עמוד הבית » יינות מובחרים מבציר 2020 לשולחן חג השבועות

יינות מובחרים מבציר 2020 לשולחן חג השבועות

דרום רוזה 2020. צילום איל קרן
בתקווה לימים שקטים, לקראת חג שבועות אספרנו עבורכם יינות מכרמים של הארץ אשר נבחרו לשולחן החג ליד מגוון גבינות ושפע פירות וירקות של יבול הארץ. חג שבועות שמח

יין "דרום רוזה" בציר 2020

דרום רוזה הוא יין רוזה יבש ואלגנטי המופק מ50% גרנאש, 25% זינפנדל ו25% טמפרניו מהכרמים בדרום הרי יהודה ורמת ערד. היין תסס במכלי נירוסטה במשך 5 חודשים. יין מרענן וקיצי, צבעו ורדרד, ניחוחו פירותי והוא משתלב באופן נפלא עם מגוון מנות מהמטבח הים תיכוני, שילוב היוצר חגיגה אמיתית לחיך.

היין רוזה אלגנטי שטעמי הפרי המובהקים שלו שומרים על איפוק ורעננות. צבעו ורוד בהיר, בעל טעמים פירותיים, רעננים, מאוזנים ומעט חמצמצים. ליין ריח פירותי ופריחת הדרים.

מתאים להגשה כאפריטיף וילווה יפה מנות ראשונות מהמטבח הים תיכוני.מומלץ להגישו בטמפרטורה של 8-10 מעלות.

אחוז אלכוהול: 12%.

יינות דרום. צילום איל קרן

מחיר מומלץ: 80 ₪

ניתן להשיג את היין בחנויות היין המובחרות ובמסעדות ברחבי הארץ

הסדרה האזורית של "יקבי כרמל " 

סדרה ייחודית ממיטב אזורי הכרמים של ישראל היינות מופקים מזני ענבים קלאסיים אשר נבצרים בכרמים מצטיינים מאזורי היין השונים. היינות מטופלים במסירות, במקצוענות ובדייקנות על מנת להביא ליידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים לזני הענבים ואזורי הגידול.

היינות האדומים בסדרה עוברים תהליך יישון בחביות בגדלים שונים במשך 10 חודשים על מנת לשמר את טעמו של הפרי וכן ולחזק את טעמי העץ. ולאחר מכן, עוברים תהליך יישון בבקבוק למשך מספר חודשים נוספים.נראות היין  אלגנטית ועדינה. על תוויות היין מופיעים ציורי חיות עם קווים המדמים מפה טופוגרפית, המסמלים את הקשר לאזור הגידול של היין ומחזקים את סיפור הסדרה.

הסדרה האזורית. צילום איל קרן

הסדרה האזורית כוללת 5 יינות: קברנה סוביניון, קברנה סוביניון שיראז, מרלו רוזה וגוורצטרמינר.

 אזורית גוורצטרמינר  גליל 2020

יין לבן חצי יבש, שהופק מענבי גוורצטרמינר. לאחר השריה קצרה, נסחטו בעדינות הענבים על הקליפות והתירוש תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומטי של הענבים. היין המשיך והתבגר במכלי נירוסטה כשלושה חודשים. היין בעל גוון זהוב ירקרק, מתאפיין בארומות של ליצ'י, ורדים וחבושים אפויים. בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מאוזנת.

גוורצטרמינר מהסדרה האזורית. צילום איל קרן

מתאים לאכילה עם גבינת צ'דר מיושנת, שוקרוט ועוף בחלב קוקוס וקארי.

אחוז אלכוהול: 13%

 אזורית קברנה סובניון הרי יהודה 2019

יין אדום יבש, שהופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון מאזור הרי יהודה. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 10 חודשים. היין מתאפיין בגוון ארגמני עמוק ובשומת של אוכמניות, קסיס ואקליפטוס, גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.

קברנה סוביניון מהסדרה האזורית. צילום איל קרן

אחוז אלכוהול: 13.5%

מתאים לאכילה עם  מנות בשר, קדרות חורף, אומצות, פסטות ברוטב בשר ועוד

יקב בראון 

אמלי שרדונה 2020

יקב בוטיק הנמצא השוכן בכפר שמואל בשפלת יהודה.הכרמים נמצאים באדמות סיידון גזר באדמה כבדה, הפרי נבצר במחצית הראשונה של חודש אוגוסט 2020, בבריקס 24. המיץ הופרד מהקליפות מיד עם הגעתו ליקב למיכל נירוסטה, בטמפרטורה של 10 מעלות למשך הלילה, להורדת משקעים. למחרת לאחר השפייה, היין תסס כשלושה שבועות, בטמפרטורה של 15 מעלות. לאחר סיום התסיסה האלכוהולית והשפייה, היין התייצב במיכל הנירוסטה 4 חודשים עד לסינון ולמילוי באביב 2021.

השרדונה יין לבן יבש צבעו בהיר וצלול בעל ארומה וטעמים של תפוח עץ, אגס ואפרסק לבן, היין בנגיעות עדין בחך עם סיומת מאוזנת פריכה המשאירה טעם רענן ועוצמתי.

אמלי שרדונה 2020 צילום באדיבות יקב בראון

אחוז אלכוהול: 14%

מתאים לאכילת גבינות קשות, פשטידות ודגים.

מחיר מומלץ : 80 ש"ח

 רוזה יבש אפרת 2020

יין רוזה יבש. היין עשוי מ-100% ענבי מרלו ,ליין ארומה פירותית עדינה ומרקם רך. גוונו ורדרד בהיר ונעים למראה. טעמו קליל ומרענן, בעל סיומת עשירה מאוד הענבים נבצרו באמצע חודש אוגוסט 2020 כעשרה ימים לפני בציר המרלו ליין אדום. המיץ הופרד מיד מהקליפות למיכל נירוסטה, בטמפרטורה של 10 מעלות למשך הלילה, להורדת משקעים. לאחר השפייה, היין תסס כמעט חודש, בטמפרטורה של 15 מעלות. לאחר סיום התסיסה, היין התייצב במיכל הנירוסטה ארבעה חודשים עד לסינון ולמילוי באביב 2021.

מתאים למנות קלילות ולשתייה בעונת הקיץ הישראלי

מומלץ להגיש בטמפרטורות בין 12 ל- 15 מעלות.

אפרת 2020צילום באדיבות יקב בראון

אחוז אלכוהול: 14.5%

מחיר מומלץ : 80 ש"ח

ניתן להשיג את היינות באתר יקב בראון

 

בציר 2020 יקב טפרברג

רוזה אסנס 2020 

הרכב זני:55% גראנש, 40% ברברה, 5% מורוודרה

הענבים גודלו בעמק אילון אשר עברו מספר דילולי אשכולות על מנת למקסם את  האיכויות של כל זן.

ענבי הגראנש נואר ,הברברה והמורוודרה נבצרו במועדים שונים עם הגעת כל זן להבשלה האופטימלית ליין הרוזה.
בציר הענבים לכל זן נעשה בשעות קרירות כדי לא לחשוף את הענבים הנבצרים לטמפרטורות גבוהות. עם הגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השידראות והענבים נכנסו לריסוק עדין.
הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות, בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן , על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים.שהו בפרס הפנאומטי האינרטי זמן קצר על מנת  למצות ארומה וצבע עדין מהזגים.
בסיום ההשריה הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר ,בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן בכדי לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה. התסיסה האלכוהולית של המיץ הנקי ערכה כ-26 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים.

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

היין מתאפיין בצבע בהיר מאוד, האף בעל נגיעות של חוף ים ופרי אגס. בפה היין בעל חמיצות מאוזנת , גוף תומך , פריך ורענן ובעל רכות נעימה.

יקב טפרברג. אסנס רוזה 2020. צילום איל קרן

אחוז אלכוהול :11.7%         

מחיר מומלץ :  75 ₪

סוביניון בלאן, רוסאן ויונייה אינספייר 2020

הרכב זני:
50% ענבי סוביניון בלאן, 35% ענבי רוסאן,15% ענבי ויונייה

ענבי הסוביניון בלאן נבצרו מההר הגבוה שבהרי אפרים, הרוסאן והויונייה נבצרו מחלקות מובחרות מעמק איילון. הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר שנבצרו ידנית עם אור ראשון. הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות, בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן, על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות ונסחטו בפרס הפניאומאטי האינרטי בלחץ נמוך ביותר, בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר ואיכותי.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ לצורך התסיסה האלכוהולית, למיץ הנקי – הוספו שמרים והיין תסס במיכל נירוסטה במשך של כ-15 יום. ענבי הרוסאן והוינייה שנבצרו מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה.
לאחר מספר טעימות של היינות השונים, פנל הטועמים של היקב הרכיב את הבלנד הסופי.
היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

היין  מציע מורכבות ארומטית עם עשבוניות ופרחוניות. יין יבש זה הינו קסום, פריך ורענן, עם נוכחות מלאה ורכה, חמיצות שובה וסיומת עדינה.

יקב טפרברג. סוביניון בלאן & רוסאן & ויונייה אינספייר 2020. צלם איל קרן.

אחוז אלכוהול: 12.7%          

מחיר מומלץ : 60 ₪

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה