עמוד הבית » כואב לכם הגב ? כמה טיפים עבורכם

כואב לכם הגב ? כמה טיפים עבורכם

צילום: pexels
נסו לישון מספיק, לשמור על מצב רוח טוב ולהקפיד על פעילות גופנית – רצוי עם נעליים טובות ומדרסים איכותיים

גם לכם כואב הגב? נסו לישון מספיק, לשמור על מצב רוח טוב ולהקפיד על פעילות גופנית – רצוי עם נעליים טובות ומדרסים איכותיים. כל אלה הם רק חלק מהעצות שאספנו עבורכם ממומחי רשת מכוני "אורטופדיקס" להתאמת מדרסים ופתרונות אורתופדיים.

גורמי הסיכון לכאבי גב כוללים עישון, פחות משבע שעות שינה בלילה, לחץ נפשי, חוסר בפעילות גופנית, עודף משקל, שחיקת הסחוס בברכיים או שינויים מבניים בעמוד השדרה. פעילות ספורטיבית שגויה (ללא חימום ומתיחות, למשל), יציבה לא נכונה, נעליים לא טובות, מדרסים לא מתאימים, תזונה בעייתית, מחסור בוויטמינים ומינרלים, ועוד.

צילום: pexels

איך מתמודדים ומה עושים?

יש לשאוף להישאר פעילים, נפשית וגופנית. אוהבים לרקוד? הירשמו לחוג מתאים של ריקודי עם, ריקודים סלוניים, זומבה, ריקודי בטן או כל דבר אחר שעושה לכם את זה; הקפידו לצאת לפעילויות ומקומות שאתם אוהבים כמו הצגות, הרצאות, סרטים, מופעים, מפגשים חברתיים ומשפחתיים או טיולים. ההנאה שתחוו תשפיע על מצב הרוח והוא, בתורו, מסייע להפיג מתח וכאב.

פעילות מותאמת וזמינה

בחרו מסלול נוח להליכה, רצוי בשעות הבוקר, ולכו ברגל כל יום כ-30 דקות. חשוב לנעול נעליים נוחות וטובות, ורצוי שיהיו עם מדרסים איכותיים שהותאמו לכם אישית. נעליים שחוקות או מדרסים לא מותאמים גורמים לעומס יתר באזורים שונים של כף הרגל וכתוצאה, היציבה נפגעת ומתעוותת והגב מתקשת – תופעה שמזיקה לעמוד השדרה וגורמת לכאבים.

שבו נכון

בדקו אם יש לכם חוסר תזונתי כמו ויטמינים או מינרלים ושפרו את תזונתכם בהתאמה; הקפידו לשתות מספיק; הקפידו לשבת נכון (גב זקוף ומוצמד למשענת הכיסא, שתי הרגליים צמודות לרצפה והצוואר משוך כלפי מעלה, כשהסנטר מוטה כלפי מטה. גם את הכיסא יש להתאים: עליו להיות בגובה הברכיים, עם משענת תומכת לגב התחתון. אם אין לכם כזה כיסא- גלגלו מגבת והניחו כך שתתמוך בשקע הגב).

צילום: pexels

הימנעו מחוסר תנועה ממושך

הימנעו מחוסר תנועה ממושך: קומו כל שעה ועשו כמה מתיחות וצעדים; נסו להימנע משינה על הבטן; הימנעו מהרמת משאות כבדים ואם בכל זאת אין ברירה – עשו זאת נכון: על עיקר המאמץ להיות מופעל על שרירי הרגליים/הירכיים ולא על הגב; יש להימנע מתנועות פתאומיות שעלולות לגרום לשינוי פתאומי בחלוקת העומס על השרירים, לשריר תפוס ולכאבים. יש להרים חפצים לאט ובנחת שכן כך, הגוף מתאים את עצמו לתנועה ולמשקל המורם. גם כאשר מדובר בכאב גב כרוני מותר ואף מומלץ לעשות הכל. הסיבה: כשכואב מתנועעים לא נכון, וזזים פחות. ככל שתזוזו יותר תשפרו את התנועתיות ותחלימו מהר יותר, מבלי לקבע תנועתיות בעייתית.

מה זה מדרס מותאם אישית?

כפות הרגליים הם בסיס התמיכה לכל הגוף. מדרס מותאם הוא אביזר עזר אורטופדי-טכני המותאם למבנה כף רגל ספציפי, במטרה לתקן ולשפר את העמידה והיציבה. הדבר מתבצע באמצעות חומרים שתומכים, בולמים זעזועים וגם מרפדים, תוך חלוקת העומס והלחצים על כפות הרגליים באופן נכון בכל פעילות (עמידה, הליכה, ריקוד, ספורט ועוד.

ההתאמה עצמה מבוצעת בעזרת אבחון במכשור מתקדם, המשולב בבדיקה פיזית. המדרסים דקים ואפשר להעבירם בין נעליים עם רפידה נשלפת, מאותו סוג ומבנה (נעלי ספורט, נעליים אלגנטיות וכדומה).

צילום: pexels

מדרסים מסייעים במצבים אורתופדיים ונוירולוגיים שונים: כאבים (גב/עקב/ברך/שוק/ירך/ שרירים), נקעים חוזרים, בעיות יציבה, שבר מאמץ, פלטפוס (קשת נמוכה), הולפוס (קשת גבוהה), תפס עצבי (Morton's neuroma), קאלוס (עיבוי של העור), בניון (עצם בולטת), שחיקת סחוס, מחלות פרקים, כף רגל סוכרתית, הבדלים באורך הרגליים, חולשת שרירים, ועוד.

מדרסים בהתאמה אישית – אורטופדיקס, צילום: יחצ

המדרסים מסייעים גם לחיילים ולוחמים, ספורטאים, אנשים שעומדים שעות רבות על הרגליים (שפים, מנתחים, מורות ועוד), נשים בהיריון ועוד. מאחר והמדרס מסייע באופן פעיל לשיפור המצב, רצוי ללכת איתו כמה שיותר.

סניפי רשת אורטופדיקס: פתח תקווה – רפאל איתן 5, קניון ספיר; תל אביב – טאגור 32.

פרטים: https://www.orthopedix.co.il/