עמוד הבית » כוכבי מישלן הוענקו במלטה

כוכבי מישלן הוענקו במלטה

צילום לשכת תיירות למטה
מדריך המסעדות המוביל מישלן השיק בימים אלה את המדריך הראשון של מלטה ובמקביל הודיע על שלושת הזוכות הראשונות בכוכבי המישלן היוקרתיים שהינם סמל לאיכות והצטיינות.

מדריך מישלן החדש מכוון זרקור על מסעדות יוצאות מהכלל וסוקר סגנונות בישול שונים במלטה, גוזו וקומינו.

המדריך אשר נוסד בשלהי המאה ה-19, שמר לאורך השנים על חותמו כתו תקן לאוכל איכותי ברמה עולמית ואף זיהה כמה מהמטבחים המובילים ביותר בעולם.

מלטה – ארכיפלג האיים בלב המזרח התיכון ביססה את מעמדה גם כיעד גסטרונומי בעל מגוון רחב של מנות דגל אשר מושפעות משלל תרבויות שהפכו את האיים לביתן במרוצת השנים. בניסיון לאמץ את ההיסטוריה הקולינרית המגוונת וארוכת השנים של האיים, רשות התיירות במלטה דאגה לשמר את הגסטרונומיה המקומית ובת הקיימא אשר כיום משלבת שיטות בישול מסורתיות יחד עם טרנדים קולינריים חדשניים.

המסעדות הראשונות שזכו בכוכבי מישלן במלטה הן: מסעדת "De Mondion" – שף קווין בונלו, מסעדת "Noni" – שף ג'ונתן ברינקאט  ומסעדת "Under Grain" – שף ויקטור בורג.

מסעדת Noni
צילום לשכת תיירות מלטה

הפרסים הוענקו בטקס מיוחד שבו גם הושק המדריך במעמד  שרת התיירות והצרכנות במלטה – ג'וליה פרוג'יה פורטלי  (Julia Farrugia Portelli)שאמרה: "כוכבי המישלן הראשונים שהוענקו למסעדות המלטזיות הם הישג נוסף למלטה אשר עומד בקנה אחד עם אחת המטרות המרכזיות שהציבה לעצמה ממשלת מלטה לשנים הקרובות – למשוך תיירים בעלי כוח קנייה גדולה יותר המחפשים איכות.

גסטרונומיה הפכה למרכיב משמעותי בסוג החוויות שתיירים עצמאיים מחפשים כיום ביעדים שונים ברחבי העולם ומכאן חשיבותה הרבה".

יושב הראש של רשות התיירות במלטה, ד”ר גוין גוליה: "רשות התיירות במלטה מברכת את המהדורה הראשונה של מדריך מישלן למלטה, אשר מסמלת למעשה את מסע ההתבגרות שעברו מסעדות האיכות שלנו. לאכול בחוץ הוא מרכיב משמעותי בכל חווית נופש ועם העניין הגובר בכל מה שקשור לאוכל חשוב כעת יותר מתמיד שנשמור על סטנדרט גבוה בהיצע הגסטרונומי".

מסעדת Noni
צילום באדיבות שגרירות מלטה

המנהל הבינלאומי של מדריך מישלן, גוונדאל פולנק, הביע את התרגשותו מהשקת גיליון מלטה הראשון: "בסצנה הקולינרית המלטזית יש כמה כישרונות גדולים שפודיז מרחבי העולם בהחלט ישמחו לגלות. במרכז הים התיכון, מלטה נחשבת ליעד תרבותי אטרקטיבי עם סגנון קולינרי ייחודי שמשלב באופן יפהפה השפעות אירופאיות ומסורות בישול מקומיות".

כדי לצפות במבחר המסעדות שנכללו במדריך מישלן למלטה, היכנסו: https://guide.michelin.com/en