עמוד הבית » חממת מפעל הפיס לאופנה 6

חממת מפעל הפיס לאופנה 6

המעצב אהרון ישראל גניש עם הדוגמנית חן יאני בפריט בעיצובו צילום גיל חיון
מפעל הפיס יוצא עם קול קורא להגשת מועמדויות לחממת מפעל הפיס לאופנה 6 ומזמין מעצבים להצטרף לנבחרת המובילה של ה- Upcoming Designers

מפעל הפיס יוצא זו השנה השישית עם פרויקט "חממת מפעל הפיס לאופנה" שנועד לתמוך בתעשיית האופנה המקומית ולקדם מעצבים צעירים. במסגרת הפעילות, יוצא היום מפעל הפיס בקול קורא למעצבים צעירים להגיש הצעות לעיצוב קולקציית ביגוד חדשה הכוללת לפחות 10 מערכות לבוש. תנאי הסף השנה פונים למעצבים שמנהלים מותג עצמאי הקיים לא פחות משנתיים ולא יותר מעשר שנים. השנה הוחלט, בהתאם לרוח התקופה, כי המעצבים שניגשים לקול הקורא יתבקשו להתייחס לנושאי קיימות וסביבה תוך שימוש בחומרים מקומיים.

את ההצעות למועמדות לפרויקט ניתן להגיש עד לתאריך 12 ביולי 2020, באתר מפעל הפיס www.pais.co.il.

דולין מלניק, מנהלת אגף התרבות והאמנות במפעל הפיס: "אנו ממשיכים בפעילות חממת מפעל הפיס לאופנה, זו השנה השישית. השנה, לנוכח רוח התקופה החלטנו לבקש מהמעצבים שניגשים לקול הקורא לקבל השראה מעולם הקיימות והסביבה ולעשות שימוש בחומרים מקומיים.

עולם האופנה הינו חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית ולכן נמשיך ונתמוך במעצבי האופנה הצעירים יחד עם הניסיון והידע של אושיות וותיקות בעולם האופנה הישראלי. לשמחתנו, במהלך השנים בוגרי החממה השתלבו בתעשיית האופנה והגיעו להישגים מרשימים בארץ ובחו"ל".

כמדי שנה, ועדה אמנותית מקצועית המונה מעצבי אופנה מובילים ודמויות בולטות בעולם האופנה הישראלי, תבחן את ההצעות שיוגשו ותבחר מתוכן עד 6 מעצבי אופנה שיזכו במענק בסך של עד 120 אלף ₪ ובליווי מקצועי לעיצוב והפקת קולקציית ההלבשה החדשה. הקולקציות החדשות יוצגו ב"שבוע האופנה תל אביב "בניהולו ויוזמתו של מוטי רייף, במסגרת תצוגת האופנה Upcoming Designers.

פריטים מהקולקציה בעיצובה של דקלה עינת חממת מפעל הפיס צילום: גיל חיון

חממת הפיס לאופנה נחשבת להצלחה גדולה ול"גולת הכותרת" של שבוע האופנה הישראלי. חלק מהמעצבים שזכו בשנים עברו הפכו לשמות בולטים בתעשיית האופנה וחלקם אף הוזמנו להציג בתערוכות מובילות בחו"ל, ביניהם: שחר אבנט, הד מיינר, טלי קושניר, קים דרור, ענת משולם ודור חן עם המותג Holyland Civilians, אריאל טולדנו, נדיר שושני, דקלה עינת ועוד.

עיצוב נדיר שושני חממת מפעל הפיס
צילום:גיל חיון

חברי הוועדה האמנותית שתבחר את המעצבים:

קלודט זורע – אמנית ומעצבת אופנה צרפתייה-ישראלית, חיה ועובדת בישראל וביפן. למדה במשכן לאמנויות חיפה ומכללת שנקר. קלודט כיום מרצה באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" בירושלים, והמנהלת האמנותית של מוזיאון "בית העיר" תל אביב.

 שגיב גלעם – בוגר מצטיין של החוג לעיצוב אופנה בבית הספר הגבוה שנקר. עבד במשך 18 שנה ב'קסטרו', כמנהל הקריאטיבי של המותג. כמו כן שימש כמעצב הראשי של קו הגברים – 'קסטרו מן' והקים את השלוחה של הסטודיו לעיצוב של קסטרו בסין, בה התגורר כשלוש שנים.

כיום בעל סוכנות המספקת שירותי ייעוץ קריאייטיבי, פיתוח עסקי  ופיתוח מוצר למעצבים ומותגים בארץ ובעולם.

הגר אלמביק – בוגרת שנקר, מעצבת ראשית ובעלים משותפים של חברת האופנה אלמביקה. "אבי עמנואל הצופה, היה רב חובל ופסל. היצירה שלו היא חלק ממני. ממנו למדתי והבנתי את התלת מימדיות של הפיסול. אבי הוציא את הצורה מהאבן ואני יוצרת בבדים. האישה שעומדת לנגד עיני היא בת בלי גיל, סקרנית, עצמאית, בעלת נוכחות. הבגדים מעוצבים לנשים בכל העולם ובישראל. אני יוצרת את הבגד בחדוות היצירה ומאהבה לנשים בכל גיל. מתבוננת בה. נהנית מהחירות של האישה , לבחור לעצמה וליצור משלל האופציות הבלתי נגמרות."

 מוטי רייפ – מוטי רייפ הוא אחד מהמפיקים המובילים בישראל, עם מעל 25 שנות נסיון בתחום, בבעלותו חברת רייפ אנטרטיינמנט המתמחה בהפקת אירועי אופנה. בשנת 2010, בשיתוף עם עריית תל אביב, התאחדות התעשיינים חברת הנדל"ן גינדי, ומשרד התיירות, יזם רייפ את שבוע האופנה הישראלי GINDI TLV FASHION WEEK. שבועות האופנה זכו להצלחה וסיקור בינלאומי רב וארחו מעצבי על, בניהם מיסוני ורוברטו קוואלי, ואורחים קניינים ועיתונאים בינלאומיים, בניהם עורכת ווג איטליה- פראנקה סוזאני.

 מיכל צ'יטיאט סמנכ״ל בבית האופנה "רונן חן" במשך 17 שנים עד לאחרונה. מיכל הצטרפה לרונן חן בתחילת דרכו במטרה לפתח את השוק הבינלאומי, אך במהרה הייתה אחראית גם על השוק המקומי. בשנות פעילותה צמחה החברה מעסק קטן לרשת ענפה ברחבי הארץ ולאחד ממותגי האופנה האיכותיים והמוערכים בארץ. העבודה על השוק הבינלאומי כללה בניית מערך מכירות, כמו גם רשת שיווק והפצה. היום, בין היתר, מיכל יועצת למעצבים מקומיים לפרוץ אל השוק הבינלאומי.

דוד עדיקא – אמן ומרצה בתחום הצילום, ראש המגמה לאמנות פלסטית בביה"ס לאמנויות ע"ש אריסון בתל אביב. חבר מועצת הפיס לתרבות ולאמנות.

סהר שלו – סהר שלו עסק בעשור האחרון בעיתונות אופנה בעיתונים ״הארץ״ ו״ידיעות אחרונות״, ובימים אלה הוא חוקר אופנה ותרבות וכותב תוכן עצמאי.

הזוכים בחממת הפיס לאופנה 1 : הד מיינר, אלירן נרגסי, רותם וניר גואטה למותג Hannah , גל שנפלד למותג Mews , אסף ריב, יען לוי ותמר לויט למותג Muslin Brothers, נדב רוזנברג למותג Northern Star  ורחל כהן למותג  Common Raven.

הזוכים חממת הפיס לאופנה 2 : סבינה מויאל מוסייב; אלישע אברז'יל; דפנה פילוסוף, נועה גור ונוי גוז עם המותג TRES; הילי יעקבי וארי שוסטרוביץ' עם המותג HILI ARI; טלי קושניר (ט.ק); ענת משולם ודור חן עם המותג Holyland Civilians.

הזוכים חממת הפיס לאופנה 3 : שחר אבנט עם המותג SHAHAR AVNET, עדי בנג'ו עם המותג Adi Benjo, דנה כהן, מוריאל דז'דטי, אריאל בסון בעל סטודיו ARIEL BASSAN, וערן שני עם המותג ERRANT.

הזוכים בחממת הפיס לאופנה 4 : קים דרור בעלת קימקה סטודיו, שירלי לסרי  בעלת המותג "פטי פואה", מיכל ירסאנש מנגיסטו, שאדי עבד, ערן צמח ושרה אנשין בעלי המותג KAETE DAN, שירן ראובן בעלת המותג mamo וענר שבח בעל המותג aner 5777.

הזוכים בחממת הפיס לאופנה 5:  אריאל טולדנו, נדיר שושני, ניב קרן, אהרון ישראל גניש, אור איידלמן, דיקלה עינת.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה