עמוד הבית » כמו כל דבר בחיים גם יצירתיות הוא שריר שאפשר לפתח

כמו כל דבר בחיים גם יצירתיות הוא שריר שאפשר לפתח

TOA HEFTIBA קחו מחברת ותתחילו לרשום צילום: יחצ
יש הרבה דרכים לתרגל ולאמן את שריר היצירתיות והיופי הוא שאפשר להתחיל בקטן. ברגע אישי ואינטימי שלכם עם עצמכם בו אתם מקדישים דקה, חמש דקות או אולי רבע שעה להעצמת היצירתיות שבכם.

זה יכול להיות במקלחת, זה יכול להיות בפקק, זה יכול להיות בזמן שהילד בחוג או לפני השינה – לא משנה איפה, לא משנה מתי, העיקר להיות יצירתי.

לשלב יצירתיות בחיים כבר מהיום
אז אפשר להתחיל בבום ענק ואפשר להתחיל עקב בצד אגודל ולהתקדם בכל פעם קצת. ריכזתי עבורכם 5 רעיונות למחשבה יצירתיות שתוכלו לבחור מהם אחד, שניים אולי חמישה, אולי אפילו את כולם ותיישמו בחיים שלכם.

שאול מידן – החיים הם לא מה שהבטיחו לך צילום: פרטי
  1. שנו הרגלים – אנחנו מקובעים בתבניות מחשבה ופעולה כי כך העולם מסביב מתנהל בצורה זורמת יותר עבורנו. עם יד על הלב, כמה מכם עוצרים כל בוקר באותו בית קפה וקונים את אותו הקפה, כמה מכם כבר מכירים את הבריסטה, מחייכים אליו ושואלים לשלומו? מה אתם חושבים שיקרה אם בוקר אחד בשבוע תבחרו לקנות את הקפה במקום אחר? דבר ראשון הגוף ירגיש איזה לחץ מסוים כי הוא יזהה שבירת שיגרה. לאט לאט המח יבין שהמטרה הסופית (שתיית קפה בדרך לעבודה) היא אותה המטרה והלחץ יתחלף בהתרגשות. מה יקרה לי בדרך? אולי אפגוש בתור קולגה? אולי חבר ילדות? אם לא תנסו לא תדעו.
  2. הקשיבו למוזיקה חדשה – למוזיקה יש השפעה על המח, זו כבר לא השערה אלא עובדה מדעית. האזינו לסוגי מוזיקה חדשים שהאוזן שלך לא רגילה אליהם, המח יעבד מחדש את הצלילים ואתם תרגישו איך הגלגלים שלו פתאום עובדים בקצב אחר. רגילים להקשיב לתוכנית דיבורים ברדיו, הקשיבו לשירים. אוהבים לשמוע את שירי שנות ה- 80 ולצרוח איתם כל הדרך לעבודה? למה שלא תחליפו למוזיקה קלאסית ותתחילו את היום רגוע יותר?
  3. שברו את החוקים – (שלכם) כמובן, אם יש לכם חוק מסוים שאתם שומרים עליו באדיקות, נסו לשבור אותו מדי פעם ולראות מה קורה. כמובן שאני לא מדבר על פריצת חוקים שתוביל לסכנה בגוף או בנפש, אלא לחוקים כגון "לא אוכלים בסלון". מה אתם חושבים שיקרה אם תאכלו בסלון?
  4. התנתקו מהטכנולוגיה – אנחנו מחוברים בוריד למחשבים, טלפונים ניידים, אפליקציות ועוד. אנחנו כל הזמן רוצים להיות הכי מעודכנים, הכי חדשניים, הכי קול. אבל מה יקרה אם תצאו לטיול בלי הנייד? (מלבד העובדה שלא תוכלו לצלם תמונות), מה יקרה אם תשבו במסעדה ולא תצלמו את המנה שהגישו לכם? גם במקרה הזה תחושת הלחץ והבהלה ישתלטו עליכם בהתחלה, אך ככל שתתמסרו לניתוק כך תוכלו ליהנות יותר מהרגע. אבל באמת.
  5. חפשו יצירתיות מסביבכם – היפגשו עם אנשים יצירתיות, לכו לסדנאות יצירה באמנות או סדנאות כתיבה יוצרת, לכו לתערוכות אמנות, קראו על חדשנות במדע, בבריאות, בטכנולוגיה, בחלל ובכל נושא אחר שיעניין אתכם.

כולנו נולדים יצירתיים, כולנו נולדים עם דימיון, אך לאור השנים השריר הזה ללא אימון וללא תרגול קמל כפרח ללא מים. את היצירתיות צריך לשמר, לעודד, לטפח ולהקפיד לתרגל כמה שיותר.

מגנטים של מחודדים צילום: שאול מידן

 

ועד הטור בא, תוכלו להתחבר לצד היצירתי, האופטימי והמחודד שלכם ולרכוש את הספר שלי "מחודדים לחיים" בלינק הבא – https://bit.ly/mehudadimmokasini

חלק מההכנסות ממכירות הספר יועבר כתרומה לעמותת "איתן" –  כל אחד יכול  https://www.everybodycan.co.il

מאת: שאול מידן