עמוד הבית » יצירה וואקלית מהפנטת "באתי, ראיתי"

יצירה וואקלית מהפנטת "באתי, ראיתי"

צילום דוד קפלן
תיאטרון קליפה שחוגג השנה 25 שנים, יעלה בבכורה בין ה 15 ביולי- 22 באוגוסט חלל התצוגה האנכי באגף החדש של מוזיאון תל אביב לאמנות

היצירה 'באתי, ראיתי -'  שירה, גוף, טקס ופרפורמנס, במורד "מפל האור", מתקיים באגף החדש של מוזיאון תל אביב לאמנות.

קלישאות, סלנג, גסויות ופיוט, מתמזגים לכדי – 9 "שירים אסורים", המושרים בסגנון א-קפלה בליווי תנועה מסונכרנת, ומהדהדים ב – 7 זירות התרחשות שונות. עושה שימוש במבנה "מפל האור", שנחצב באדמה כבתיבת תהודה, ומזמינה אותנו להרהר בתפיסות המקובלות שלנו על ירידה לתוך בור.

צילום דוד קפלן

הלחנים והעיבודים מהלכים על הגבולות בין הקלאסי לפופולרי ובין היצירה המוזיקלית לעבודת הסאונד. חזיון התעתועים הקולי מייצר אשליית ביטחון תרבותי-אסתטי ומאפשר לערער על שיח התקינות הפוליטית ולהנגיש מסרים מעוררי מחלוקת.

דרך משחקים מופשטים של קשרי מבט, קול ותנועה שמאפשר המבנה הייחודי, הולך ומפלס הקהל את דרכו אל תחתית "מפל האור" של הישראליות החדשה, הנפרשת בפנינו כמכתב פרידה מהמציאות המקומית.

צילום אורין יוחנן

משך המופע כשעה והוא מתקיים תוך הובלת הקהל במוזיאון והליכה ממיקום אחד למשנהו.

|יוצרים: עידית הרמן, אריאל ברונז

זמרים: רעות רבקה – סופרן, מיכל תמרי – קונטרה-אלט, אלקסנדר פיש – קונטרה-טנור, יואב וייס – בריטון, יואב איילון – בס |

מופעי בכורה במוזיאון תל אביב לאמנות:

יום חמישי, 15 ביולי בשעה: 21:30
יום שישי, 16 ביולי בשעה: 14:30
יום ראשון, 25 ביולי בשעה: 20:30

יום ראשון, 8 באוגוסט בשעה: 20:00
יום שני, 9 באוגוסט בשעה: 20:00
יום ראשון, 22 באוגוסט בשעה: 20:00

מחיר: 90 שח | הנחה לחיילים, סטודנטים: 70  שח

רכישת כרטיסים באתר תיאטרון קליפה http://bit.ly/br-gettickets

חווית נסיינית המערכת: פתיחת המופע נעשה בחלל קבלת הקהל שיר העוסק על החיים הנורמטיבים של האנשים הלחץ היומיומי שהוא סופג מססוכני החיברות, מעגלים חברתים,חינוך, עבודה.. תוך כדי תנועה השחקנים נעים בתוך החלל המיוחד של המוזאון והאוקוסטיקה יוצאת מן הכלל כך שניתן לשמוע את השירה של צוות השחקנים מדויק, העבודה בחלל הקומפוזציה היתה נהדרת, הקהל הגיב לתנועות השחקנים שאינם מדברים אך ורק דרך הידיים.הריקוויזטים היו מעטים אך השימוש בהם היה אפקטיבי ואורבני לאור החיים שאנו סופגים ביום יום שלנו. באתי, ראיתי והלכתי.