עמוד הבית » כל מה שכדאי לדעת על נימים

כל מה שכדאי לדעת על נימים

טיפים על תופעת הנימים באדיבות דר להבית אקרמן צילום יחצ
קופרוז – או בשפה פשוטה יותר נימים בולטים היא תופעה נפוצה, במיוחד בקרב נשים. לרוב, הנימים הינם בעיה אסתטית בלבד, אך לעתים הם עלולים גם לגרום לאי נוחות, כאב ואף להוביל לבעיות בריאותיות משמעותיות יותר.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור מסבירה: "הנימים הינם בעיית עור שכיחה המופיעה על גבי עור הפנים והגפיים ויוצרת מראה לא אסתטי. קופרוז בדרך כלל מופיע על האף, הסנטר והלחיים והוא נגרם לא רק כתוצאה מתורשה, אלא בין היתר גם מחשיפה לא מבוקרת לשמש, מתח וסטרס, לחץ דם גבוה ושינויים הורמונליים, תזונה לקויה, וכן טיפולים תרופתיים". מעבר לכך עם השנים יכולים להופיע התרחבויות כלי גם גם על פני עור הרגליים או המחשוף

להלן  מספר עובדות על נימים שמומלץ  להכיר ולדעת, אם אתם סובלים מהתופעה וכן טיפים של ד"ר להבית אקרמן:

טיפ ראשון – ישנם גידולים קטנים/ אדומים שהם  הצטברויות של כלי דם במקום אחד. זה נראה כנקודה אדומה קטנה, ויש אנשים שיש להם הרבה כאלה. אנשים לא יודעים כי ניתן להסיר נקודות אלה אצל רופא עור מומחה, בטיפול פשוט וחד פעמי,  ע"י מכשיר לייזר.

טיפים על תופעת הנימים באדיבות דר להבית אקרמן צילום יחצ

טיפ שני – לנשים רבות נטייה לאודם כללי בפנים (קופרוז) והתרחבויות של כלי דם על העור. ברוב הפעמים הסיבה לכך לא ידועה, ככל הנראה מדובר בנטייה אישית-גנטית. אולם, אודם בפנים יכול להיגרם גם בגלל מחלת עור כמו רוזצאה, בגלל טפיל על העור (דמודקס) או בגלל תרופות או רגישות לחומרים. במקרים כאלה מומלץ להגיע לאבחון אצל רופא עור בקופת חולים. הטיפול יכול לכלול שימוש בתכשירים רפואיים שישפרו דרמטית את המצב.

טיפ שלישי – למי שסובל מתופעת הנימים או אודם  בפנים, מומלץ להימנע מחשיפה לשמש, אכילת מזונות חריפים ולהימצא במקומות עם טמפ' גבוהה, שכן תופעה זו יכולה להחמיר את המצב. הבשורה הטובה: קיים טיפול פשוט ויעיל בלייזר 'קסאו' אשר קולט באופן ממוקד את המים שבשכבה השנייה של העור ומכווץ כלי דם קטנטנים הנמצאים על עור הפנים. הטיפול מעניק מראה עור חלק ונקבוביות סגורות. הטיפול אינו כואב ולא מותיר סימנים וניתן מייד לחזור לשגרת היום הרגילה.

טיפ רביעיפויקילודרמה היא תופעה בה סובלים מאודם קבוע באזור הצוואר והמחשוף, התופעה נגרמת מנזקי שמש. בעבר יכולת הטיפול בעניין הייתה מוגבלת, אולם כיום ניתן לטפל בזה ע"י שני סוגים שונים של לייזרים, אשר יקלטו ספציפית את כלי הדם המורחב  ויכווצו אותן.

טיפ אחרון – ורידים ונימים ברגליים זו תופעה מעצבנת, שיש לה לרוב השלכה אסתטית בלבד. כמובן שאם יש דליות בורידים ברגליים יש לפנות לבדיקה של כירורג כלי דם על מנת לבדוק מה מקור הבעיה. הטיפול במצבים כאלה לעיתים מצריך הליך כירורגי רפואי. כאשר מדובר בוורידים קטנים ובנימים אשר להם חשיבות אסתטית בלבד, ניתן לטפל בלייזר. הטיפול יעיל ונדרשים בין שנים לשלושה טיפולים, לקבלת תוצאה מיטבית. הטיפול לא כרוך בהחלמה ולא מתבצע תחת הרדמה או אלחוש.

טיפים אדיבות ד"ר להבית אקרמן –  מומחית ברפואת עור

הוספת תגובה

הוספת תגובה