עמוד הבית » "יש השגחה עליונה בעזרת שליחי האלהים שהם המלאכים"

"יש השגחה עליונה בעזרת שליחי האלהים שהם המלאכים"

יוסי שושני, צילום פרטי
יוסי שושני, שעבר אירוע מוחי בשנת 2017, מוציא לאור בימים אלו את ספרו החדש "מלאכים בתנ"ך", שנמכר במיזם מימון המונים בהדסטרט ובו הוא חושף מיהם המלאכים שנוצרו על ידי אלוהים

בימים אלו הוציא הסופר יוסי שושני למיזם מימון המונים בהדסטרט את ספרו "מלאכים בתנ"ך". בספרו החדש הוא חושף מיהם המלאכים שנוצרו על ידי אלוהים והמשמשים כשליחים ומתווכים בין עולם עליון לעולם תחתון, ומגלה בין היתר בעזרת ציטוטים מהתנ"ך שלכל מלאך, שהוא יצור רוחני עליון, יש תפקיד או משימה לפי צו אלוהי – מבלי אפשרות בחירה או שינוי במשימה, מדוע בדרך כלל מופיעים המלאכים כאנשים רגילים לחלוטין שמראם לפעמים כעוברי אורח, לבושים כאנשים מקומיים ומדברים בשפת המקום, מהן עשר הדרגות של המלאכים, המחולקים למערכת הקודש ולמערכת הטומאה, ולפי מה נקבעו דרגות אלו ומדוע מלאך מדרגה אחת לא מתערבב עם מלאך מדרגה אחרת.

במיזם הנוכחי של מימון ההמונים לספרו החדש "מלאכים בתנ"ך" מציין שושני כי ספרו המרתק מתאר בפירוט את עולמם הסודי והמופלא של המלאכים בתנ"ך, את מעשי הפלא והכוח שלהם, את הקשר הקרוב שהיה להם עם בני האדם, את ציר הזמן בפמליה של מעלה שאינו חופף את הזמן שעל פני האדמה ואת הנבואות המראות את העתיד להיות – אך ורק כאפשרות למעשינו.

כך למשל, הוא מציין בספרו דוגמאות מהתנ"ך לפעילויות של המלאכים. למלאך יהוה היה נשק להשמדה המונית על פי מלכים ב': "וַיְהִי בַּלַּיְלָה הַהוּא וַיֵּצֵא מַלְאַךְ יְהוָה וַיַּךְ בְּמַחֲנֵה אַשּׁוּר מֵאָה שְׁמוֹנִים וַחֲמִשָּׁה אָלֶף וַיַּשְׁכִּימוּ בַבֹּקֶר וְהִנֵּה כֻלָּם פְּגָרִים מֵתִים". יחזקאל הנביא מתאר דמות מלאך שנתגלתה אליו: "וָאֶרְאֶה וְהִנֵּה דְמוּת כְּמַרְאֵה אֵשׁ מִמַּרְאֵה מָתְנָיו וּלְמַטָּה אֵשׁ וּמִמָּתְנָיו וּלְמַעְלָה כְּמַרְאֵה זֹהַר כְּעֵין הַחַשְׁמַלָה". שתי נשים עם כנפי חסידה אשר "רוח בכנפיהם" והן עפות מתוארות בספר זכריה: "וָאֶשָּׂא עֵינַי וָאֵרֶא וְהִנֵּה שְׁתַּיִם נָשִׁים יוֹצְאוֹת וְרוּחַ בְּכַנְפֵיהֶם וְלָהֵנָּה כְנָפַיִם כְּכַנְפֵי הַחֲסִידָה וַתִּשֶּׂאנָה אֶת הָאֵיפָה בֵּין הָאָרֶץ וּבֵין הַשָּׁמָיִם".

