עמוד הבית » טביליסי: המקומות וההמלצות הכי שוות

טביליסי: המקומות וההמלצות הכי שוות

צילום: Freepik
בירתה של גיאורגיה, טביליסי, היא עיר אותנטית יפה במרחק טיסה קצר מישראל. טביליסי תקבל את פניכם בחום האנושי המפרגן של תושביה הידידותיים, מונומנטים מרשימים שמציעים מסע מרגש אחורה במנהרת הזמן כאשר העבר מתעורר לחיים בכל פינה וכן כמויות אדירות של אוכל נפלא שמחמם את הפה ואת הלב.

טביליסי הפכה מזמן ליעד מבוקש בקרב זוגות, משפחות וחברים, שמחפשים לנפוש בזול מבלי להתפשר על מקסימום פאן.
מחפשים דילים משתלמים לטיביליסי?
לפניכם מספר מקומות ואטרקציות שאסור לפספס בחופשה הבאה שלכם בעיר הגיאורגית הקסומה:

טביליסי ממעוף הציפור
דרך נהדרת לראות את העיר הגדולה ביותר בגיאורגיה היא ממרומיו של מבצר נריקלה (Narikala Castle). המבצר העתיק מהמאה הרביעית, שמכונה גם מבצר האם של טביליסי משקיף על העיר ועל הנהר. ניתן להלך לאורכה של גבעה תלולה ולראות גם את כנסיית סנט ניקולס.
שימו לב שהמסלול מוצע בשביל של 1500 מטרים מסביב למבצר ועד העיר העתיקה, בכניסה ליד הגנים הבוטניים. היכונו לנוף עוצר נשימה!
מומלץ לקחת גם נסיעה בפוניקולר של העיר הפועל משנת 1905 ומרחף לאורך מדרון ההר. בקומפלקס של הפוניקולר יש גם מסעדות ולא לשכוח להפיק כרטיס נסיעה וכמובן, להתענג על התפאורה לאורך 501 מטרים של המסלול.

להתחבר לעבר באתרי מורשת
הלב הפועם של טביליסי הוא ללא ספק העיר העתיקה שלה אשר שמרה על צביון בניחוח של פעם עם קולקציה של מסעדות המגישות אוכל גיאורגי אותנטי לצד מאכלים בינלאומיים, בוטיקים וחנויות של מזכרות לצד מלונות מפנקים.
העיר העתיקה ממוקמת למרגלות המבצר והיא בדיוק המקום ללכת לאיבוד במבוך של הרחובות הציוריים או לשבת לדרינק תחת אחת הגפנים. הכינו את המצלמה כי טביליסי העתיקה פוטוגנית במיוחד.
מקום נוסף לגלות בו את ההיסטוריה של העיר היא במוזיאון הלאומי של גיאורגיה המציג פריטים מהעבר של האומה הגיאורגית כולל תכשיטים, כלי נשק ועוד פריטים ואוצרות כמו פריטים פרה- היסטוריים שהתגלו בגיאורגיה ועד חפצים מזהב וכסף.
אם בענייני מוזיאונים עסקינן, המוזיאון הפתוח לאתנוגרפיה מציג מלאכות עממיות ומסורות מרחבי גיאוגרפיה, כולל הדגמה והמחשה באמצעות מבנים אותנטיים ייחודיים המחולקים לאזורים שונים ובתי אבן ייחודיים ובתי עץ וכן טחנות מים ובעונה החמה נערכות כאן לרוב חגיגות מוסיקליות שמחות.
מרחצאות הגופרית של טביליסי הן אתר חובה נוסף לחובבי ההיסטוריה המפליא לתאר את ההיסטוריה של העיר שקשורה למעיינות החמים הטבעיים בסביבתה.

אוכל גיאורגי טעים ובילויים סוערים בעיר
גיאורגיה נחשבת למדינה זולה ובטביליסי תוכלו לאכול כמו מלכים כמו גם להתפנק במלונות אטרקטיביים בעלות משתלמת. החוויה הקולינארית הלוקאלית כוללת מנות מפורסמות מהמטבח הגיאורגי המוגשות במסעדות השונות ברחבי העיר, רבים מהם על טהרת הבצק.
בין המועדפים על המקומיים והתיירים, ניתן לציין את החינקלי – כופתאות גיאורגיות שמוגשות עם קפלים כאשר האצבעות תופסות את הכיסון מהקשר העליון שלו והמילויים משתנים ממקום למקום, חצ'אפורי שמגיע עם גבינה, חמאה וביצה בחלק העליון, מרק חרצ'ו המהביל שטובע בתבלינים, אגוזי מלך, עוף או בקר המבושלים לאורך זמן.
מלבד האוכל המופלא תוצרת גיאורגיה, טביליסי מציעה גם ברים ומועדונים עם חיי לילה תוססים. בטביליסי משלמים במטבע מסוג לארי והדרך הנוחה להתנייד היא ברכב או במונית.
טביליסי גם מהווה נקודת יציאה לטיולים ברחבי גיאורגיה עצמאיים או מאורגנים, כמו טיולי ג'יפים הרפתקניים בין ההרים.

כדאי ללון במרכז העיר על מנת שיהיה קל להגיע לאתרים השונים ולא לוותר גם על ביקור בשווקים המקומיים ובחנויות עם נציגויות של מותגים בינלאומיים מובילים.
חפשו דילים משתלמים באתר המציג מגוון חבילות נופש אטרקטיביות לבירת גיאורגיה – חוויה גדולה מהחיים במחירים שתאהבו.

הוספת תגובה

הוספת תגובה