עמוד הבית » להיות בשמחה אמיתית

להיות בשמחה אמיתית

צילום: pexels
לשמחה פנים רבות ופרשנויות רבות, היא זכתה לכמות לא מובטלת של מילים נרדפות כמו: דיצה, רינה, צהלה, מסיבה, חגיגה, ששון ועוד, היא מאופיינת בכך שהיא מעלה את מצב הרוח ומחזקת את מידת האופטימיות, משויכים לה מגוון סממנים חיצוניים כמו חיוך, צחוק, ותחושה כללית של שביעות רצון שמוקרנת מהגוף, והיא מקוטלגת תחת רשימת הרגשות שמשפיעים על רמת האושר שלנו, וככזאת שהרבה פעמים מחליפים בינה לבין תחושת אושר, נוכל לומר אנחנו כל כך שמחים ובאותה נשימה להרגיש גם מאושרים.

חז"ל השתמשו בשמחה להסביר איך אפשר לחיות חיים טובים יותר, הם אמרו "איזה הוא העשיר השמח בחלקו", רוב הפרשנויות לאמירה זו מתייחסות לכך שמוטב לנו לחיות את החיים מתוך שמחה על מה שיש לנו ולא להתעצב על מה שאין לנו, ושמוטב לנו להסתפק במה שיש לנו מבלי להשוות את עצמנו לאחרים. במילים אחרות אפשר לומר שהשמחים בחלקם הם אילו שבוחרים להתמקד בחצי הכוס המלאה, הם אילו שיכינו לימונדה אם החיים יזמנו להם לימונים, והם אילו שיקבלו את המציאות כפי שהיא מבלי להתנגד לה.

צילום: pexels

אם רק נוכל ללמוד להחזיק בדעת שלנו תפיסה כזו של לשמוח בחלקנו, שגם בזמנים ש"חלקנו" הוא לא תמיד כמו שחשבנו או כמו שרצינו, וגם אם "חלקנו" לעיתים כואב או קשה, נוכל לחפש מבין כל מה שיש את הטוב ולשמוח בו. אין זה אומר להתגלגל מצחוק או לצאת מגדרנו בהתלהבות עזה, אלא לקבל על עצמנו את החיים כפי שהם, ללא התנגדות, ללא תלונות, ללא מענות וללא קיטורים, אלא בהתמקדות בטוב שיש לנו בכל נקודת זמן שמצריכה זאת. שמחה אמיתית מגיעה מתוך התבוננות פנימית והתכוונות להפיק את המיטב מהחיים.

צילום: pexels

ישנו סיפור אגדה על סוחר עשיר מאוד שיום אחד מרוב הלחץ בעבודתו הרגיש לא טוב והחליט ללכת להירגע בים. בים הוא פגש דייג שישב על המזח, הוא לא הצליח להבין איך הדיג יושב ברגיעה ודג דגים בסבלנות, הוא החליט לגשת לדייג ולשאול איך הוא יושב שעות ארוכות, ולמה הוא לא נוסע לשוק למכור את הדגים שתפס. ענה לו הדייג:  "למה לי למכור את הדגים?", ענה לו הסוחר: "תמכור את הדגים ולאט לאט תרוויח כסף ותוכל לפתוח דוכן משלך.", "ואם אפתח דוכן משלי מה אז?" אמר הדיג, ענה לו הסוחר: "תוכל להתעשר כמוני ולפתוח עוד דוכנים.", "ומה אז?" שאל הדייג, אמר הסוחר: "אתה תהייה כל כך עשיר שתוכל להגשים את כל החלומות שלך". חייך הדייג לסוחר ואמר: "כבר עכשיו אני מגשים את כל החלומות שלי, אני יושב בשלווה מול הים ועושה את מה שאני הכי אוהב והוא לדוג דגים."

צילום: pexels

סיפור זה בא ללמד אותנו שכל אחד יכול גם לבחור כיצד לשמוח בחלקו, ומוטב לנו לא לעשות השוואת עם חייהם של אחרים. לכל אדם יש שאיפות ורצונות משלו, ושמחה יכולה לבוא לידיי ביטוי בהמון צורות, כל עוד אנחנו נאמנים לעצמנו ולדרכנו. וכל עוד נהייה שמחים בחלקנו נוכל להיות מאושרים יותר.

כלנית פילו, צילום: רונית לובצקי

הכותבת היא אמא לשלוש בנות, יועצת ומפתחת בשיטת FeelO הפועלת לקידום תפיסת אושר מודעת ויישומית, ומחברת הספר סוד המילים הקסומות לילדים ומשפחה העוסק בהקניית ערכים מקדמי אושר ותקשורת מקרבת.

www.maagalim-m.com  | calanit@maagalim-m.com