולמן מנטור להצלחה מנטלית ופיזית

הוספת תגובה

הוספת תגובה