עמוד הבית » טרנד? מדוע מאות ישראלים בוחרים להפוך ל-NLP פרקטישינר

טרנד? מדוע מאות ישראלים בוחרים להפוך ל-NLP פרקטישינר

בוגרי קורס NLP במכללת "עובדים ולומדים"
כמעט כל אחד שמע את המונח NLP בהקשר כזה או אחר. האם זו שיטה שמוכחת מדעית או משהו שיותר קשור לרוחניות? מדוע בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים לעבור הכשרה בתחום ולהפוך למדריכים ומאמנים מוסמכים בתחום? רוני קציר

"NLP היא שיטת תקשורת אבל אם להיות מדויק יותר היא שיטת תקשורת עם עצמך. ברגע שאנחנו יכולים לתקשר עם עצמנו בצורה חדה יותר יש לנו יתרון על פני אחרים משום שעכשיו אנו יכולים לשלוט במחשבות, רגשות והכי חשוב בדרך בה אנחנו מתנהגים. אני אוהבת לומר ש-NLP זה כלי למציאת מצוינות. מצוינות שקיימת בתוכנו. ה-NLP מאפשר לנו להוציא אותה החוצה" כך אומרת אילנית הרשקוביץ-הזה, מובילת התוכנית להכשרת NLP פרקטישנר במכללת 'עובדים ולומדים'.

הרבה מאוד מנטורים ושיטות מבטיחים 'להפוך אותנו למצויינים יותר' במה NLP שונה?

לא מדובר כאן במיסטיקה או 'כוחות נעלמים', NLP היא שיטה מאוד פרקטית. מה שהשיטה נותנת לנו היא 20 דרכים שונות להקשיב לעצמנו ולאנשים אחרים. ככה אנחנו יכולים לזהות דפוסים שעד לפני רגע לא ממש ראינו. זה יכול להיות הדרך שבה אנחנו מדברים, למשל כיצד טון הדיבור שלנו משתנה, הדרך שבה אנו נושמים, תנועות העיניים, הדרך שבה אנחנו מחזיקים את הגוף… ברגע שאנחנו מזהים דפוסים 'בעייתיים' אנחנו יכולים באופן יזום לשנות אותם בעזרת תרגילים מעולם ה-NLP. אנשים שמשתתפים אצלי בתוכנית נדהמים מאיך שהשיחות שלהם עם בני הזוג, הילדים והאנשים בעבודה משתנות. זה ברור למה. ברגע שהם יכולים להקשיב לאנשים בצורה טובה יותר כל התקשורת שלהם היא הרבה יותר אינטימית.

מי האנשים שמשתמשים ב-NLP היום?

"יצא לי להכשיר אנשים ממגוון רחב מאוד של תחומים – יזמים, בעלי עסקים, אנשי מכירות, מנהלים, מטפלים, יועצים, מאמני כושר, אנשי משאבי אנוש ועוד. יותר אנשים מבינים את כוחו של ה-NLP ולכן רוצים לקבל את הכלים האלה. הרבה פעמים הם רוצים לעשות שינוי בקריירה או בחיים האישיים שלהם ויש גם אנשים שרוצים לעסוק בזה פול טיים ולהפוך את הטיפול עם NLP למקור ההכנסה העיקרי שלהם".

אפשר להפוך את העיסוק ב-NLP לקריירה ולהרוויח מזה כסף?

"הקריירה היא לא ה-NLP עצמו אלא מה שאנחנו עושים עם זה. קודם כל כדי לאמן יחידים או להנחות קבוצות בשיטת ה-NLP חייבים קודם לקבל הכשרה של NLP פרטישנר. מה שיפה הוא שהיום אנשים הרבה יותר פתוחים לקבל עזרה ולעשות שינויים בחייהם עם כלים שאינם בהכרח הפסיכולוגיה הקונבנציונלית. מאמנים בתחום גובים בין 200 ל-400 שקלים לאימון בעבודה אחד על אחד ואם מדובר בקבוצות אפשר לגבות בין 1,000 ל-3,000 שקלים, זה תלוי במשך התוכנית ורמת הנסיון של המאמן. אז לשאלתך, כן, אפשר להתפרנס מזה אבל זה דורש השקעה בלימודים ושיפור היכולת המקצועית כמו בכל תחום אחר".

אילנית הרשקוביץ הזה מנחת קורס NLP פרקטישנר במכללת "עובדים ולומדים"

 

איפה הכי כדאי לקבל הכשרה כדי להפוך ל-NLP פרקטישנר? ישנן הרבה מאוד מסגרות שמציעות את הלימודים האלה היום.

"אני חושבת שכדי לקבל הכשרה מקצועית מסודרת צריך מקום מסודר. במכללת 'לומדים ועובדים' המקום בו אני מלמדת עובדים עם חברות מאוד גדולות במשק כמו פרטנר, חברות הביטוח מנורה, מגדל, הפניקס וכלל, וקופת חולים לאומית. לכן ישנה במכללה תוכנית NLP פרקטישנר מוסדרת שמוכרת ומפוקחת על ידי ארגון המאמנים הבינלאומי IACTM. זה אומר שהתעודה והתכנים המועברים בתוכנית מוכרים בארץ ובכל העולם. בנוסף, ברגע שתוכנית ההכשרה מסתיימת, ישנו ליווי – סופרוויז'ן – למשך שישה חודשים שבה בוגרים מקבלים מענה לכל השאלות המקצועיות שיש להם בתחילת הדרך.

בוגרי קורס NLP במכללת "עובדים ולומדים"

מעוניינים בפרטים נוספים על תוכנית NLP פרקטישנר של מכללת 'עובדים ולומדים'?

ניתן ללחוץ כאן לפרטים נוספים>>