עמוד הבית » כיצד אימון כושר ביתי יכול לשפר את הרוגע הנפשי ולהפחית חרדות ולחצים

כיצד אימון כושר ביתי יכול לשפר את הרוגע הנפשי ולהפחית חרדות ולחצים

צילום: pexels
הלחץ הוא חלק בלתי נמנע מהחיים שלנו. אני לא באה להלחיץ אותך, אך מי שמכיר אותי יודע שאני דוגלת לומר את האמת העירומה שלי.סקרים רבים נערכו בעולם, מאמרים רבים ואף ספרים שנכתבו בנושא, אך האם הרגשת פעם שהלחץ או החרדה הפריעה לך במידה בינונית בחיי היום יום שלך?

אז אני אפילו לא רוצה לדמיין, איך עבר עלייך השבוע האחרון. לא באתי להסיר את הלחץ שלך במלואו (מודה שהאפקטיביות שלי עולה בזמן לחץ, אך זוהי נקודת המבט האישית שלי) אך באתי להזכיר לך, שניתן ללמוד לנהל אותו. איך זה אצלך? האם יש לך טכניקה להתמודדות עם לחץ?
שינה? צפייה בטלוויזיה? אכילה להרגשה טובה יותר? האזנה למוזיקה? שיחת טלפון עם חברה או משפחה?


אני רוצה להציע לך כמה רעיונות חדשים, בבקשה לא להיבהל:
הליכה, יוגה, ריצה, זומבה, אימוני אירובוקס ויש עוד כמה אסטרטגיות אשר מועדפות עליי.על היתרונות של אורח חיים אקטיבי (שיפור הבריאות, צמצום הסיכוי למחלות…) אני יכולה לספר לך בכמה עד כמה ספורט חיוני ומשמעותי לשמירה על הגוף והנפש ובכך, מפחית לחץ וסטרס.

צילום: pexels


מהו לחץ וביטויו
הלחץ משפיע על המוח שלך, עם כל העצבים וההשפעה שבנושא, כמובן גם על המצב רוח שלך. פעילות פיזית יוצרת אנדורפינים (חומרים שפועלים כמשככי כאבים טבעיים, מדברת מניסיון), אנרגיה גבוהה אשר עוזרת לך להתמקד במה שחשוב שחרור מתחים לצד רגשות טובים. ולהתמודד באופן חיובי עם המתח התרגול יהווה כתחזוקה לאנרגיה גבוהה והפחתת לחץ בחיי היום יום שלך. ניתן גם לשלב את בני הבית, הילדים יגרום להם לחוויה משותפת עימך חיבור והתמודדות עם המצב.

צילום: pexels

בתחילת השבוע, הזכרתי לקבוצת הוואצאפ שלי שהשתתפות באימונים, אפילו קצרים, מורידה את רמת המתח שלך, משפרת את השינה שלך, משפרת את איכויות העבודה שלך והכי חשוב, מעלה את ההערכה העצמית שלך.
בנוסף, כאבי הגב והצוואר יכולים להשתפר ולכן, שווה לך לנסות מה שספורטיפז כותבת?

צילום: pexels

אימון ספורט
רגע האמת הגיע, לקרוא כולנו יכולים, אך זה הזמן ליישם, לצעוד את הצעד הראשון ובשביל זה הכנתי לך אימון קצר, שאפילו לא מצריך נעליים,
3- 4 חזרות ותחושתך תהיה יותר נעימה וגם אם בחרת ולו רק סבב אחד של כל התרגילים זה נפלא ותורם להרגשה יותר טובה בגוף וברוחך.
ישנה אפשרות לקחת הפסקה ארוכה יותר בין התרגילים במידה ויש צורך וגם זה נפלא ובמידה וקשה לך אז תרגיל אחד פחות הרי זה מבורך
כי קמת מהספה, זזת ובלי לשים לב, הלחץ, קצת נעלם, להירגע.

אשמח לשמוע איך היה לך, אך מרגיש לך,והאם זה שירת את המטרה.

פז לביא, צילום: באדיבות פז לביא


שלך ספורטיפז (פז לביא)
מאמנת מוטביציה וכושר