עמוד הבית » "יישום העקרונות שבספר יחסוך תחלואים נפוצים ורבים"

"יישום העקרונות שבספר יחסוך תחלואים נפוצים ורבים"

שרית כהן פטל מרצה באירוע ההשקה של ספרה, צילום: קובי אשכנזי, דרים ג'ייקוב
שרית כהן פטל הוציאה לאור את הספר "פשוט להיות בריא", שבו מופיע כל הידע המקצועי הרב שצברה במהלך השנים בשילוב מחקרים מדעיים ורפואיים רבים בני ימינו שבבסיסם כתבי הרמב"ם.

שרית כהן פטל מראשון לציון, יועצת ומנחה מוסמכת לבריאות טבעית מבוססת מדע – לאור גישת הרמב"ם, מגמת תזונה. מאמנת אישית ועסקית ונומרולוגית תודעתית, הוציאה לאור בימים אלו את ספרה החדש: "פשוט להיות בריא – עשרה עקרונות בסיסיים להנהגת בריאות טובה יותר", שבו מופיע כל הידע המקצועי הרב שצברה במהלך השנים בשילוב מחקרים מדעיים ורפואיים רבים בני ימינו שבבסיסם כתבי הרמב"ם. היא גם פיתחה והוציאה בימים אלה 72 קלפי מסר והכוונה שכותרתם "הדרך שלנו אל עצמנו", שמהווים כלי עזר להתוויות מענה נקודתי לסוגייה המעסיקה אותנו והשימוש בהם נועד להאיר תשובה שכבר נמצאת בתוכנו או מסר רלוונטי מאוד עבורנו.

לאחרונה היא קיימה אירוע השקה לספרה "פשוט להיות בריא" ב- Wspaces RLZ שבמתחם הרובע, אזור התעשייה הישן ראשון לציון. את האירוע פתח ראש העיר רז קינסטליך, שהגיע לאירוע עם אשתו גלי, ובנאומו שיבח את הספר ואת חשיבותו לקידום הבריאות. הספר מיועד לכל מי שמעוניינים לשמור על בריאותם לאורך שנים וקצת איבדו מדרכם לאור מגוון שיטות התזונה והדיאטות הקיימות. לספר יש יתרונות בהיותו מדריך פרקטי הכולל עשרה עקרונות בסיסיים, פשוטים וחשובים מאוד, שמומלץ ליישמם עבור כל אדם בריא וכל מי שבריאותו חשובה לו ויישום הכללים בו הוא בבחינת רפואה מונעת.

הספר פשוט להיות בריא – עשרה עקרונות בסיסיים להנהגת בריאות טובה יותר מאת שרית כהן פטל, צילום: פרטי

שרית כהן פטל, נשואה לאריאל ואם לשלושה, למדה קורסים במסלול הנטורופתיה במדיסין וכן לימודי רפואה תזונתית מבוססת מדע של ד"ר גיל יוסף שחר. רואת חשבון, בוגרת תואר שני וראשון בהצטיינות במינהל עסקים של המכללה למינהל. לדבריה, התזונה היא הדלק שלנו וגם החומר הבונה אותנו, ולכן חשוב שנשתמש בדלק הנכון עבורנו, בכמות המדויקת לנו ובדרך שמותאמת עבורנו וכך נאיר את חיינו בבריאות איתנה.

כהן פטל: "יישום העקרונות שבספר זה יחסוך מכם תחלואים נפוצים ורבים כמו: צרבת, דלקות בבטן וכאבי בטן, סוכרת, כולסטרול וכל 'מתנות' היפות שנשמח להדיר מחיינו. והזמן הנכון ביותר ליישם אבני דרך אלו לאכילה טובה יותר הוא עכשיו! כמובן בהדרגה ובהתאמה".ברכת

בגיל 30 אובחנה אצלה מחלת הסרטן. "הייתי אז רזה באופן יחסי, אכלתי הכול מכול וללא אבחנה, והבנתי שהיקום בא ועצר אותי והרגשתי קריאה להתבונן על הדברים. כשהתגלתה אצלי המחלה, מהות הגידול לא היה ברור, הגידול נתפס בראשיתו בשלב ראשון, ולכן הוצא בניתוח ונשלח לפתולוגיה. כעבור שבוע וחצי התברר שמדובר בסרטן אלים ואגרסיבי מסוג קרצינומה ומזלי שנתפס בשלב זה. מעולם לא חזרתי לחדר הניתוח כדי להסיר את כל האיבר. אירועי הבריאות בחיי גרמו לי לעצור ולעשות שיעורי בית. הבנתי שהטריגר למחלה היה נפשי ונועד לגרום לי לעצור ולהתבונן על מהלך חיי ושעל מנת ליצור ריפוי מלא של המחלה נדרש ממני לעשות שינוי אמיתי בתפיסת המציאות שבה התנהלתי".