בספר "דניאל" יש עדות לכמות העצומה של המלאכים בעולם עליון. בספר "תהילים" מופיע תיאור המתייחס למעמד הר סיני, שבו השתתפה כמות עצומה של מלאכים: "רֶכֶב אֱלֹהִים רִבֹּתַיִם אַלְפֵי שִׁנְאָן אֲדֹנָי בָם סִינַי בַּקֹּדֶשׁ". המלאכים נמצאים אך לא נראים לכל אחד. כך למשל, אלישע הנביא היה בדותן כאשר מלך ארם שלח צבא רב לתפוס אותו. משרת אלישע נבהל מאוד והיה אובד עצות, ותשובת אלישע למשרתו הייתה מדהימה:  "הצבא שלנו גדול בהרבה מצבא ארם". רק הנביא יכול לראות זאת ונערו לא! יהוה 'פקח' את עיני המשרת ואז ראה: "וַיִּתְפַּלֵּל אֱלִישָׁע וַיֹּאמַר יְהוָה פְּקַח נָא אֶת עֵינָיו וְיִרְאֶה וַיִּפְקַח יְהוָה אֶת עֵינֵי הַנַּעַר וַיַּרְא וְהִנֵּה הָהָר מָלֵא סוּסִים וְרֶכֶב אֵשׁ סְבִיבֹת אֱלִישָׁע".

כריכת הספר מלאכים בתנך מאת יוסי שושני, צילום: פרטי

שושני מודה כי תמיד המלאכים הקסימו אותו כשהיה קורא בתנ"ך. "הייתי רואה אילו מעשים הם עשו שלפעמים היו כמו מעשי קסמים, ובמהלך קריאת התנ"ך התגלו לי מספר פעמים דברים על המלאכים, שרוב הקוראים בתנ"ך לא יודעים או לא מודעים להם. גם הנבואות שהמלאכים העבירו ופירשו עשו עליי רושם, כמו גם כלי הנשק האולטרה מודרניים שהיו בידיהם. כבר ב'מגן דוד ומלחמת גוג ומגוג' יש התייחסות לפעילות המלאכים ולכלי נשקם המיוחד. ספר זה שהוא דמיוני היה הבסיס לבדיקת כל פעילות המלאכים כפי שמופיעה בתנ"ך. הדבר החשוב ביותר שמשך אותי הוא שהם לא מעולמנו. עד כה אין ספר כזה שמרכז את כל פעילות המלאכים לאורך כל תקופת התנ"ך. הספר הזה נותן מידע שלא היה ידוע, מחזק את המאמינים והפחות מאמינים לשורשיו מתקופת התנ"ך, מראה שיש נבואות שיתגשמו לפי מעשינו, יש השגחה עליונה בעזרת שליחי האלהים שהם המלאכים וכל המחפש ישויות חוץ ארציות ימצא אותן בתנ"ך, כי הם היו בינינו כבר לפני אלפי שנים".

יוסי שושני לא מפסיק לכתוב ולחדש, ולאחר אירוע מוחי בשנת 2017 הוא כותב אף יותר. ארבעה ספרים נוספים, שהוא עומל עליהם, אמורים לצאת לאור בשנים הקרובות ובהם הספר "יהוה הוא האלהים" שעדיין בתהליך כתיבה, ושושני מבטיח שיפתיע את כל היהודים בעולם בנוגע לשמו של אלוהי ישראל.

