עמוד הבית » טבע, קולינריה ולינה במקומות ייחודיים

טבע, קולינריה ולינה במקומות ייחודיים

האפנדי צילום אסף פינצוק
זה הזמן לצאת לטיול שמשי בשבילים ההיסטוריים בעכו, לצפות מקרוב בביצות קדמוניות שכיסו את אזור הקריות ובבעלי חיים רבים ביניהם הצב הרך והג'מוס, ולישון בצימרים בוטיקים שנבנו בתקופה העות'מאנית.

טיול בעכו הוא מסע מרגש אל היסטוריה מפוארת וחוויה מיוחדת במינה. החורף נגמר, וכעת הגיעה העונה המתאימה ביותר לצאת ולראות את האגמים המרשימים, תחנת הקמח מהתקופה הצלבנית, ובעלי חיים שונים וייחודיים לאזור.

לצד אטרקציות מוכרות כגון אתרים היסטוריים, הנמל, השוק הצבעוני והבזאר הטורקי, העיר עכו מציעה גם טיולים בטבע, נופים ירוקים, זני פרחים ובעלי חיים מעניינים בשמורות טבע נסתרות. אחת השמורות המומלצות בקרבת העיר עכו, היא שמורת הטבע עין אפק.

שמורת הטבע עין אפק משמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ. בשביל הביצה שבשמורה הולכים המטיילים מעל ביצה מוקפת בצמחיית גדות עשירה ועופות מים ססגוניים. ניתן לצעוד על גשר הצף מעל מעיינות, לראות שפמנוני ענק שוחים, לצפות בעופות מים ופריחות בעונה ואפילו לפגוש להקת ג'אמוסים המתגוררת במקום.

הטיול מתחיל במקור המים של מעינות אפק בעמק עכו הנקרא אקוויפר הנעמן, שמקורו הוא מי הגשמים הממלאים אותו מידי שנה. בצידה הצפוני של השמורה, מנוקזים מימי המעיינות לתעלת ניקוז המובילה לנחל הנעמן, שנשפך לאחר כתשעה ק"מ לים מדרום לעכו.

צילום אורי ארליך

בתחילת המסלול ממוקם גן מקלט לצמחים בסכנת הכחדה. זהו אוסף של צמחים מאזור הנעמן, ובו יותר מ-20 מינים נדירים הצומחים באזור.

התחנה הבאה תהיה טחנת הקמח העתיקה, שנבנתה בתקופה הצלבנית על יסודות מבנה רומי. בעבר שימש האזור כמרכז חקלאי חשוב. ניתן לטפס לגג הטחנה כדי ליהנות מתצפית פנורמית על האזור. רשות הטבע והגנים שיקמה את המבנה וכיום הוא משמש מוזאון קטן המציג מתקנים חקלאיים ושרידים מהטחנה העתיקה. באולם המרכזי ניתן להינות מהקרנת  תכנית אורקולית המתארת את הטבע בשמורה.

שביל הסיור יוצא מטחנת הקמח, עובר מעל הסכר העתיק ומגיע אל ברכות המצודה – שתי ברכות שנחשפו בשנת 1982. משם, חולפים על פני חלקת האחו., שם רועים להם בשלווה ג'מוסים.

לבה של השמורה הוא האגם הגדול, המוקף עצי אשל, גבעולים גבוהים של קנה וסוף וסבכים של פטל. חוצים את האגם על גבי שביל עץ ארוך, המרחף על פני המים וחולפים מעל דגים רבים בהם אמנון, קרפיון, גמבוזיה ושפמנון, כשמעל ירחפו זנים שונים של ציפורים.

צילום אורי ארליך

את ארוחת הצהריים, ניתן לקיים באחת המסעדות הבולטות בעיר עכו, לדוגמה במסעדת "רותס" (שורשים), מסעדת שף בשרית עכואית, המסעדה הכשרה הראשונה והיחידה בעכו העתיקה, עם תפריט מעניין שמחבר בין המטבח הערבי, הישראלי והלבנטיני. על רותס חתומים השף הוותיק אורי ארנולד, הבעלים של ארנולד'ס המיתולוגית, ושני שותפיו ילידי העיר – האחד מוסלמי והשני נוצרי. המסעדה ממוקמת באולם אבירים היסטורי, בחלל אבן עתיק משוחזר.