היא החליטה לעשות שינוי אמיתי מהותי בחייה: התגרשה, בהזדמנות הראשונה שהתאפשר לה החליפה עבודה, ניפתה את כל אותם האנשים שלא עשו לה טוב. במקביל, התחילה לחקור ולנבור בכל תחום נפש האדם ובריאותו. כל זאת במקביל לעיסוקה כמנהלת כספים לצורך פרנסתה. "יש חשיבות רבה לנפש האדם על בריאותו, ומכיוון שמזונותינו כיום מתועשים מאוד יש חשיבות רבה עוד יותר להנהגת אורחות חיים בריאים יותר בחיינו. כיום שרית מעידה על עצמה כאדם בריא, נקייה מסרטן מזה 13 שנה ואינה נוטלת תרופות כלשהן וכן רואה בהוצאת הספר הגשמה של שליחות במטרה להאיר ולהעיר רבים לשיפור בריאותם.

כהן פטל: "אנו חיים בעולם ובשפע רב של הכל מהכל, אנו חשופים למיידעים ומחקרים רבים בנושא תזונה, מודעים וידעים כל כך הרבה אך בפועל, ישראל של שנת 2023 היא המדינה עם אחוזי התחלואה מסוכרת מהגבהים בעולם. לצד השפע הרב, החלו מחלות רבות שלא היו בשני העשורים האחרונים להיות נפוצות, מתגלות רגישויות רבות למזון, אחוזי השומן עולים ומגפת ההשמנה היא מנת חלקנו. כ-58% מהאוכלוסייה סובלת מהשמנת יתר שיש לה השלכות רבות על תחלואה. רבים כלל לא מקשרים בין החולי לעודפי השומן בגופם או להנהגות בריאות שגויות שהפכו לשגרה. לכן החלטתי ליצור סדר בכל אי-סדר זה ובכלים שאספתי מזה שנים. לא המצאתי דבר. כבר לפני 800 שנה כתב הרופא הדגול הרמב"ם כתבי רפואה רבים בנושא. נכון שיש חלקים מכתביו שאינם רלוונטיים, אבל רובם רלוונטיים ואף מוצאים להם הוכחות ברורות ומובהקות במחקרים מדעיים בני ימינו. הספר לא מנחה לבחור מזון כזה או אחר, אלא יוצר מסגרת של כללים נאותים ופשוטים ליישום ומסגרת שיש בה טווח של חופש רב להתנהלות יומיומית שתוליך לבריאות טובה יותר".

מימין לשמאל – אריאל פטל, ראש העיר רז קינסטליך, שרית כהן פטל וגלי קינסטליך, צילום: קובי אשכנזי, דרים ג'ייקוב

בימים אלה היא מקבלת בקליניקה בראשון לציון פניות לייעוץ, אבחון נומרולוגי ולאימון וכן מעבירה הרצאות בחברות שמעוניינות לעודד את עובדיהם לאמץ אורח חיים בריא יותר. "באבחון נומרולוגי אני עורכת ניתוח מקיף ומלא של שם האדם ותאריך לידתו, שבו מתקבלים נתונים רבים המעידים על תכונות האדם, חוזקות וחולשות, יכולותיו המקצועיות, עיתויים נכונים לביצוע מהלכים, בדיקות התאמה זוגית וכו'. אני מעבירה גם אימונים מוגדרי מטרה, שנמשכים 12-8 פגישות שבמהלכן מקבל האדם כלים רבים להשגת המטרה שהוגדרה. אשמח לתת ממרצי ומניסיוני הרב לכל אדם שנמצא בצומת דרכים וזקוק לייעוץ והכוונה".

ניתן לרכוש את הספר "פשוט להיות בריא" ואת קלפי המסר וההכוונה "הדרך שלנו אל עצמנו":
https://saritcohen.co.il/

מאת: יהורם כהן