יוסי שושני, תושב באר יעקב, נשוי למרים, אב לארבעה ילדים וסב לשני נכדים, עבד במשך שנים בחברת ההייטק קומברס כאיש אבטחת איכות וערך מבדקים לקבלני משנה ובהמשך עבד בעבודות נוספות. הוא מתאר את הרגעים שבהם קיבל קיבל שבץ מוחי. "הרגשתי קצת חולשה בידיים, לא התייחסתי לכך, התקלחתי והלכתי לישון. בבוקר למחרת קמתי רגיל ונסעתי לבית הכנסת להתפלל. חזרתי ואמרתי לאשתי שיש לי קצת לחץ בראש והחלטנו לנסוע לבית החולים. אשתי הסיעה אותי ובדרך יצרה קשר עם אחות מכבי, ונשלח אמבולנס שיחבור אלינו ליד מושב גנות. ירדתי באופן עצמאי מהרכב, נכנסתי לאמבולנס ועברתי מספר בדיקות, שאחריהן לא היו ממצאים מיוחדים. בגלל פקקי התנועה החליטו לקחת אותי לבית החולים אסף הרופא, ועשו לי בדיקות, כולל C.T וכתבו: 'ללא ממצא חריף'. שמו אותי במחלקה הנוירולוגית, לא אמרו דבר ולא קיבלתי הנחיות. אחר הצהריים קמתי לשירותים, מעדתי וכמעט נפלתי. אשתי תמכה בי ברגע האחרון וכולם נכנסו ללחץ. לאחר הבדיקות התברר שזה היה האירוע המוחי. למחרת קמתי עם כבדות ביד ואי יכולת לעמוד על הרגליים. ביום חמישי העבירו אותי לשיקום באיכילוב, קיבלתי שם טיפולים שונים והייתי מאושפז במשך כשלושה חודשים. היחידה שתמכה בי הייתה אשתי מרים, שהייתה גם ישנה מדי פעם לידי בבית החולים".

בהמשך, לאחר שחל שיפור במצבו, הוא הועבר לאשפוז יום בבית החולים רעות בתל אביב, שם השתתף במגוון רחב של פעילויות ובהן: פיזיותרפיה, טיפול בעיסוק, גינון, ציור, שירה, תמיכה ועוד. לאחר מכן פנה באופן פרטי ל"עזרא למרפא" של הרב פירר בבני ברק. "זו הייתה תקופה מהנה ועד היום יש לי עבודות יצירה שהכנתי שם. התקופה לאחר האירוע המוחי ועד היום הייתה בהתחלה עצירה של העצמאות והפסקת מרוץ החיים. לאט לאט ראיתי שיש לי יותר זמן לעצמי, לאחרים, לתחביבים ולכל מה שמעניין אותי, ושכבר אין מרוץ אחרי פרנסה ומרדף אחרי הכסף. יש קצבת נכות קבועה ועם זה צריך להסתדר. מאז אני מרגיש שהרצון ליצור גדל ואני נהנה מכל מה שאפשר ועושה הכל – למרות מגבלה בהליכה וביד שמאל, כמו שתמיד ידעתי לאלתר פתרונות".

לדבריו, "מבחינה מנטלית לא היתה לי שום פגיעה. הרגשתי מחוסן ואופטימי גם בתקופה לאחר שעברתי אירוע מוחי בגיל 61 והייתי בריא לחלוטין, ללא מחלות רקע. מעולם לא היו לי מחשבות שליליות על דיכאון או ירידה במצב הרוח. בתחילת נובמבר 2017, כשהגעתי לבית החולים איכילוב, הבת שלי הייתה צריכה להתחתן כחודש לאחר מכן. אמרתי לכולם באיכילוב שלמרות שעברתי אירוע מוחי, ארקוד בחתונה של הבת שלי וכך היה! הגעתי לחתונה ונעזרתי בהליכה במקל עם ארבעה רגליים. כשהחלו הריקודים שמתי בצד את המקל ורקדתי, אמנם בלי צעדים, אבל היה ריקוד שצולם בטלפון. לאחר מכן הראיתי את הסרטון לאנשי ונשות צוות הרפואי בבית החולים והם לא האמינו למראה עיניהם".

ספרו הראשון של שושני, "הצפנות בתורה", יצא לאור בשנת 2009 בהוצאה עצמית. מדובר בספר ייחודי שנערך ללא עזרת מחשב ומופיעים בו סוגים שונים של הצפנה – קודים חדשים שלא התגלו עד כה בתנ"ך. "תוך כדי קריאת התורה בבית הכנסת הבחנתי שיש סוג של הצפנה שלא היה ידוע עליה. עברתי עוד פעם על הפרשה לבדוק כמה פעמים מופיע סוג הצפנה זה, הופתעתי ולא האמנתי. מדי מוצאי שבת במשך שבע שנים התחלתי לכתוב את הממצאים שלי, ובתוך זמן קצר התגלו לי סוגי הצפנות מיוחדות שלא היו ידועות עד כה".