מסעדת מרקטו, מסעדה קטנה וייחודית השוכנת בין כתליו של הבזאר התורכי, מתחם השוק המקורי מהמאה ה-18, בעכו העתיקה. במסעדה מתבשלות מנות משובחות בהשפעת המטבח האיטלקי-ים תיכוני. את המנות מכין השף לעיני הסועדים, תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים שמקורם בשוק המקומי.  ושימוש בחומרים ידידותיים לסביבה.

לאחר הטיול והארוחה, ניתן להגיע לתוך העיר העתיקה בעכו, ולצד האטרקציות הרבות, לשלב לינה בצימרים ומלונות יחודיים במינם ובאופיים, המציעים חוויה תיירותית והיסטורית. החל מצימרים בתוך אתרים היסטוריים בסמטאות השוק וכלה בבתי מלון במבנים עתיקים מפוארים על חוף הים. כך לדוגמה,  ניתן ללון ב:

מתחם דירות עלמא: בלב העיר העתיקה, קרוב לאטרקציות המרכזיות ובמרחק קצר מהשוק ומהנמל. עלמא מציעה לאורחיה חוויה היסטורית עם אלמנטים צלבניים ועות'מאניים ששומרו בהקפדה. שילוב של מראות, ריחות ורעשים של העיר התוססת, לצד השקט והשלווה השורים בחצר הפנימית ובמתחם. ניתן לשכור כל דירה בנפרד, לחבר שתיים מן הדירות לדירה גדולה יותר, או לשכור את כל המתחם לבילוי של חברים או משפחה.

מקום ייחודי נוסף הוא מתחם עכותיקה, שבנה היזם ואיש הנדל"ן מאיר דודסון, הבנוי מצימרים ייחודיים , מפוארים ומאובזרים, שבחלקם מרפסות עם נוף מרהיב לים התיכון.

הבניינים שבהם שוכנות הסוויטות בעכותיקה נבנו בתקופה העות'מאנית, בעת ההתרחבות של העיר, מאבן כורכר שנחצבה מהים. החדרים והדירות במתחם פזורים בין סמטאות העיר העתיקה, כאשר לחלקם נשקף נוף הים ולכל אחד מהם היסטוריה משלו. סמוך למתחם, נמצאת החומה המערבית, השוק והים.

אורחים המעוניינים ללון במלון שזכה בפרס המלון הנבחר באזור המזרח התיכון בקטגוריות שירות ומחיר, על ידי אתר TripAdvisor לשנת 2012, יוכלו ליהנות ממלון עכוטל: מלון בוטיק הבנוי בתוך חומת אתר המורשת העולמי, בעיר העתיקה של עכו. הבניין הינו מבנה היסטורי משופץ אשר נבנה במקור על ידי העותומנים ושימש למגורי קצינים. המלון נמצא ליד שער היבשה בעיר העתיקה, במרחק הליכה קצר מכל האתרים החשובים בעיר העתיקה.

מלון יוקרה בולט ביופיו הוא מלון אפנדי- מלון האפנדי שוכן בתוך שני בתים עתיקים אשר מעל ל- 1500 שנות חיים אצורות בין כתיליהם. שני הבתים שוחזרו בקפדנות והפכו למלון בוטיק ייחודי במינו. במלון 12 חדרים מיוחדים, אשר פרוסים על פני שלושה מפלסים נפרדים. בכל מפלס ארבעה חדרי אירוח, ובמרכזו סלון משותף עם פינות ישיבה בהן ניתן להירגע ולנוח. החדרים מאובזרים במיטב הפינוק המודרני המתבקש וזאת  מבלי לאבד מהאותנטיות הקסומה והאווירה המיוחדת כאשר כל חדר יחידי במינו ובאופיו. בחלקו הצפוני של המלון נמצאת מרפסת גדולה שבה האורחים יכולים ליהנות מנוף עוצר נשימה של הים בשילוב היופי של העיר העתיקה. כמו כן, המלון מספק טיפולי ספא, חמאם טורקי בן 400 שנה ויין ממרתף המלון.

מלון האפנדי
צילום אסף פינצוק

 

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה