עמוד הבית » רוצים לרענן את המטבח? הינה חמש הצעות שישדרגו אותו בקלות

רוצים לרענן את המטבח? הינה חמש הצעות שישדרגו אותו בקלות

צילום pexels
בין אם אתם אוהבים לבשל ובין אם מלאכת הבישול היא לא הצד החזק שלכם, המטבח לנצח נצחים יהיה לב הבית, והמקום שבו בני המשפחה מתאספים כדי לשתף, לספר וליצור זיכרונות מתוקים. כראוי לחדר חשוב זה, מגיע לו להיות נאה, מזמין ומעוצב בדיוק כפי שאנו אוהבים. לא משנה אם אתם בונים כעת מטבח חדש או שאתם מתגוררים בו לא מעט שנים, הינה כמה דרכים שבהן תוכלו ליצור מטבח מעוצב ולשדרג את החלל – בקלות!
  1. ממיינים ומארגנים

אחד הדברים העיקריים שהופכים את המטבח שלנו למקום מזמין פחות הוא הבלגן שיש בו. אם הארונות שלכם מלאים בחפצים שאתם לא באמת יודעים מהם, אם השיש מתפקע מפריטים שלא באמת אמורים לפאר אותו ואם התחושה שלכם במטבח היא מעט קלסטרופובית, פשוט הקדישו למשימת הסדר מספר שעות ותראו כי טוב. התחילו בפינוי המדפים והארונות ועברו למלאכת מיון מדוקדקת. בחנו מחדש מהו מקומם של פריטים מסוימים, האם ניתן לוותר עליהם או אולי כדאי להעביר אותם לבית חדש. כך המטבח שלכם יאיר לכם את עיניו בכול פעם שתיכנסו אליו, ולא פחות חשוב יהיה לכם הרבה יותר קל למצוא את מבוקשכם בקלות.

  1. יוצרים מוקד עיצובי

מטבח מעוצב הוא לא רק מטבח שבנוי על פי הטרנדים האחרונים, אלא גם כזה שאתם יוצקים אליו משמעות עיצובית משלכם. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא ליצור מוקד עיצובי שמושך את העין ועושה לכם חשק לפצוח ברקיחת מטעמים. תוכלו לעשות זאת באמצעות הדבקת טפט ייעודי לקרמיקה, ובכך לשדרג את מראה המטבח כולו. תוכלו לעצב פינת חמד קטנה המורכבת מהדפסי אומנות שאתם אוהבים או פשוט להעביר את סלסילת הירקות והפירות שלכם לקערות יפות ומעוצבות – זה לגמרי יעשה את ההבדל.

  1. כלים יפים? מחוץ לארון

אם אתם אוהבים כוסות מיוחדות, קערות מעוצבות או אפילו סירים עם אמירה מיוחדת – השוויצו בהם לעולם והוציאו אותם לחופשי! דרך אחת לעשות זאת היא ליצור מדפים ייעודיים במטבח ועליהם להציג את הכלים היפים לראווה. דרך נוספת היא להחליף את דלתות הארון בדלתות זכוכית שקופית. לא רק שזה טרנדי וגם יוסיף "אוויר" לחלל המטבח, אלא שכך תוכלו ליצור מוקד עיצובי נוסף.

  1. הוסיפו אי למטבח

המטבח שלכם מספיק גדול, ואתם מרגישים שהגיע הזמן לעלות איתו שלב? רוצים לארח במוקד נוסף בחלל אך לא בטוחים כיצד לעשות זאת? מעוניינים להוסיף משטחי עבודה למטבח ומקומות אחסון נוספים? התשובה לכל השאלות הללו היא אחת: אי למטבח. היכולת של האי לשדרג את חלל המטבח ברגע היא באמת מופלאה, ולא פלא שנוכחותו מככבת כמעט בכל המטבחים החדשים הנבנים בשנים האחרונות. הוא משמש כמקום נהדר למפגשים משפחתיים או עם חברים, כמשטח עבודה יקר מפז שבו ניתן לא רק לקצוץ, לערבב או לנקות אלא גם ממש לבשל, והוא מעניק מסגרת עיצובית יפהפייה למטבח.

  1. טאצ' של תאורה

החלפת גופי התאורה במטבח נשמעת אולי כמו משימה מסובכת, אך בפועל לא רק שהיא פשוטה להפליא, היא גם ממש מתגמלת. הוספת גופי תאורה פונקציונליים לצד תאורת אווירה יכולה לשדרג את מראה המטבח להפליא וגם לספק נוחות יתרה במהלך העבודה. כול שעליכם לעשות הוא להחליט כמה תרצו להשקיע בשדרוג, לבחור גופי תאורה המשמשים לתאורה פונקציונלית (תאורה המאירה על מוקדים ספציפיים בחלל: אזור הגז, השיש וכדומה) או תאורת אווירה (ספוטים נעימים ורכים) והרי לכם מטבח כמעט חדש לחלוטין!