ספרו השני "מגן דוד ומלחמת גוג ומגוג" יצא לאור בשנת 2011 בחממה הספרותית של הוצאת סטימצקי. ספר זה אקטואלי במיוחד כיום, והוא מתייחס לאיומים על ישראל מצד איראן, חמאס וחיזבאללה ואויבים נוספים על השמדתה, על ההתחמשות שלהם ועל הציפייה לגאולה, כולל תיאור של כל ההכנות למלחמת גוג ומגוג ופעולות המלאכים במלחמה זו עד לירידת המרכבה על הר הבית, ולאחר מכן השלום העולמי שישרור.

שושני, בן 67, נולד בשכונת שפירא בתל אביב בבית מסורתי לאם ואב מסורתיים, בן זקונים אחרי שתי בנות. הוא למד בבית ספר דתי ובכיתה ב' עברו הוריו לצפון תל אביב, מהפך לא פשוט עבורו מבית ספר דתי לחילוני, שבעקבותיו נגרמו לו קשיי התאקלמות ובלימודים. בתיכון למד במגמת חשמל בבית הספר המקצועי שבח. בצבא שירת בחיל האוויר כחשמלאי מטוסים במוסך מטוסי פנטום בבסיס חצרים, ושירת במילואים במשך 20 שנה.

בשנת 1989 התרחש האסון הראשון במשפחתו כשגיסו, בעלה של אחותו הגדולה, נפטר מסרטן. בעקבות זאת החליט שושני להתחתן שנה לאחר מכן עם מרים. בשנת 1997 נפטרה אחותו השנייה גם מסרטן. "הבנתי את הרמזים מלמעלה והתקרבתי יותר לדת, לחבוש כיפה ולהתפלל", הוא נזכר. בשנת 1999 אביו של שושני שהיה חולה אלצהיימר לא הוכנס למוסד היומי באיכילוב, ובמשך שמונה ימים נערכו אחריו חיפושים עד שנמצא חי מוטל בבוץ על פניו ליד הדר יוסף ושרד 24 שעות בלבד. בשנת 2016 נפגעה אימו של שושני בתאונת דרכים כשחצתה מעבר חציה. "אמי היתה עצמאית, מתפקדת לבדה ומטיילת. למרות שבאיכילוב נתנו לה רק 20 אחוז לחיות, היא שרה, עברה שיקום וכיום היא צלולה אך על כיסא כגלגלים בבית אבות", הוא אומר.

למרות כל הטרגדיות המשפחתיות ואישיות יוסי שושני מסתכל בימים אלו קדימה בצורה חיובית. "קודם כל אני מעוניין לשמר את הבריאות ולשפר עוד יותר את התפקודיות של היד שלי, להוציא לאור את כל הספרים שלי ולחיות ברווחה כלכלית. יש דברים קבועים שאני מקפיד לעשות כמו: להוריד את הכלבה בבוקר, ללכת לבריכה טיפולית פעמיים בשבוע, מנוחה בצהריים ועזרה לאשתי. הדברים החשובים עבורי זו עצמאות וניידות. יש לי רכב שהוסיפו לו תפוח הגה, וכך אני נוסע איתו לכל מקום, כולל לים, לקניות, לטיולים ולכל מה שצריך. בניתי לי מפל מים מקלקר ומתחתיו קופסת פלסטיק שקופה עם דגי זהב. מבקבוקי פלסטיק הכנתי עציצים תלויים לגידול פלפלים חריפים. אני גם גאה מאוד בתחביב שלי: אוסף של אבני חן וקריסטלים הכולל מגשים עם מאות אבני חן וקריסטלים מעשרות סוגים שנמצאים במגשים עם השמות שלהם. רק להסתכל על היופי המהמם שלהם גורם לי לתחושת אושר".

קישור למימון המונים של הספר "מלאכים בתנ"ך" מאת יוסי שושני:
הספר "מלאכים בתנ"ך" (headstart.co.il)

מאת יהורם גלילי

הוספת תגובה

הוספת תגובה