עמוד הבית » יום הולדת 91 למיקי מאוס

יום הולדת 91 למיקי מאוס

שקית בד מעוצבת של מיקי מאוס במחיר 10 שקלים ברשת DAISO JAPAN צילום דן לב
אנו צריכים יותר כמוהו בעולם", אמרה ג'ולי אנדרוז על מיקי מאוס ולא בכדי. מיקי מאוס, העכבר המצויר שכולנו אוהבים, חוגג החודש (18/11 ליתר דיוק) יום הולדת יום הולדת 91 ועדיין הוא עומד בפארקי השעשועים של דיסני, מידי יום, ומברך את כולם בשמחה.

מיקי הוא שגריר של רצון טוב ומדבר את השפה הבינלאומית של האחווה. האהבה שלנו אליו מצליחה לחצות גבולות גיל, מין, פוליטיקה ואזור גאוגרפי. הוא מלווה אותנו בכל תחומי החיים – בין אם בחיתולים, במגבונים, במצעי המיטה, הפיג'מה, נעלי הבית,

כלי האוכל והאקססוריז השונים ולמרות היותו דמות ילדותית גם כשאנחנו גדלים – אנחנו רוצים להמשיך ולהזדהות איתו ועם תכונותיו. מיקי מאוס הינו אחת הדמויות המסמלות את ילדותנו, נערותנו ובגרותנו ועושה זאת ללא עוררין.

דמות לחיקוי

בדמותו של מיקי מאוס ניתן למצוא תכונות חיוביות רבות: הוא מגלם את הטוב בעולם והוא סמל של משפחתיות, חברות, הנאה, מחוק בריא, תקווה, נדיבות ועוד.

בכל פרק בסדרה שלו מופיעה אחת מהדמויות האחרות יחד איתו: מיני מאוס, דונלד דאק, דייזי דאק, גופי ופלוטו.

כל אחד ואופיו המיוחד, דבר המביא להזדהות עם הדמויות המשניות ולאהדה למיקי- על כך שהוא מצליח להתמודד איתם ולהכיל את כולם. המשמעות הנובעת מהיותו חביב ונגיש לדמויות שלצידו גורמת לנו לרצות ולאמץ את ההתנהגות החיובית שלו ובכך הוא מהווה מודל לחיקוי, אולי אפילו מבלי שנהיה מודעים לכך.

מיקי ואופנה

מיקי מאוס מוכר בלבושו הייחודי – מכנסיו האדומים ונעליו הצהובות, אך הוא הצליח להשריש מראות אייקוניים בזכות כובע המכשף, מדי הלהקה וסרבל הדיסקו שהפכו לשם דבר.

אפקט המונה מיקי

אחת מתכונותיו המצוירות הייחודיות היא שלא משנה לאיזה כיוון מופנה ראשו או לאן הוא עצמו פונה, שתי אוזניו תמיד עגולות וזוהי תכונה שיצרה חמידות נוספת עבורו והפכה את אוזניו לאייקון מוכר וברור – היכן שרואים שני עיגולים שחורים – ישנה רמיזה ברורה לדמות העכבר המצויר האהוב ביותר בעולם.

אהבתנו הגדולה לעכברון החמוד יצרה מפעל כלכלי גדול של ייצוג הדמות על סוגים שונים מוצרים.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה