עמוד הבית » טיפים על שמיכות פוך

טיפים על שמיכות פוך

ורדינון כירבולית דגם קיוב צילום תמי בר שי דן לב
כשרוצים לבחור שמיכת פוך יש כמה דברים שחשוב לדעת. בין אם כבר הוצאתם את שמיכת הפוך שלכם מהבוידעם ובין אם אתם ישנים עם פוך לאורך כל השנה, חשוב להכיר את האפשריות לבחירה.

תפקיד השמיכות הוא לבודד ולשמור על החום שהגוף מייצר. כאשר מדברים על דרגות חימום השמיכה, מתכוונים בעצם לדרגת בידוד החום.

ככל שלשמיכה כושר בידוד טוב יותר, כך יהיה חם יותר מתחתיה, ולכן אנשים שפולטים חום מעל הממוצע יסתפקו בשמיכה מבודדת פחות, ואנשים שתמיד קר להם יצטרכו לבחור בשמיכה בדרגת בידוד גבוהה.

שמיכות פוך טבעי – ממולאות בתערובת של פלומה ונוצות אווז בצפיפות גבוהה מאוד המונעת את בריחת הפלומה החוצה ומבטיחה שהשמיכה תישאר איתכם לאורך שנים ארוכות. הפלומה הינה חומר מבודד, רך ונעים ומאפשרת נוחות מירבית בזמן השינה בשל היותה חומר נושם.

ככל שאחוז הפלומה גבוה יותר איכות השמיכה וכושר החימום שלה גבוהים יותר. יש להבחין בין פלומות אווז לברווז, כשפלומת האווז נחשבת  איכותית יותר.

כשהפוך איכותי, גם שמיכה קלה נחשבת למאוד טובה, כי כאשר המילוי איכותי ניתן להפחית את כמותו, כך שלא כדאי להניח באופן אוטומטי ששמיכת פוך דקה או קלה תבודד ותחמם פחות.

היתרונות המרכזיים של הפוך הטבעי הם החום המירבי, שמתאים במיוחד לאנשים הסובלים מקור מכיוון שהוא מבודד טוב יותר את חום הגוף, וכן החומר הטבעי ממנו עשוי מילוי השמיכה.

טבעונים או סובלים מאלרגיה אבל לא רוצים לוותר על שמיכת פוך? בחרו בשמיכות פוך סינתטי הממולאות בסיבים סינטטיים מסוג מיקרופייבר רכים או סיבי הולופייבר חלולים, שניהם מבודדים היטב. המילוי הסינטטי עשוי סיבים המודבקים יחד במבנה היוצר נפחיות, רכות ובידוד תרמי (ככל שמשקל המילוי גבוה יותר כושר החימום של השמיכה גבוה בהתאם). סיבי הפוך הסינטטי עוברים תהליך ריכוך מיוחד המקנה להם גמישות מרבית.

היתרונות המרכזיים של הפוך הסינתטי הם התחזוקה הקלה שמאפשרת כביסה רגילה, וכן המחיר הנוח יותר לעומת פוך טבעי. אגב, כאשר מייבשים את השמיכה במכונה, מומלץ להכניס למייבש כדור טניס שיחבוט בשמיכה וישמור על הגמישות שלה.

שמיכת פוך לילדים –  שמיכות פוך סינתטי מתאימות יותר לילדים הן מבחינת משקלן הקל והן מבחינת החומרים מהן היא עשויות. לא מומלץ לכסות ילדים עד גיל 10 בשמיכות במילוי נוצות טבעיות כדי שלא יפתחו אלרגיות ובעיות נשימה. לתינוקות עדיף שימוש בשמיכת פוך סינתטית המתאימה לשימוש מגיל לידה, עם מילוי אנטי-אלרגני שנבחר במיוחד עבורם.

כמה עצות פרקטיות חשובות לטיפול, ניקוי ותחזוקה נכונה של שמיכות פוך

את שמיכות הפוך מחורף הקודם יש לאוורר לפני השימוש בעונה הקרובה. להוציאן אותן מהאחסון, לנער קלות, לפרוש אותן ולהניח להן להתמלא באוויר מחדש.

שמיכות פוך טבעי דורשות ניקוי יבש, טיפול זהיר ובעיקר ייבוש מקצועי. הכנסת שמיכות פוך טבעי למייבש כביסה הביתי או ייבושן באוויר הפתוח עשויים להרוס את המילוי בעקבות הצטברות לחות ועובש והתפתחות חיידקים.

שמיכות טבעיות כדאי לנער מדי יום ולא לחשוף לשמש. בחורף, מומלץ לאוורר את השמיכה מספר פעמים באזור מוצל לשחרור הזיעה. חשוב לא לאחסן את השמיכה בניילון, שקיות ואקום למיניהן, אלא כאשר היא עטופה בסדין ורצוי עם כדורי נפטלין.

שמיכות סינטטיות ניתנות לכביסה במכונה על פי הוראות היצרן. בפעולת ייבוש השמיכה, מומלץ להכניס למייבש מספר כדורי טניס שיחבטו בשמיכה ויסייעו בשימור הגמישות.

אגב, כוכבות נוספות של החורף הן הכירבוליות ושמיכות המיקרופייבר הרכות והמלטפות בגימור קטיפתי. שמיכות המיקרופייבר עמידות לאורך זמן, רכות מאוד וקלות לתחזוק, ולכן הן גם מאוד פופולריות.  נהדרות לישיבה מול הטלוויזיה, להתכסות בהן במרפסת בערבים קרירים, וכמובן – לשנת לילה מפנקת. אבל כאשר קונים שמיכת חורף ממיקרופייבר לבחור אותה לפי הצורך והשימוש, ובהתאם לכך גם את עובי הבד ודרגת הרכות: לשמיכת לילה, לדוגמה, העדיפו שמיכה גדולה ועבה, בעוד שלכירבולית מול הטלוויזיה אפשר להסתפק גם בשמיכה דקה יותר.

ורדינון כירבולית דגם קיוב
צילום תמי בר שי דן לב

 

בחודש נובמבר יש לכם הזדמנות נהדרת להתחדש בשמיכת פוך מפנקת בהנחה של 40% שמציעה ורדינון לרוכשים במגוון סניפיה בפריסה ארצית וגם באתר https://www.vardinon.co.il/.