עמוד הבית » כך תשמרו על מערכת החיסון שלכם – במיוחד אם אתן נשים בהריון

כך תשמרו על מערכת החיסון שלכם – במיוחד אם אתן נשים בהריון

נעמי דרור מטפלת מוסמכת ברפואה סינית מומחית לפריון, הריון ולידה צילום כפיר בולוטין
נראה שגל התחלואה בקורונה יורד, אותה "עקומה" שמדברים על שיטוח שלה. עם זאת מזהירים אותנו מפני גל שני. לכן, חשוב לשמור על מערכת חיסון חזקה. הדבר נכון לאנשים שנמצאים בקבוצות סיכון, אך גם לכלל האוכלוסייה. נשים בהריון ובמיוחד נשים לקראת לידה בבית-החולים צריכות לדאוג למערכת חיסונית חזקה. אז מה אני ממליצה לכן?

התוסף הראשון והמוכר ביותר לנושא של חיזוק מערכת החיסון הינו ויטמין C.
ויטמין C – אחד מתוספי התזונה היעילים והבטוחים ביותר. ויטמין סי אינו נוצר בגוף עצמו ולכן צריך לקבל אותו דרך התזונה או כתוסף מזון. הויטמין מסיס במים, והגוף אינו אוגר אותו.

כדי לשמור על רמות נאותות של הויטמין בגוף, יש לצרוך אותו באופן יומיומי, הוא מסייע לתפקוד תקין של מערכת החיסון, מעודד ומחזק את פעילותה ותורם להפחתת השכיחות של דלקות וזיהומים. במקרה של הצטננות או זיהום, הויטמין מסייע בקיצור תקופת ההחלמה.

לוויטמין C תפקיד חשוב בבנייה ושמירה על רקמות העור, שהן מחסום ראשוני נגד מזהמים. בנוסף, הוא חיוני לתפקוד התקין של כדוריות הדם הלבנות המהוות רכיב מרכזי במערכת החיסון. בנוסף לוויטמין C תורם לבריאות הלב ולאיחוי פצעים.
ביצירת קולגן הדרוש, בין השאר, לבנייה של רקמות חיבור, איחוי פצעים

ויטמין זה חיוני ביותר במהלך הריון מכיוון שהתינוק משתמש במאגרי הויטמין של האם, כמות ויטמין ה C  של אשה פוחתת במהלך ההריון ולכן מומלץ להתחזק במינון יומי של ויטמין 200 עד 500 מ"ג ביום. כאמור, ויטמין C מחזק את המערכת החיסונית של האם ומסייע להפחתת הסיכון לתחלואה וויראלית בהיריון ולזיהומים אופייניים במערכת המין והשתן .

כמו כן, מפחיתה את הסיכון לזיהומים אופייניים במערכת המין והשתן ואת הצורך בשימוש באנטיביוטיקה.

רמת הוויטמין בגוף האם פוחתת כלל שמתקדם ההיריון מאחר והעובר משתמש גם לצרכי גדילה והתפתחות תקינים ולכן מומלצת השלמה חיצונית. ממצאים חלוקים לגבי מעורבתו של וויטמין C במניעת רעלת היריון, משקל יילוד נמוך ולידה מוקדמת.

התוסף השני מגיע מעולם צמחי המרפא הסינייםשורש צמח האסטרגלוס– (Astragali Radix) זהו צמח מרפא סיני ותיק ופופולרי בכל העולם.  הוא נחשב לצמח מאוד מחזק ומשמש בעיקר לטיפול בתשישות, חולשה וזיהומים תכופים.

ברפואת הצמחים המודרנית הצמח משמש בעיקר כמעורר חיסון אנטי ויראלי וכאמצעי מניעה של זיהומים.

מסיבה זאת נותנים אותו כתמיכה לחולי סרטן. האסטרגלוס הוא צמח עדין ואפשר לתת ממנו גם לילדים.

נעמי דרור מטפלת בקליניקה
צילום כפיר בולוטין

במיוחד בשבילכן ייצרנו מוצר שמאגד את שני החומרים שחשובים הללו! ויטמין C קומפלקס של חברת Leaf of Life הינו תוסף תזונה איכותי בעל הכשר בד”ץ חתם סופר ואישור GMP על פי מערכת שאושרה ע”י משרד הבריאות.

הכתבה באדיבות : נעמי דרור מטפלת ברפואה סינית, מומחית לצמחי מרפא סיניים עם התמחות בנשים.

מרצה ללימודי צמחי מרפא וגניקולוגיה במגמה לרפואה סינית ב”מכללת מעינות” -שלוחה של האוניברסיטה הפתוחה.  https://naomidror.com/

הוספת תגובה

הוספת תגובה